بازدید 6875
صائب عریقات:

لغو توافقات فلسطین با اسرائیل وارد فاز اجرایی شد

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین ضمن اعلام وارد فاز اجرایی شدن لغو توافقات فلسطین با آمریکا و رژیم صهیونیستی، تأکید کرد که این رژیم به تعهدات خود در معاهده اسلو عمل نکرده است.
کد خبر: ۹۷۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷ 20 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) امروز چهارشنبه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به تعهدات خود در معاهده اسلو عمل نکرده است.

خبرگزاری فلسطینی «وفا» به نقل از عریقات گزارش داد که «ما ملتی تحت اشغال هستیم و شخصیت حقوقی ما را قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ به عنوان کشور فلسطین تعیین کرده است».

وی گفت: «اسرائیل نه تنها مفهوم بنیادین معاهده اسلو را نادیده گرفته... بلکه این معاهده را لغو کرده و به تعهدات خود عمل نکرده است».

عریقات تصریح کرد، مفهوم بنیادین معاهده اسلو، مبتنی بر قعطنامه‌های بین‌المللی و انجام مذاکرات نهایی برای مسائلی مانند مرزها، آوارگان، قدس و شهرک‌های صهیونیستی و آب و امنیت است.

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد، تصمیم فلسطین برای لغو توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا، فورا وارد فاز اجرایی شده است.

وی در پایان تأکید کرد: «وضع کنونی نمی‌تواند ادامه پیدا کند. اسرائیل باید بر اساس حقوق بین‌الملل و حقوق بشردوستانه بین‌الملل و معاهده ژنو-۴، مسئولیت خود را بر عهده گیرد».

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه گذشته گفت که رام الله توافق‌های خود با رژیم صهیونیستی و آمریکا را لغو خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد در ماه ژوئیه آینده، بیش از ۳۰% از مساحت کرانه باختری را به اراضی اشغالی خود، ملحق کند؛ اقدام تجاوزگرانه‌ای که مورد انتقاد شمار زیادی از کشور‌ها قرار گرفته است.

در همین ارتباط، «عزام الأحمد» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین تأکید کرد که باید به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی توسط رام الله لغو شود.

الاحمد گفت که «هر آنچه در معاهده اسلو آمده، به تاریخ پیوست... لغو توافقنامه‌ها، باید شامل لغو به رسمیت شناختن [رژیم صهیونیستی]و لغو هماهنگی امنیتی و توافقنامه پاریس باشد».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان