بازدید 19113

آخرین آمار کرونا تا دوم خرداد ۹۹/ جان باختگان کووید-۱۹ در ایران به ۷ هزار و ۳۰۰ تن رسید/ وضعیت خوزستان همچنان قرمز است

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۳۱۱ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی هنوز بستری هستند و حال عمومی ۲۶۵۹ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۸۰۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 22 May 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۳۱هزار تن عبور کرد.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۲۳۱۱ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ تن رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۳ مورد بستری و هزار و ۸۹۸ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۵۱ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۷۳۰۰ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۶۵۹ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور افزود: تا کنون ۷۶۳ هزار و ۹۱۳ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است. وضعیت خوزستان همچنان قرمز است و همچنین در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۷ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۳.۸ درصد فاصله محسوسی دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۳.۳ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
با اجباری کردن پوشیدن ماسک در اسپانیا و فرانسه و المان و ایتالیا و ترکیه که کما بیش جمعیتی به اندازه ایران دارند میزان مبتلایان روزانه به زیر 1000 مورد رسیده . ولی متاسفانه در ایران اقای روحانی و دولت بسیار اکراه دارد تا این قانون ساده ار اجباری کند و همه را ملزم به پوشیدن ماسک در فضاهای سربسته و اماکن شلوغ مانند بازارها کند و بر ان نظارت قاطع داشته باشد. اگر 80 درصد مردم ماسک را جدی رعایت کنند میزان شیوع کرونا در ایران به زیر 500 مورد در روز خواهد رسید که بیشتر هم خفیف خواهد بود. ولی وقتی نظارت نباشد نتیجه همین است که همه کشورها دارند مرزها را به روزی کشورهای دیگر باز می کنند ولی عراق به خاطر شیوع مجدد کرونا در خوزستان و ایران از باز کردن مرزهای خود بر روی مسافر و تاجر و صادرات ایران خودداری می کند. می دانید چه اندازه بر اقتصاد تحت فشار کشور فشار بس بیشتری می اید؟! اینقدر با قوانین پایه علم بیگانه نباشید. ماسک را اجباری کنید و ملت را نجات دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
آنجا ماسک را مجانی می دهند اینجا توی ایستگاه های مترو می فروشند. دولت می تونه ماسک مجانی توریع کنه که آن را اجباری کنه؟ نعععععع!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
شهرداری در باره سیستم های خنک کننده اتوبوس ها به رانندگان هشدار دهد که پنجره ها هم باید در همان زمان باز باشند. با اصلا دستگاه های خنک کننده را خاموش کنند. دستگاه ها که خاموش باشند مردم هم کمتر از اتوبوس استفاده می کنند.
توصیه سازمان جهانی بهداشت به زدن ماسک 2.5 ماه قبل
| United States of America |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
بعلت درشت بودن این ویروس هر ماسکی میتواند در محیط آلوده محفوظ کننده باشد(پارچه‌ای، ویبریلی، با دستمال کاغذی و…) به شرطی که خشک باشد یعنی باید
ماسک‌ها را مرتبا عوض کرد


متن فوق بخشی از توصیه های سازمان بهداشت جهانی بهداشت در 13 یا 14 اسفنذ 98 است

در این نامه توصیه به استفاده از ماسک در محیط های آلوده شده است
به علت عدم امکان شناسایی افراد مبتلای بدون علامت در مکان های عمومی

محیط های آلوده عملا شامل تمام محیط های عمومی اعم از اتوبوس و مترو و ادارات و غیره میشود

با وجود این ، کماکان زدن ماسک در محیط های عمومی در کشور ما اجباری نشده است
شهر ما رو سفید اعلام کردن
بالاترین تعداد اعلام شده ی ابتلا همین یه هفته قبل بود
تو یه روز 27 نفر جدید مبتلا شده بودن
جای این مسخره بازیای اخیر مثه بقیه ی کشورا درست عمل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
بابا این دولت بدبخت چکارکنه شما راضی شین، سفید اعلام می کنه می خواین قرمز باشه، قرمز اعلام می کنه ناراحتین چرا برنامه جوج شمال تون رو به هم زده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
همه اینطوری نیستن که برن جوج بزنن
شما به خودت نگاه کردی انگار فقط
آمار ابتلا و مرگ و میر همچنان بالاست ولی دولت دارد طوری وانمود میکند که انگار خطر کرونا رفع شده به این میگن کلک مرغابی یعنی سر را زیر آب کن و وانمود کن شکارچی وجود ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
خجالت نمی کشی در وغ میگی!
آمریکا چهار برابر ما جمیعت داره و 12برابر ما فوتی و مبتلا داره.
انگلستان بیست ملیون کمتر از ما جمیعت داره
پنج برابر ما فوتی داره. آمار رسمی مبتلایانش هم دو برابر ماست.
تازه مارو جهان سوم میخونند و خودشون رو جهان اول!

جوجه رو آخر پاییز می شمارند
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
ناشناس 17:08 - سلام. آمریکا حدود 13.5 میلیون تست زده در حالی که ایران فقط 763913 تست زده، یعنی به نسبت جمعیتش 4.5 برابر ایران تست زده. انگلیس بیشتر از 3 میلیون تست زده، که به نسبت جمعیتش 5 برابر ایران است. شما هم در ایران 4 میلیون تست بزن و بیماریابی و ردگیری تماس مبتلایان بکن ببین چند مورد مبتلا و فوتی کرونایی پیدا میکنی.

کسی که نادانی مدال افتخارش است، جهان سومی نیست، جهان دوازدهمی است.
این فاصله محسوس با جهان با سرعت داره کم و کم تر میشه، شاید چون اکثر جهان با یه برنامه مشخص برای کنترل پیش رفت و شل و سفت نکرد
کرونای مهربون ،قاتل پیر و جوون
منو با خودت ببر، توی اوج آسمون
آخه تا به کِی باید تو قرنطینه باشم
تا که از تو کرونا یه روزی خلاص بشم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
کرونای مهربون می گه امروز ماسک نرن بیرون بیا منتظرت سرکوچه واستیدم!
ااا. امروز روز قدس بود و دیدین که راهپیمایی هم نشد. کجاین اون ادمایی که میگفتن امار فرمایشی و دارن کم میکنن تا روز قدس مردم بیان راه پیمایی. چرا اینقدر مزخرف میگفتین و چرت و پرت. وقتی مردم این رفتار سرتاسر دروع شماها رو میبینه اگه یه حرف راستم بزنین میگن دروغ میگن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل
مرگ بر کرونا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
مرگ بر سومالی
با این مهمل بافی ها، مشکلی حل نمیشود.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر