بازدید 6567
سهیل مهدی:

از سال بعد کفش و لباس تیم‌ها را هم سازمان لیگ بدهد!

کد خبر: ۹۷۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴ 19 May 2020

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: با نامه‌ای که برخی باشگاه‌ها داده اند باید از سال آینده به آن‌ها کفش و لباس هم بدهیم.

به گزارش تابناک ورزشی، سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران درباره درخواست برخی باشگاه‌های لیگ برتری از فدراسیون فوتبال برای تحویل اقلام بهداشتی به آن‌ها بیان کرد: برخی باشگاه‌ها به شکلی که به نظر می‌رسد یک نفر متن مشترکی را برای آن‌ها دیکته کرده باشد، به سازمان لیگ نامه زده و از ما درخواست ماسک، دستکش و سایر اقلام بهداشتی دارند.

سازمان لیگ باید از سال آینده کفش و لباس تیم‌ها را هم بدهد!

او درباره اینکه به نظر می‌رسد اقدام این باشگاه‌ها در راستای لجبازی با سازمان لیگ به دلیل برگزاری ادامه بازی‌ها باشد، گفت: با این حساب سازمان لیگ باید از سال آینده به تیم‌ها کفش، لباس بازی و لباس تمرین هم بدهد. من تعجب می‌کنم اعضای این تیم‌ها تاکنون چگونه کرونا را گذرانده اند چراکه همه ما روزانه از این اقلام استفاده می‌کنیم. اجازه بدهید من حریم باشگاه‌ها را حفظ کنم و نام آن‌هایی که چنین درخواستی دارند نگویم، اما اگر خودشان می‌خواهند، سازمان لیگ هم دلیلی برای مخفی ماندن نام شان ندارد.

اگر هزار و یک مانع هم برای انجام نشدن کار باشد باید آن را حل کنیم

مهدی ادامه داد: برای انجام ندادن یک کار، هیچ دلیلی نیست، اما اگر قرار باشد آن کار انجام شود، هزار و یک مانع هم پیش روی مان باشد، می‌توانیم با کمک هم آن را حل کنیم. سایر مسائل دیگر به این بازمی گردد که مسئولان باشگاه‌ها تا چه اندازه به ما عنایت دارند و می‌خواهند سازمان لیگ کنارشان باشد.

جدول زمانی چهار لیگ را استخراج کردیم

او درباره صادر نشدن مجوز رسمی برگزاری تمرینات تیم‌ها گفت: در جلسه‌ای که تا پایان وقت اداری امروز (دوشنبه) با حضور سازمان لیگ برگزار کردیم، جدول زمانی تمام چهار لیگ را استخراج کرده و این اقدام نهایی شد. سناریو‌های مختلف را کنار هم گذاشته و به تصمیم نهایی رسیدیم.

او درباره اینکه آیا مجوز برگزاری تمرینات تیم‌ها صادر شده است، گفت: لحظاتی پیش از ستاد کرونا در ورزش با من تماس گرفته و اعلام کردند طبق اطلاعیه شماره ۱۴ این ستاد که در سایت فدراسیون پزشکی- ورزشی منتشر شده است، تیم‌های حاضر در کلیه رشته‌های ورزشی می‌توانند از اول خرداد با تماس بدنی کم تمرینات شان را شروع کنند.

تیم‌های لیگ برتری پس از مشخص شدن تست کرونا و از ۳ خرداد تمرینات شان را آغاز می‌کنند

او افزود: طبق همین امر تیم‌ها از یک خرداد مجاز به برگزاری تمرینات شان هستند، اما با توجه به پروتکلی که طبق آن باید اعضای تیم‌ها تست کرونا داده و سپس مجوز شروع تمرینات را دریافت کنند، تیم‌های لیگ برتری مجاز هستند از ۳ خرداد تمرینات خود را آغاز کنند. تیم‌های حاضر در سایر لیگ‌ها هم به شکل پلکانی تاریخ شروع تمرینات شان اعلام خواهد شد.

باشگاه سپاهان تست گیری را شروع کرده است

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیح داد: تیم‌ها باید اول است کرونا بدهند و در صورت منفی بودن این تست‌ها وارد فاز تمرین شوند. به همین دلیل ۳ خرداد را برای شروع تمرینات تعیین کردیم. من شنیده ام باشگاهی مثل سپاهان تست گیری را شروع کرده است.

مهدی درباره تاریخ شروع مسابقات اظهار داشت: امروز (سه شنبه) تاریخ برگزاری اولین هفته مسابقات را اعلام می‌کنیم، اما برای اینکه برنامه کامل مان تداخلی با اعیاد و سایر مناسبت‌ها نداشته باشد تصمیم گرفتیم این برنامه را از ۱۰ تا ۱۲ روز دیگر و در جریان برگزاری تمرینات تیم‌ها اعلام کنیم. به استناد زمانیکه روز گذشته از سوی ستاد مقابله با کرونا اعلام شد، تمام زمانبندی‌های را رعایت کردیم. یعنی ۲ هفته فراخوان برای تست گیری، پاسخ تست و سایر موارد در نظر گرفتیم تا برنامه‌های مان ناشیانه نباشد.

تاکنون جدول جام حذفی را طراحی نکرده ایم

مهدی درباره اینکه آیا برنامه جام حذفی هم زمانبندی شده است، توضیح داد: تاکنون برنامه بازی‌های جام حذفی را طراحی ایم و درباره لیگ‌های برتر، دسته اول، دسته دوم و دسته سوم برنامه ریزی کرده ایم.

او درباره احتمال برگزار نشدن بازی در شهر‌هایی که وضعیت قرمز دارند، توضیح داد: طبق آموزش‌هایی که درباره دوره شیوع ویروس به ما داده اند، ابتلای یک فرد به ویروس کرونا در ۱۴ روز مشخص می‌شود. فاز برگزاری تمرینات و دوران آماده سازی تیم‌ها دست کم ۳ تا ۴ هفته است. در جریان این دوره هم دست کم ۲ بار تست کرونا از اعضای تیم‌ها گرفته می‌شود.

از طرفی امیدواریم در این ۲ دوره شهر‌هایی که اکنون وضعیت قرمز دارند، به شرایط بهتری برسند. یک ماه برای پاکسازی ویروس از شهر‌هایی که وضعیت قرمز دارند، دوره مناسبی است. اگر این اتفاق رخ بدهد هیچ تیمی برای میزبانی مشکل ندارد.

نامه‌ای برای ممانعت از تمرینات در شهر‌های دارای وضعیت قرمز دریافت نکرده ایم

او افزود: در غیر این صورت اگر مدیریت بهداشت کشور مجوز برگزاری بازی در شهر‌های با وضعیت قرمز را ندهد مجوز داریم از شهر‌های همجوار به پیشنهاد تیم میزبان استفاده کنیم. با توجه به اینکه بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود، به راحتی می‌توانیم این بحث را مدیریت کنیم. البته در بحث برگزاری تمرینات تاکنون نامه‌ای درباره ممانعت از انجام شدن تمرینات در شهر‌هایی که وضعیت قرمز دارند برای ما صادر نشده است. با این وجود شنیده ام مدیران باشگاه فولاد برای برگزاری تمرینات این تیم در شهر‌های مجاور اهواز اقدام‌های لازم را انجام داده اند و می‌خواهند فضای تمرینی تیم شان را به شهری که شرایط بهتری دارد، منتقل کنند.

فولاد خوزستان برای عقب نیفتادن تمریناتش مدیریت بحران می‌کند

سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ تصریح کرد: باشگاه فولاد اکنون ۳ زمین تمرین دارد. ضمن اینکه ۲ تا ۳ شهر را هم برای برگزاری بازی هایش درنظر گرفته است تا اگر شرایط اهواز فراهم نشد، بازی‌های این تیم در شهر دیگری برگزار شود. این موضوع نوعی مدیریت بحران برای عقب نیفتادن تیم فولاد از شرایط تمرینی است.

پروتکل برگزاری بازی‌ها را پس از اتمام دوره آماده سازی تیم‌ها اعلام می‌کنیم

مهدی درباره اقدام‌های لازم برای فریب نخوردن سازمان لیگ از باشگاه‌هایی که برخلاف واقعیت مدعی کرونا گرفتن اعضای تیم شان هستند، گفت: سعی داریم پروتکل برگزاری مسابقات را پس از دوره تمرینی تیم‌ها به آن‌ها اعلام کنیم تا آن‌ها با راحتی و آسایش خود را مدیریت کنند. تمام این موارد پیش بینی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان