بازدید 7133

کانادا اشغال کرانه باختری را به رسمیت نمی‌شناسد

سخنگوی وزارت خارجه کانادا تأکید کرد که این کشور الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را به رسمیت نخواهد شناخت.
کد خبر: ۹۸۰۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 22 May 2020


به گزارش تابناک به نقل از فارس، «آدام استن» سخنگوی وزارت خارجه کانادا تأکید کرد که این کشور الحاق کرانه باختری را به رسمیت نخواهد شناخت.

به گزارش شبکه کانادایی «سی بی سی»، سخنگوی وزارت خارجه کانادا در این ارتباط گفت که کانادا «از اینکه اسرائیل به طور یک‌جانبه در مسئله الحاق پیش می‌رود، بسیار نگران است».

آدام آستین ضمن بیان اینکه این اقدام تل‌‌آویو با حقوق بین‌الملل در تعارض است، تأکید کرد که این گام به مذاکرات صلح آسیب خواهد رساند.

شبکه سی بی سی نیز تأکید کرد که تمام احزاب فدرال بزرگ کانادا اقدام تل‌آویو را به رسمیت نمی‌شناسند؛ این شبکه با استناد به اظهارات «لیونا السلف» مسئول امور خارجه حزب محافظه‌کاران، به نقل از او نوشت: «محافظه‌کاران همچنان به راه حل دو دولتی به عنوان بخشی از راه حل مذاکراتی این درگیری و همچنین حق اسرائیل در دفاع از خود و تأمین امنیت مرزهایش اعتقاد دارند».

«جک هریس» از مقامات حزب دموکرات در این خصوص خاطر نشان کرد که بریتانیا، نروژ، ایرلند و فرانسه مخالف با اشغال کرانه باختری هستند.

هریس، امروز، در بیانیه‌ای نوشت:‌ «کانادا بایستی، اکنون که کابینه جدید اسرائیل به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری پایبند شده است، این اقدام را محکوم کند».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر