بازدید 6617

قیمت نفت به بالای ۳۳ دلار رسید

کاهش تولید و بروز نشانه‌هایی از بهبود تدریجی تقاضا در بحبوحه کاهش محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا، قیمت نفت را به ۳۳.۴۹ دلار در هر بشکه رساند.
کد خبر: ۹۷۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ 18 May 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز به علت تقویت کاهش تولید و بروز نشانه هایی از بهبود تدریجی تقاضا در بحبوحه کاهش محدودیت های مربوط به شیوع کرونا بیش از یک دلار افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 99 سنت افزایش 33.49 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.27 دلار افزایش 30.70 دلار معامله شد

استفان اینس، استراتژیست ارشد بازارهای جهانی در یادداشتی نوشت: «با توجه به کم شدن محدودیت ها، قیمت نفت احتمالا روند افزایشی بیشتری نشان می دهد.»

تولید نفت آمریکا نیز با کاهش تعداد دکل های فعال نفت و گاز طبیعی این کشور به کمترین میزان در تاریخ برای دومین ماه متوالی، افت کرده است. این اتفاق تاحدی به کاهش نگرانی ها در مورد تحویل قراردادهای WTI و مواجه شدن با کمبود ظرفیت ذخیره سازی کمک کرده است.

میشائیل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی ام سی در سیدنی گفت: «با توجه به کاهش غافلگیرکننده ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته، به نظر می رسد، بعید باشد که آن نگرانی ها در مورد تاسیسات ذخیره سازی دوباره خود را نشان دهد.»

این روند مثبت پس از اینکه جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو چشم انداز مثبتی برای بهبود اقتصادی در اواخر امسال ارائه داد، تقویت شد.

پاول دیشب گفت: «با فرض اینکه موج دوم شیوع کرونا وجود وجود ندارد، من فکر می کنم شما شاهد بهبود اقتصاد در نیمه دوم امسال خواهید بود.»

همچنین از دیگر عوامل تقویت قیمت نفت، کاهش تولید اوپک پلاس بود.

عربستان به عنوان بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان هفته پیش اعلام کرد در ماه ژوئن یک میلیون بشکه دیگر از تولید خود می کاهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر