بازدید 40979
آخرین تحولات خاورمیانه

نامه هشدارآمیز ظریف به دبیرکل سازمان ملل در پی اقدام آمریکا / امضای توافق سیاسی «اشرف غنی» و «عبدالله»/ واکنش سفیر روسیه به توافق مسکو، تهران و آنکارا بر سر برکناری اسد / بالا گرفتن اختلافات بین حاکمان دوبی و ابوظبی

امضای توافق سیاسی «اشرف غنی» و «عبدالله»، واکنش سفیر روسیه به توافق مسکو، تهران و آنکارا بر سر برکناری اسد، عملیات بزرگ ارتش و حشدالشعبی در سه استان عراق و بالا گرفتن اختلافات بین حاکمان دوبی و ابوظبی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نامه هشدارآمیز ظریف به دبیرکل سازمان ملل در پی اقدام آمریکا نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۷۹۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 18 May 2020

امضای توافق سیاسی «اشرف غنی» و «عبدالله»، واکنش سفیر روسیه به توافق مسکو، تهران و آنکارا بر سر برکناری اسد، عملیات بزرگ ارتش و حشدالشعبی در سه استان عراق و بالا گرفتن اختلافات بین حاکمان دوبی و ابوظبی، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نامه هشدارآمیز ظریف به دبیرکل سازمان ملل در پی اقدام آمریکا نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ در پی تحرکات آمریکا در ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به ونزوئلا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه نیز نامه‌ای هشدارآمیز به دبیرکل سازمان ملل نوشت.

از سوی دیگر، سفیر سوئیس در تهران توسط سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران احضار شد.

در پی انتشار برخی گزارش‌ها مبنی بر تهدید مقامات دولت آمریکا به ایجاد مزاحمت برای تانکرهای حامل سوخت ایران به ‌مقصد ونزوئلا، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه‌ای به آنتونی گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تحرکات آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با نیت مداخله و ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا هشدار داد.

ظریف در این نامه تهدیدات غیرقانونی، خطرناک و تحریک‌آمیز آمریکا را نوعی دزدی دریایی و خطری بزرگ برای صلح و امنیت بین‌المللی دانسته و تأکید کرد، آمریکا باید از زورگویی در عرصه جهانی دست برداشته و به حاکمیت قوانین بین‌المللی به ‌ویژه آزادی کشتیرانی در دریاهای آزاد احترام بگذارد.

ظریف همچنین ضمن یادآوری مسئولیت دولت آمریکا در برابر پیامدهای هرگونه اقدام غیرقانونی، بر حق ایران برای اتخاذ تدابیر مناسب و ضروری در مقابله با این تهدیدات تأکید کرده است.

نامه هشدارآمیز ظریف به دبیرکل سازمان ملل در پی اقدام آمریکا/امضای توافق سیاسی «اشرف غنی» و «عبدالله»/ واکنش سفیر روسیه به توافق مسکو، تهران و آنکارا بر سر برکناری اسد/بالا گرفتن اختلافات بین حاکمان دوبی و ابوظبی

متعاقب ارسال این نامه، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه نیز با احضار سفیر سوئیس به‌عنوان حافظ منافع دولت آمریکا، از وی خواست مراتب هشدار جدی جمهوری اسلامی ایران نسبت به هرگونه تهدید احتمالی از سوی آمریکا علیه نفتکش‌های ایرانی را به مقامات آن کشور منتقل کند.

عراقچی روابط تجاری ایران و ونزوئلا را روابطی کاملاً مشروع و قانونی دانست و اظهار داشت، توسل به اقدامات قهری و یا دیگر رفتارهای قلدرمآبانه از سوی آمریکا، تهدیدی برای آزادی کشتیرانی و تجارت بین‌المللی و جریان آزاد انرژی بوده و تجلی آشکار دزدی دریایی و نقض فاحش حقوق بین‌الملل و مغایر با اهداف و اصول مندرج در منشور ملل متحد به ‌شمار می‌آید.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه هشدار داد، هرگونه تهدید علیه نفتکش‌های ایرانی با واکنش فوری و قاطع ایران مواجه خواهد شد و دولت آمریکا مسئول عواقب آن خواهد بود.

سفیر سویس نیز اعلام کرد مراتب را بلافاصله به مقامات دولت آمریکا منتقل خواهد کرد.

امضای توافق سیاسی «اشرف غنی» و «عبدالله»

«صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در توئیتی اعلام کرد که توافقنامه دولت مشارکتی بین اشرف غنی و عبدالله دقایقی پیش به امضا رسید.

 

نامه هشدارآمیز ظریف به دبیرکل سازمان ملل در پی اقدام آمریکا/امضای توافق سیاسی «اشرف غنی» و «عبدالله»/ واکنش سفیر روسیه به توافق مسکو، تهران و آنکارا بر سر برکناری اسد/بالا گرفتن اختلافات بین حاکمان دوبی و ابوظبی

صدیقی در توئیتی نوشت: بنا بر این توافقنامه، عبدالله ریاست شورای عالی مصالحه را به عهده می‌گیرد و اعضای تیم «ثبات و همگرایی» نیز در کابینه دولت مشارکت خواهند داشت.

واکنش سفیر روسیه به توافق مسکو، تهران و آنکارا بر سر برکناری اسد

«لوان جاگاریان» ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر توافق ایران، روسیه و ترکیه برای حذف بشار اسد در قدرت را رد کرده و در خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: وی نقشی کلیدی در مبارزه با تروریسم داشت.

سفیر روسیه در تهران در گفتگویی در پاسخ به این که این روز‌ها برخی رسانه‌ها مانند المانیتور ادعا می‌کنند که ایران، روسیه و ترکیه توافق کرده‌اند تا رئیس جمهور سوریه بشار اسد را از قدرت برکنار کنند. آیا شما این شایعات را تأیید می‌کنید، عنوان کرد: ما کشور‌هایی نیستیم که درباره آینده مردم سوریه و رئیس جمهور آن کشور تصمیم بگیریم. بار دیگر می‌خواهم موضع خود را تأیید کنم که آینده بشار اسد و سوریه توسط مردم این کشور و از طریق انتخابات شفاف و آزاد تصمیم گیری می‌شود. ما به عنوان کشور‌های خارجی دوست، باید به مردم سوریه کمک کنیم تا صلح را از سر گرفته و راه را برای ادامه روند سیاسی در این کشور هموار کنند.

وی افزود: این نوع شایعات توسط کشور‌هایی منتشر شده است که مخالف فعالیت موفق روند آستانه هستند. این کشور‌ها مخالف قوانین بین المللی بوده و می‌خواهند رژیم قانونی را به زور از سر راه بردارند و نه در نتیجه انتخابات؛ بنابراین در این راستا، اگر دولتی سازگار با ایالات متحده و متحدانش نباشد، آن‌ها تحریم‌هایی را علیه آن کشور‌ها اعمال و تلاش خود را می‌کنند تا آن‌ها را غیرقانونی حذف کنند.

عملیات بزرگ ارتش و حشد الشعبی در سه استان عراق

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، روز یکشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با نظارت فرماندهی عملیات مشترک، عملیات اسود الجزیره (شیران الجزیره) برای بازرسی بادیه شمالی الجزیره در الانبار و جنوب استان نینوا و نیز غرب استان صلاح‌الدین تا مرز‌های بین‌المللیِ مشترک با سوریه آغاز شد.

این بیانیه تصریح کرد: این عملیات شامل "وادی الثرثار"، فرودگاه "ژنو"، "سنیسله"، کوه "المنایف سحول راوه"، "الشعبانی"، "طریفاوی"، "وادی العجیج" و تپه‌های "الطیارات" است، و فرماندهی عملیات الجزیره، صلاح‌الدین، غرب نینوا، الحشد الشعبی و الحشد العشایری در این عملیات که در یازده محور و با پشتیبانی نیروی هوایی و جنگنده‌های ارتش انجام می‌شود، مشارکت دارند.

گروه اطلاع‌رسانی امنیتی عراق تأکید کرد، این عملیات برای تقویت امنیت و ثبات در این منطقه و تعقیب عناصر تروریستی و بازداشت آن‌ها انجام می‌شود.

از دیگر تحولات میدانی عراق این است که یگانی از هیات الحشد الشعبی عملیات نفوذ گروه تروریستی داعش به روستای "علی السعدون" در شهرستان "خانقین" را دفع کرد و تروریست‌ها مجبور به فرار شدند.

هیات الحشد الشعبی در بیانیه خود تأکید کرد که نیرو‌های الحشد همچنین در جریان این عملیات، پهپاد تروریست‌های داعشی را سرنگون کردند.

بالا گرفتن اختلافات بین حاکمان دوبی و ابوظبی

منابع خبری فاش کردند که اختلافات حاکمان امارت دوبی با امارت ابوظبی به خاطر سیاست‌های جنگ افروزانه و دخالت‌های ابوظبی در کشور‌های دیگر بالا گرفته است و بن زاید ولیعهد ابوظبی با سوء استفاده از بحران کرونا به دنبال زیر سلطه بردن امارت دوبی هست.

به گزارش مشرق، سایت امارات لیکس در گزارشی به بررسی اختلافات داخلی بین دو امارت دوبی و ابوظبی پرداخت و نوشت: دفتر اطلاع رسانی دولت امارت دوبی با انتشار توییتی به سرعت وجود هرگونه مذاکره در حال حاضر با امارت ابوظبی را برای کسب حمایت اقتصادی صندوق "مبادله" رد کرد. این صندوق مالی و سرمایه گذاری وابسته به امارت ابوظبی است.

تکذیب سریع مذاکره امارت دبی با ابوظبی در این خصوص بیانگر شدت اختلافات غیرعلنی بین سران دو امارات یعنی محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و محمد بن راشد حاکم دوبی است که همواره از سیاست ابوظبی در دخالت در دیگر کشور‌ها و جنگ‌های خارجی و تاثیر منفی آن بر اقتصاد امارات انتقاد کرده است.

در سایه شیوع ویروس کورونا، ابوظبی در تلاش برای باج خواهی از امارت دوبی است. ابوظبی تلاش می‌کند که هرگونه حمایت مالی خود برای نجات امارت دوبی از زیان‌های سنگین ناشی از شیوع ویروس کرونا را به دستیابی به دارایی‌های حیاتی یا ادغام بخش‌های مالی (در امارت دوبی) مشروط کند، زیرا این امر، راه را به روی صندوق مبادله ابوظبی برای توسعه فعالیت‌های خود در امارت دوبی - که امارت گردشگری و بازاریابی و پول به شمار می‌رود- باز خواهد کرد.

فعالیت بسیاری از بخش‌های اقتصادی دوبی تقریباً در طول شیوع کرونا متوقف شده است و این امارت با شدیدترین رکود اقتصادی خود از زمان بحران بدهی سال ۲۰۰۹ میلادی روبه روست.

امارت دوبی از ثروت نفتی ابوظبی برای کاستن از تبعات منفی شیوع ویروس کرونا برخوردار نیست. ابوظبی در پی بحران سال ۲۰۰۹ میلادی وامی دولتی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار برای حمایت از دوبی به این امارت داد که بعدا تمدید شد. دوبی همچنین اوراق قرضه‌ای به مبلغ ۱۰ میلیارد دلار برای بانک مرکزی امارات صادر کرد.

سه منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که به احتمال زیاد صندوق "مبادله" نقشی اصلی در هرگونه توافقنامه بین دولت‌های امارت دوبی و ابوظبی بازی کند.

یکی از این منابع گفت: هرگونه حمایتی از طرف ابوظبی که اکنون بحث برای توافق درباره آن جریان دارد، از طریق ادغام دارایی‌ها هماهنگ می‌شود. ابوظبی و دبی مستقیم بر سر این دارایی‌ها رقابت یا مالکیت مشترک دارند.

وی افزود: به احتمال زیاد این گونه توافق شود که در کوتاه مدت بازار‌های سهام محلی و احتمالاً بانک‌ها نیز ادغام شوند.

دومین منبع نیز انجام مذاکرات را تایید کرد و بدون اشاره به جزئیاتی، تنها گفت: صندوق مبادله که حدود ۲۳۰ میلیارد دلار را مدیریت می‌کند، گام‌های بزرگی در دوبی برخواهد داشت.

رقابت بین دو امارت دوبی و ابوظبی در جریان است؛ در حالی که دوبی به سرعت توسعه یافته و به مرکز گردشگری و تجارت و بازرگانی تبدیل شده است، ابوظبی پایتخت سیاسی کشور امارات به خاطر حجم و ثروت نفتی هنگفت خود است.

نفوذ سیاسی ابوظبی از زمان حمایت مالی خود در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۹ میلادی آغاز شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۸۵
مسلح بودن حشدالشعبی بر طبق مصوبه مجلس عراق نامشروع است یا باید در ارتش عراق ادغام شوند یا حذف شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
به تو چه مربوطه
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
تو باغ نیستی. خیلی وقته حشد جز ارتش عراقه
بقیش هم به شما مربوط نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
خخخخه خیلی می سوزی که یک نهاد قدرتمند شکل گرفته و جلوی امریکا ایستاده نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
آخ چرا زودتر نگفتی؟ این ترشح ذهنی تو را هیچ کس نفهمیده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
بشین بینیم بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
حشدالششعبی بعنوان نهاد تروریستی درلیست تحریمهای امریکا قرارداره
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
بدبخت تو اون آلبانی اجازه نمیدن اخبارو گوش بدی !!!!!!؟ نیروی حشد الشعبی چند سال پیش طبق مصوبه مجلس عراق رسما جزو نیروهای مسلح عراق محسوب شده !!! آخه اسکل شدن هم حدی داره !!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
ناشناس 8:15 به اربابت بگو بیشتر از این داعش را مجهز به بمب کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
ناشناس 8:15 وقتی نیروهای نظامی امریکا، عربستانی، داعشی عرضه جنگیدن ندارن به حشدالشعبی چه ربطی دارد.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
به تو هیچ ربطی نداره
ناشناس
| Austria |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
ده تا ساندیس خور جوابتو دادند
اظهارات اخیر «جیک سولیوان» مشاور جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ درباره نحوه بازگشت آمریکا به برجام (در صورت پیروزی دموکرات‌ها)، از نوع نگاه و مواجهه مدعیان آمریکایی صیانت از توافق هسته‌ای در قبال این سند پرابهام پرده برداشته است! سولیوان ضمن تاکید بر حذف بند موسوم به غروب آفتاب (Sunset) در برجام تاکید دارد تحریم‌های هسته‌ای ایران باید پس از سال ۲۰۲۵ میلادی نیز ادامه پیدا کند، ضمن آنکه دموکرات‌ها باید پس از بازگشت مشروط به برجام، بلافاصله زمینه را برای انعقاد توافق جامع با ایران (توافقی که ابعاد موشکی و منطقه‌ای قدرت ایران را نیز در برگیرد) آماده کنند. در همین راستا، مشاور بایدن معتقد است دولت بعدی باید استراتژی فشار حداکثری بر ایران ـ که در دولت ترامپ به نقطه اوج خود رسید ـ را حفظ کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
همیشه گفته شده بود که برای ایران ، امریکایی دمکرات و جمهوری خواه فرقی ندارد و اینکه سیاستهای امریکا مستقل از این دو حزب است. حالا شاهد از غیب رسید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
شما از صبح تا شب دعا بفرما که دموکراتها برنده انتخابات باشند بعد نگران خواسته های آنها باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
اینا همشون یکی هستن.
بنظر من بهتر است چندکشتی یا زیردریایی جنگی مجهز به موشک نقطه زن پشتیان نفتکش باشند و ناچارا یکی از کشتی های آ»ریکا را که مزاحمت ایجاد میکنند هدف قرار دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
نباید در جهت جنگ افروزی اقدام شود.این طرح بچه گانه است.بازی کامپیوتری که نیست.بهتر است کشتی ها نفت را به ایران برگردانند.نباید به مفت به دیگران بدهند.
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
این خواست دشمن اسا که ما شتاب زده عمل کنیم. اما اگر بتوانیم به امید خدا کار را با موفقیت به پیش ببریم، انشاءالله دیگر کشورها هم دل و جرات پیدا کنند تا آمریکا برای همه دنیا قانون وضع نکند. اول نمی زنند بعد کار مشکل شود. اول از مجاری قانونی استفاده می کنند. اگر دشمن تعدی کرد، جلویش وا می ایستند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
به اندازه کافی کشتی و ناو تو خلیج فارس برای زدن هست.
این قدر اینجا ریختن تو خونه ما (خلیج همیشه فارس) که شانسی هم موشک بفرستی حتما یکیش به ناو آمریکایی میخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
من شنیدم آمریکاییها هم می ایستند و نگاه میکنند...
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
فکر کنم امریکا در فکر تدارک جنگ هست . منتها بهانه لازم هنوز جمع و جور نیست . یعنی دلیل کافی هنوز برای جنگ وجود ندارد بلکه میخواهد با فشار اقتصادی و سیاسی ایران را مجبور کند که دوباره دست به حمله یا توقیف کشتی یا زدن کشتی ها کند . ...
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
مثلا عقلت رو به کار انداختی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
امریکا که نگاه کرد در قضیه الاسد چون می دانست اگر بزند تمام پایگاهش در منطقه نابود می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
الان ا ینهایی که گفتی همش برای ایران هست دیگه نقطه زن
....و زیردریایی و
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
من شخصا جنگ طلب نیستم ولی دیگر آمریکا جان همه را به لب آورده درسته ما هم اشتباه داریم ولی وضعیت را بگونه ای کردند که دیگه راهی نیست باید دفاع کنیم همه جوره دارند به منافع ایران دست درازی میکنند و وضعیت امکانات نظامی ایران بسیار خوبه واز طرف دیگه وجود اسرائیل در دسترس و تیر رس موشکهای ما بسیار عالی
یا جنگ یا رعایت قوانین بین الملل برای همه جایی که یک طرف داره از همه امکانات و توانش استفاده میکنه اشتباهه از امکانات و توانایی هات استفاده نکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
نظرشما خیلی خوبه منتها برای عمه جانت
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
من راه بهتری دارم. ما بذاریم یه نفتکش یا اصلا هر چهارتا رو توقیف کنن، ما هم در عوض یه ناوهواپیمابر ناقابل رو توقیف کنیم. از نظر من معامله خوبیه!
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
اینجا جنگ جرات و جسارت و مردانگی در برابر بز دلی و ترس هست ! ما باید آمریکای مغرور و قلدر را برای همیشه سر جاش بنشونیم و بادشو خالی کنیم ! با ان اقدام برای همیشه کشور و منافعمان را بیمه خواهیم کرد اونوقت دمکرات و جمهوری خواه و هر کس دیگه ای سر کار بیاد برایمان فرقی نخواد داشت چون فهمیدن که با ایران شوخی نکنن !!
بیچاره بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
بیچاره اونایی که حرف گوش نکردن و برای پول دار شدن یک شبه پولاشون رو بردن بورس.خود کرده را تدبیر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
ده سال است همین را می گویی ولی انهایی که رفتند دارند با سودهاش به ریش تو می خندن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
دراینده بسیارنزدیک مشخص میشه کی به ریش کی خواهد خندید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
به ۱۱:۰۲
ازقدیم گفتن جوجه رواخرپاییزمیشماران ولی این دفعه استثنا اخر بهار جوجه ها رامیشمارن خخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
دلار شد ۱۷۷۰۰
ارزو برجوانان عیب نیست البته !!!
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
احتمالا همه دار و ندارت رو سکه خریدی و الان از رشد بازار بورس ناراحتی
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۹ ساعت ۱۵:۳۱
بسلامتی و مبارکی و میمنت
دلار وارحد کانال ۱۸۰۰۰ تومان شد
علی برکت الله !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
تا ده روزدیگه اتفاقاتی خواهدافتادکه تاثیر منفی اش دروهله اول روی بورس نمودمیکنه این خط اینم نشان !
هیچ کدام از این چند مطلبی که نوشتید به ما ایرلنیان ربطی نداشت . اتفاقا اسد برود یا نرود . ترکیه صلح بکند یا نکند . عراق ویران شود یا اباد شود . روسیه کمونیست باشد یا هرچی . ....... به ما ها چه مربوط هست که در همه امور دیگر کشورها مسولان ایران صبح که بیوار میشن در مورد دیکر کشورها وقتی سرشان گرم باشد از اقتصاد و سیاست و فرهنگ و دین دیگران دخالت کنی . دیگر کشورها هم در امورت دخالت میکنن. این یک امر طبیعی هست . همه دنیا میدانند در کوبا . چین . کره شمالی و ونزویلا دیکتاتورها حکومت میکنند . انهم از نوع کمونیست . در صورتی در داخل ایران این گروه هانابود شدند یعنی چی .
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
مجبور نیستی بخونی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
تو توی کاری که تخصص نداری اظهار نظر نکن لطفا !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
ربطش همینه که یکی مثه تو به اموری که بهت مربوط نیست و سواد و فهمشو نداری دخالت میکنی !!
بنزین مردم ایران سه برابر بشه اشکال نداره اما از اینجا بنزین میبرند ونزوئلا تا قیمت بنزیمش بیاد پایین اون طلاهایی هم که جاش میگیرن خدا میدونه کجا میره
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
یعنی هیچ تجارتی انجام نشه چون به نظر جنابعالی مشخص نیست پولش کجا میره.
یعنی این کور ۸۰ میلیونی با باد هوا میچرخه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
بگردی جاشو پیدا می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
ببین قبل ازخواب جیش مسواک یات نره ! حرفای بزرگ ترا روبذار برا خودشون که میفهمن چکار میکنن ! حالا برو لالا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
فقط چیزی که مشخص است اینه که ثروت این
مملکت داره خارج میشه و قیمت دلار داره به
آسمون
سلام.اگر اقدام آمریکا غیر قانونی هست ما هم باید بتوانیم مثل اروپا و امریکا که برای حفاظت از کشتیرانی آزاد در خلیج فارس کمپین بین المللی تشکیل داده اند ،برای حفاظت از نفتکشهای ارسالی مان حداقل با کشورهایی مثل چین و روسیه وکشورهای مستقل ، کمپینی برای حفاظت از نفتکشها تشکیل بدهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
کمپین صلح خلیج فارس توسط روحانی اعلام شد ولی دول خلیج فارس استقبال نکردند . یعنی امریکا به انها گفت با عربی ها کمپین تشکیل دهیم . دلیلش میدونی چی هست . اخلاف فرهنگی و مذهبی . اختلاف سیاسی و راهبردی . کشورهای خلیج دنبال رفاه نسبی مردمش هستند اما در ایران ارمانها فرق دارد .
تنها راه اینکه چندتاازکشتی های آمریکایی راباموشک بزنیم
حساب کاردستشون بیاد
آنها ازقدرت نظامی واقتصادی ماخیلی میترسند
جناب ظریف تاامریکا راتهديد کرد،خبررسیده
ترامپ دیشب جاشوخیس کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
اینطور که تو میگی منم ترسیدم.
دوران گردن کلفتی امریکا به سر امده و ایران دارد این را تسریع می کند برای کشورهای جهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
چه کسی این وظیفه را به ایران داده ؟؟

ملت در بیکاری و فقر و بدبختی عمرشون به فنا رفت و تو به خاطر یک رویا ی دست نیافتنی خوشحالی ؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
امریکا میبایست چند هزار شهروند ایرانی را از ادرات و کارخانجات و دانشگاها و حتی خبرنگار ایرانی را اخراج کنه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
کسی به ما وظیفه نداده ولی وقتی برای تجارت با کشورهای دیگر در کار ما مداخله می کند و کشورها را هم تهدید که با ما کار نکنند می توانیم جلوی این امریکا جونت بایستیم و خوردش کنیم
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
۱۱:۴۳ حماقت هم حدی داره
یعنی معتقدی امریکا حق داره مانع تجارت با دنیا بشه بعد عامل بدبختیت میشه ایران.
برو از همون زورگوئی که براش ... میکنی نونت هم بگیر.
اینجا اراجیف نباف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
مجید جون خیلی حرف میزنی
عچب کشوریه این افغانستان در حالی که نظامیان امریکا در آنجا پایگاه دارند و نصف افغانستان هم تحت نفوذ طالبان است دو نفر هم مدعی ریاست جمهوری آن شده و بعد از چند ماه بلاتکلیفی سرانجام با هم توافق کردند تا قدرت را نصف به نصف با هم سهیم شده تا مردم آواره فقبر این کشور دلشان حوش شود که دولت دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
عاقبت مزدوری آمریکا غیر از این نیست .
دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۹ ساعت ۱۱:۲۲
سکه ۷۶۰۰۰۰۰ تومان
دلار ۱۷۷۰۰ تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
تو همونی نیستی که در طول چند سالی که ارز را سرکوب می کردن ولی تورم ایران بالا بوده خیلی خوشحال بودی که دلار ثابت است و بالا نمی رود و وقتی این فنرش رها شد و امد خیلی از رقم واقعی توسرت می زدی؟
عزیزم درس اول اقتصاد این است که سرکوب در بازار نکنی و اگر تورم داری بگذارید بازارها همانند تورم بالا برود ولی اجازه دلال بازی هم داده نشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
بابا این خودشو خفه کرده چند روز بدبخت داره خودشو میکشه هی آمار دلارو میده !!! خسته نشدی ! حالا برا یه لقمه نون صبح تا شب مامور شدی چاپ و چوپ و دروغ تحویل مردم بدی و تابلوی نرخ دلار شدی !!! خجالت بکش
بهترین راه حل. آمریکا محموله کشتیها را تحویل بگیرد وبجاش چند کشتی گندم بار بزند وهمرا کشتیهای ایرانی. به ایران بفرستد.
تابناک عزیز لطفا درست بنویسیم در تیتر < واکنش سفیر روسیه به توافق مسکو، تهران و آنکارا بر سر برکناری اسد> درست نیست بهتر است بنویسید درست نویسیم
پاسخ ها
امید
| Germany |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
تابناک جان انگار لجی
کردی ونمی خواهی درست بنویسی اخه جمله اعتراضیه من این بود که منعکس کردی ؟
ظريف را روزي چند بار در تلويزيون چين در برنامه بخنديم نشان مي دهد كه چيني حرف مي زند.
مسولیینی که قراراست دنیا رامدیریت کنید
حواستان است کالاها دوباره داردگران میشود
فقیرفقیرتروثروتمندثروتمندترمیشود
خیلی جالبه
جنگ توکشورهای ديگه است
ولی گرانی وبدبختیش برای ماست
فقط این وسط امثال این پسره هست که کامنت میزاره
وکاملا ازکامنت گذاشتنش معلومه حقوقها ی نجومی وپولهای بادآورده به دست مياره
خوب دارند سودمیبرند
مسولیینی که قراراست دنیا رامدیریت کنید
حواستان است کالاها دوباره داردگران میشود
فقیرفقیرتروثروتمندثروتمندترمیشود
خیلی جالبه
جنگ توکشورهای ديگه است
ولی گرانی وبدبختیش برای ماست
فقط این وسط امثال این پسره محمد هست که کامنت میزاره
وکاملا ازکامنت گذاشتنش معلومه حقوقها ی نجومی وپولهای بادآورده به دست مياره
خوب دارند سودمیبرند
بهتر نیست با گرفتن دست مردم سرزمین خودمون کمکشان کنیم تا مردم دیگر سرزمین ها هم راحت تر از دست حاکمان زورگوشون نجات پیدا کنن
جنگ جهانی سوم در حال شکل گیری هست . یعنی دقیقا مثل جنگ دوم جهانی که المان بعد از اینکه نتوانست سوخت و مواد اولیه را تامین کند دست به کشور گشایی کرد . بنابراین با این اوضاع فعلی و بی تفاوتی سازمان ملل و پیگیری اهداف انقلابی مسولین ایران در سطح جهانی و تقابل با غرب بخصوص امریکا و همراهی در سایه روس و انگلیس و چین و المان و فرانسه .....بنطر میرسد که اول ایران را منزوی و تحریم اقتصادی سپس جنگ جهانی و شکل گیری خاورمیانه با کشورهای کوچک و اقلیمی شامل عراق . سوریه و یمن و عربستان و لبنان ......پاکستان و افعانستان بخاطر تفاوت مدهب و دین و تعصبات نزادی ک زبانی خواهد بود . منطورم این هست که هر چه سطح تنش امریکا و ایران و حصور ایران در کشورهایی دیگر باعث میشود که بسمت جنگ تمام عیار و خرابی کشور و همسایگان خواهیم بود . اگر تنگه هرمز بسته شود بنادر خودمان با جنگ نابود خواهد شد . نیروگاه بوشهر و سدها خراب خواهند شد . جنگ چیز خوبی نیست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
خب!؟ ترسیدی ! دست بذار جای ترس دونت خخخخ
همینکه ظریف هشدار داده قضیه حله. نگران نباشید
عجب کشور گل و بلبلی داریم
اگه این همه مدیر و وزیر و دنگ و فنگ نبود، دلار ارزانتر نبود، تورم کمتر نبود، گرانی کمر شکن کمتر نبود؟
بابا نمی خواهیم عصبانی بشید و هشدار بدید
ولمون کنید شرایط بدتر نشه
همین کلی لطف به ملته
حشد الشعبی درعراق حزب الله در لبنان. انصار در یمن. جهاد وحماس در فلسطین طالبان در افغانستان. و....اینها به موازات دولت و ارتش آن کشورها فعالیت می کنند. واین نقشه ای است که سالها کار شده است واین کشورها حالا حالا در گیرند وروی آرامش نخواهند دید وحالا نفعش به کی می رسد خدا عالم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
طالبان و داعش رو با حزب الله و انصارالله و ...مقایسه کردن بدون توجه به تاریخچه و نحوه شکل گیری و نحوه عمل اونها یا از سر بی اطلاعیه یا از سر غرض ورزی و کینه توزی
همه قدرتها حتي روسيه وچين فرمانبردار امريكا هستند سازمان ملل وشوراي امنيت هم بدون اجازه امريكا كاري نمي تواند بكنند
خدا عاقبت این مملکت را بخیر کنه. حل مشکلات مملکت نیاز به تفکر دارد .
من نمی دانم این مادرو. واین بشار چه نفعی برای کشور ما دارند یا اصلا اینها چه ربطی به ایران دارند.!!! چرا جنگولک بازی در می آرید
دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۹ ساعت ۱۵:۳۱
بسلامتی و مبارکی و میمنت
دلار وارحد کانال ۱۸۰۰۰ تومان شد
علی برکت الله !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
یکی اینو از برق بکشه !!!!!
آقای ظریف با این مکاتبات و نامه نگاریها ره به جایی نمی برید محض رضای خدا به خاطر مردم رنج کشیده ایران مستقیما با آمریکا مذاکره نموده سنگ خود را وا بکنید قبل از آنکه دیر شود چون اگر در دوره بعدی مجدد ترامپ رئیس جمهور شود دیگر به لحاظ اقتصادی هیچ چیز از کشور باقی نخواهد ماند شرایط طوری خواهد شد که مردم به هم رحم نکنند هر چند که اینطوری شده است
تواافق بر سر ماندن یا رفتن اسد توافقی هست که خیلی وقت پیش بین امریکا و روسیه بسته شده و ایران وترکیه هیچ نقشی در ان نخواهند داشت فقط تا به امروز ترکیه و ایران را بازی دادن
من جای ترامپ بودم. محموله کشتیهای ایران را. تحویل می گرفتم وسپس دوتا را پر از سلاحهای پیشرفته. ودو تا راهم پر از گندم می کردم ودر خلیج فارس تحویل ایرانیها می دادم.
آقای ظریف تو که ادعا میکردی امضای جان کری تضمین است و میگفتی از فردای تصویب برجام تمام تحریم‌ها بالمره لغو می‌شود پس چی شد مشکلات کشور را شما بیشتر کردید آن هم با غرور زیادی که دارید از ملت بزرگ ایران به خاطر خیانت برجام معذرت خواهی نکردید و حتی باید از سمت خودتان استعفا می‌دادید تیر ماه سال 1400 بعد از منقضی شدن دولت شما حقایق مکتوم و پنهان 8 سال دولت شما افشا خواهد شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس