بازدید 9437

محتکران خودرو چقدر جریمه می‌شوند؟

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: محتکران خودرو حدود ۱۵ درصد قیمت خودرو جریمه می‌شوند و فرد ملزم می‌شود طبق قیمت قانونی که ستاد تنظیم بازار اعلام کرده خودرو را در بازار به فروش برساند.
کد خبر: ۹۷۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ 18 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در اخبار ۲۱ شبکه یک سیما، درباره قیمت خودرو گفت: با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت دست ما نیز برای برخورد با محتکران خودرو باز شده است. طی دو روز گذشته در انبار‌های شهر تهران حدود ۸۰۰ خودرو بدون پلاک شناسایی شده است و یکی از این انبار‌ها پلمپ شده است. طبق اعلام وزارت صمت وجود خودرو بدون پلاک در انبار‌ها احتکار است.

وی ادامه داد: وقتی خودرویی از کارخانه خارج شده و ۵ الی ۶ ماه بدون پلاک در پارکینگ می‌ماند به معنی این است که صاحب آن نیازی به این خودرو ندارد برخورد ما نیز اینگونه است که مالک خودرو را حدود ۱۵ درصد قیمت خودرو جریمه می‌کنیم، بعد از آن فرد ملزم می‌شود طبق قیمت قانونی که ستاد تنظیم بازار توسط شورای رقابت اعلام کرده با نظارت سازمان تعزیرات خودرو را در بازار به فروش برساند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره تعیین تکلیف خودرو‌های فاقد پلاک در پارکینگ‌ها، تصریح کرد: خودرویی که مدت زمانی است که در پارکینگ وجود دارند از نظر ما بلااستفاده هستند اگر غیر از این است هموطنان در سریع‌ترین زمان باید اقدام به پلاک گذاری و خروج خودروهایشان از پارکینگ کنند.

رایگانی خاطرنشان کرد: مالکانی که در پارکینگ چند خودرو دارند هرچه سریع‌تر خودروهایشان را در بازار عرضه کنند تا شامل سخت گیری‌های سازمان تعزیرات نشوند. هموطنانی که اطلاعاتی از انبار‌های محتکران خودرو دارند با شماره ۱۱۰ پلیس، یا ۱۲۴ وزارت صمت و یا ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی تماس بگیرند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱
زورتون به این جماعت از خدا ببیخبر انگل صفت نخواهد رسید ..........
اگر قانونی تصویب شود که این خودروها با قیمت آزاد فروش برود و مابه التفاوت قیمت دولتی و آزاد آن به خزانه دولت برود و برای حمل و نقل عمومی هزینه شود جلوی رانت و قاچاق و احتکار گرفته خواهد شد اما کو گوش شنوا؟
با این جریمه که اثبات و اجرای آن نیز زمان زیادی طول خواهد کشید (البته آن هم برای کسانی که احتمالا یک یا چند خودرو را احتکار می کنند نه دهها خودرو)، صرف با احتکار است. دولت وسرمایه داران یک بازی برد برد را انجام می دهند. البته اگرپارکینگ خودروسازان محترم محل دپوی این خودروها باشد دیگر شما هیچمحتکری نخواهید داشت.!!!!!
بسمه تعالی
بروید سراغ نمایندگیها، قطعا بسیاری از خودروها بصورت امانی جهت فروش توسط نمایندگی ها در پارکینگهای شخصی مخفی شده اند.
پس فعلا ایران خودرو و سایپا رو جریمه کنید که خودشون اولین محتکر خودرو هستن . . . . . . . . چیه مرگ خوبه واسه همسایه ؟
اینم واسه اون بدیختیه که دو تا سه تا احتکار کرده واسه اون که 100ماشین با رانت میتونه بخره و احتکار کنه فکری کنین!!! سرنخش تو خود افراد خودروسازه
بزرگترین محتکران، خودروسازان هستند.
15 درصد جریمه محتکران خودرو؟؟؟
دوستان تکلیفشونو با خودشون و مردم روشن کنن. اگه مشخص بشه که طرف خودرو رو احتکار کرده تا به قیمت بالایی بفروشه جریمش 15 دصد قیمت خودرو نیست جریمش 100 درصد قیمت خودروباید باشه.
اگه قصدتون بازدارندگی قانون باشه 15 درصد جریمه کمه ولی اگه قصدتون چیز دیگه ای باشه که .....
با این جریمه باز هم محتکر سود می کنه! یه جوری تبلیغ می کنن قراره برخورد کنیم آدم فکر می کنه چه خبره!
هیچی مگر قرار است کسی مال مردم را خورده یا دزیده اصلا جریمه شود ...نه نه نه اصلا درست نیست بدشان نی آید خدای نکرده ناراحت نی شوند......
واقعا مردم رو چی فرض کردید اولین وبزرگترین محتکر خود دولت و خودرو سازها هستند.
از قدیم گفته اند پول بده روی سبیل شاه نقاره بزن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر