بازدید 20180
۲

نقش و جایگاه «آیه دریس» در پرونده متهمان سایپا

آیه دریس، مجری و تهیه کننده شبکه معاند «من و تو» و همان فردی است که بنابر اظهارات مهر ۱۳۹۸ نماینده دادستان، ۱۸ میلیارد از سرمایه بیت المال را به غارت برد و در سال ۱۳۹۴ به خارج از کشور مهاجرت کرد.
کد خبر: ۹۷۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 20 May 2020

نقش و جایگاه «آیه دریس» در پرونده متهمان سایپا

به گزارش «تابناک»، همزمان با بازداشت تنی چند از مقام ها و مدیران ارشد شرکت خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۸ به اتهام اخلال در نظام ارزی از طریق ثبت سفارش‌های صوری و غیر واقعی و انجام معاملات ارزی در سطح کلان، اخلال در نظام توزیع مایحتاج عمومی از طریق تحصیل ۱۶۷ هزار و ۸۳۴ دستگاه خودرو با انحصار و بهره‌مندی از رانت و همچنین اخلال در نظام اقتصادی از طریق فعالیت شرکت هرمی به مبلغ ۲۶۳ میلیارد ریال و پولشویی به میزان سه هزار و دویست میلیارد تومان با ۲۶۰ حساب بانکی، نام فردی به نام آیه ادریس نیز در انبوه اخبار مرتبط منتشر شد. 

با تحقیقاتی که از حساب‌های دو متهم اصلی این پرونده یعنی وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی در شرکت شهاب پارس برآمد، آنها بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان به حساب خانمی واریز کرده بودند که مجری شبکه ضد انقلاب من‌وتو و مجری مرجان تی‌وی بود و سال ۹۴ از کشور خارج شد.

در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات مسئولان سابق سایپا و مرتبطان این پرونده که به ریاست قاضی زرگر برگزار شد نکته جالب توجه در کیفرخواست قرائت شده توسط حسینی، نماینده دادستان، نقش یکی از مجریان شبکه ضدانقلاب «من و تو» در این پرونده بود. حسینی در دادگاه اظهار داشت: بر اساس کیفرخواست پرونده جای تامل دارد از حساب‌های وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی [متهمان ردیف اول و دوم پرونده]در شرکت شهاب پارس بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان به حساب خانمی واریز شده که بنا بر تحقیقات به عمل آمده این خانم مجری شبکه ضد انقلاب «من و تو» و مجری «مرجان تی‌وی» بوده که در سال ۹۴ از کشور خارج شده است.

 به دنبال برگزاری این دادگاه، محمد فراهانی، سردبیر خبرگزاری میزان، با انتشار تصویری در حساب توبیتر خود، متهم مجهول پرونده سایپا را معرفی کرد.

نقش و جایگاه «آیه دریس» در پرونده متهمان سایپا

دریس از مجریان و تهیه کنندگان اصلی شبکه «من و تو» می‌باشد که سابقه مصاحبه با فرح پهلوی نیز در کارنامه وی به چشم می‌خورد.  وی همچنین پیشتر با حضور در تجمع همجنسگرایان در لندن، حمایت خود را از این افراد اعلام کرده بود.

اردیبهشت ماه سال ۹۹ و پس از پایان رسیدگی به این پرونده در دادگاه وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی به دلیل مجموعه جرائمی که مرتکب شده بودند، مفسد فی الارض شناخته شده و اعدام محکوم شدند.  در رابطه با همین پرونده دو نماینده مجلس یعنی محمد عزیزی و فریدون احمدی و نیز مهدی جمالی مدیرعامل سابق سایپا نیز به تحمل حبس محکوم شدند.

نقش و جایگاه «آیه دریس» در پرونده متهمان سایپا

علی رغم مواردی که در مورد آیه دریس مطرح شد، در این باره وکیل مدافع وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی مدعی است که مناسبات مالی میان موکلانش با آیه دریس ربطی به پرونده سایپا نداشته است.

سید رضا میراحمدی، وکیل مدافع  متهمان پرونده فوق پیشتر(۱۰ مهر ۱۳۹۸) با اشاره به ادعای مطرح شده مبنی بر واریز 18 میلیارد تومان توسط وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی دو نفر از متهمان پرونده تخلفات شرکت سایپا به حساب فردی به نام «آیه ادریس» که در شبکه تلویزیونی ضد انقلاب «من و تو» فعالیت می‌کند، اظهار کرد:  این خبر صحیح نیست و متاسفانه انتشار اخبار کذب یا غیر صحیح می‌تواند موجب افزایش سطح مطالبات از دستگاه قضایی یا تشویش افکار عمومی شود.

 

وی افزود: بر پایه استعلام‌های موجود، آیه ادریس در تاریخ ۲۷ تیر ۹۴ از طریق مرز هوایی امام خمینی (ره) تهران را به مقصد ترکیه ترک کرده است و تا قبل از خروج از کشور در تهران و در یک شرکت دارویی به عنوان کارمندمشغول به کار بوده که سوابق کاری و اشتغال نامبرده از طریق سازمان تامین اجتماعی قابل احراز است.

میراحمدی در مورد اصل ماجرا نیر گفته بود: انتقال وجه به حساب آیه ادریس از طریق وکیل مدنی یک شرکت تجاری با مسئولیت محدود (شرکت شهاب پارس) و در سال ۹۲ و به شکل ریالی و از طریق انتقال به حساب در یکی از بانک‌های داخلی (بانک سرمایه) صورت پذیرفته است؛ در نتیجه ادعایی تحت عنوان وجوه ارزی از طریق صدور حوالجات ارزی و به طور کلی انتقال ارز و امثالهم واقعیت ندارد لذا صرفنظر از اینکه انتساب این عملیات پولی و انتقال به موکلین اینجانب (نجوا لاشیدایی و وحید بهزادی) فاقد سند متقن و موجه است بلکه در مقطع زمانی مذکور، آیه دریس در ایران اقامت داشته و هیچ کس ادعا نکرده که نامبرده در سال ۹۲ با شبکه‌های معاند ارتباط داشته است و از این حیث نامبرده یک شهروند عادی بوده که مانند هر شهروند ایرانی دیگری فعالیت و زندگی می‌کرده است و مهمتر اینکه موکلین حتی وی را از نزدیک نمی‌شناسند.

در واقع وکیل مدافع وحید بهزادی و نجوا لاشیدایی که هم اینک به اعدام محکوم شده اند با تأکید بر اینکه تاریخ قرارداد فی مابین موکلانش با شرکت سایپا مربوط به سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ بوده است، ولی وجه مورد اشاره پیش از این به حساب آیه دریس آن هم به صورت ریالی واریز شده است، ارتباط وی با پرونده سایپا را نادرست خوانده است.  
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
چرا باید این مبلغ به حساب خانم دریس واریز شود؟
هیچ دلیل قانع کننده ای برای این کار نیست

اینکه برای خراب کردن هر شخصی که دوست نداریم ، از هر وسیله ای استفاده کنیم ناجوانمردانه هست و بسیار زشت

تهمت زدن به شخصی که هیچ وسیله دفاعی از خود ندارد بسیار ناجوانمرادنه هست
اگر دین ندارید ، آزاده باشید وجدان داشته باشید
نام خانوادگی شان هم که عربی است!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار