بازدید 5451
۱

بازار خودرو بلاتکلیف است

کد خبر: ۹۷۹۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 17 May 2020

مشاهدات میدانی ایرنا از بازار خودرو پایتخت حاکی از بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان است. هر چند قیمت‌ها نسبت به روزهای گذشته روند نزولی داشته اما در عمل خرید و فروشی انجام نمی شود.

بررسی بازار نشان دهنده افت قیمت خودروها نسبت به هفته گذشته است. به طور مثال هر دستگاه پراید امروز بین ۶۵ تا ۶۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس ۱۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۱۶ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۱۱۶ تا ۱۱۷ میلیون تومان، پژو پارس ۱۳۰ میلیون تومان، دنا پلاس ۱۷۰ میلیون تومان، تیبا صندوقدار ۷۳ تا ۷۴ میلیون تومان و ساینا فول ۸۱ تا ۸۳ میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

کارشناسان خودرو می گویند: در حالی که قیمت‌گذاری خودروها کار سختی نیست، اما نمی‌دانیم چرا تاکنون شورای رقابت نسبت به اعلام قیمت خودرو های دو خودروساز بزرگ اقدام نکرده است؟

آنان معتقدند: در این شرایط خریدار منتظر اعلام قیمتهاست و فروشنده هم دو دل است، بنابراین نه کسی می خرد و نه کسی می فروشد.

به گفته کارشناسان، اکنون با گذشت چند روز از جلسه ستاد تنظیم بازار و اعلام نشدن قیمت ها، خریداران و فروشندگان مشکوک شده اند که نکند قیمت ها دوباره افزایش یابد.

«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت در این زمینه به ایرنا گفت: اگر قیمت ها مطابق فرمول و دستورالعمل سازمان حمایت تعیین شود، ریزش سنگینی را در قیمت ها شاهد خواهیم بود.

وی معتقد است قیمت های کنونی که در بازار خودروهای داخلی و مونتاژی شاهد هستیم، واقعی نیست.

موتمنی در عین حال افزود: در ماه‌های گذشته خودروسازان در نبود شورای رقابت، عرضه را کاهش دادند که یک عامل افزایش قیمت‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون معاملات خودرو در بازار به حدود صفر رسیده و اگر قیمت‌ها اعلام شود معاملات مجدد آغاز خواهد شد و بازار راه خود را پیدا خواهد کرد.

این مقام صنفی ادامه داد: اگر دستورالعمل شورای رقابت ابلاغ شود، خودروها ۱۰ درصد بیش از قیمت فاکتور شده خودروسازان به فروش خواهند رسید و تثبیت خواهند شد و کسی نمی‌تواند به صورت سلیقه‌ای قیمت‌گذاری کند.

وی یادآور شد: هرچند قیمت ارز این روزها بر مدار صعود است، اما ظاهراً کاهش قیمت خودروهای داخلی به بازار خودروهای مونتاژی و خارجی نیز سرایت کرده و کاهش قیمت ها را در این بازار شاهدیم.

به گزارش ایرنا، امروز در گروه مونتاژی ها هر دستگاه چانگان cs۳۵ به ۲۶۵ تا ۲۷۰ میلیون تومان، سراتو ۲۰۰۰ اتوماتیک بین ۴۶۵ تا ۴۷۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ بین ۴۱۰ تا ۴۱۵ میلیون تومان، جک اس ۵ به ۴۱۰ میلیون تومان‌ سیتروئن سی ۳ بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان و پژو ۲۰۰۸ بین ۴۷۰ تا ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اقای وزیر لطفا در مورد قیمت خودروها در بازار دستور لازمه را بدهید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر