بازدید 8219
۳

رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی یک سال حبس دارد

رئیس دادگستری دزفول گفت: افرادی که مقررات بهداشتی را در دزفول رعایت نکنند به یکسال حبس محکوم خواهند شد.
کد خبر: ۹۷۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۸ 18 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ محمدیار ممبینی عصر یکشنبه در گفت‌وگوی رادیویی افزود: مصوبات ستاد‌های ملی، استانی و شهرستانی کرونا برای کنترل و مهار این ویروس است لذا انتظار می‌رود همه مردم همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند و مقررات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه قطعا با کسانی که از مقررات تبعیت نکنند برخورد می‌شود، گفت: طبق قانون مجازات اسلامی ماده ۶۸۸ و قانون جلوگیری از بیماری‌های واگیر ماده ۲۱، کسانی که این مقررات را رعایت نکنند مرتکب تخلف شده و به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

رییس دادگستری دزفول بیان کرد: پرونده‌های زیادی در این خصوص در دزفول باز و در مرحله تحقیق است و برخی افراد متخلف به زندان معرفی شده‌اند البته تلاش بر این است افراد کمتری روانه زندان شوند.

وی با بیان اینکه برخی تجمع‌ها با تذکر، متفرق می‌شوند و لازم به تشکیل پرونده نیست، افزود: از مردم درخواست می‌شود درصورت مشاهده هرگونه تجمع و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی مراتب را برای شناسایی و برخورد اعلام کنند.

ممبینی گفت: توقع مسوولان از مردم رعایت مقررات بهداشتی و خودداری از مراجعه به ادارات تاجای ممکن است.

دزفول بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلایان کرونا را در خوزستان دارد.

استاندار خوزستان روز گذشته، دزفول را بحرانی‌ترین شهر خوزستان از نظر ابتلا به کرونا براساس نسبت مبتلایان به جمعیت اعلام کرد.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یکهزار و ۸۰۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در کشور اضافه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
این جریمه ها طبق معمول شامل حال افراد عادی میشه ......
توی همین تهران خیلی از اصناف اصلا رعایت نمیکنن امروز وقت دکتر داشتم دکتر گوش حلق بینی پیش دکتر وقتی رفتم سر وقت دیدم نزدیک به چهل پنجاه نفر داخل یه اتاق بیست متری توی صف انتظار نشستن و منم مجبور شدم بینشون بنشینم واقعا چرا جامعه پزشکی که باید سردمدار رعایت بهداشت و رعایت فاصله باشه به خاطر پول ویزیت بیشتر با جون مردم بازی میکنه جالب اینجاست که تمام پنجره هارو بسته بودن و وقتی اعتراض کردم گفتن چون کولر گازی روشنه نمیشه پنجره رو باز کرد!!!!!الان اگر من و دیگر مراجعین دچار کرونا شده باشیم این آقای دکتر که ویزیت عجیب غریب صد و پنجاه هزارتومنی برای فقط معاینه ساده میگیره حاضره هزینه درمانمونو بده؟ الان اگر من برم شکایت کنمیا حتی یک مقاله در مورد این کارشون بنویسم جامعه پزشکی جامه دران به من حمله خواهد کرد و خواهد گفت ما در خط مقدم مبارزه با کرونا هستیم ولی امروز من واقعا چیز متفاوتی دیدم جالبه که در نزدیکی مطب ایشون کافه های متعددی وجود دارن که به شدت دارن فاصله گذاری اجتماعی رو رعایت میکنن بیش از پنج نفر راه نمیدن زمین رو خط کشی کردن نزدیک هم قرار نگیریم حتی سوپرمارکت های اطراف این مطب و مغازه های متعددی که وجود دارن همگی با نصب نوشته و بعضا با خط کشی برای صف در مورد کرونا هشدار داده اند ولی مطب چنین پزشکی که احتمال بالایی دارد افراد کرونایی بین مریضهایش باشن چون مرتبط با گوش و حلق و بینی هست و خیلی ها به دلیل عفونت گلو مراجعه کردن نه تنها هیچ اقدام ایمنی در برابر کرونا را رعایت نمیکند بلکه حتی کوچکترین هشداری به در و دیوار نصب نکرده و حتی یک هواکش برای تهویه ندارد . سوال اینجاست که چرا وزارت بهداشت با چنین مطب های شلوغی کوچکترین برخوردی نمیکند ولی برای تمام اصناف تعیین تکلیف میکند؟ تابناک از شما به عنوان یک رسانه میخوام این موضوعاتو پیگیری کنی و با عنوان ناشناس خبرنگار بفرستی به مطب های شلوغ ببینی راست میگم یا دروغ اسم دکتر هم که نوشتم این گوی و این میدان و امیدوا م مجبور نشم برای انعکاس این خبر دست به دامن کسانی بشم که بیشتر از شما به فکر مردم داخل ایران هستن.
خخخخخخ تو دزد راازندان به بهانه کرونا فله ای ازاد کردی حالا بخاطر پروتکل حیس صادر میکنی؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار