بازدید 6629

از بورس کالای دالیان چه می دانید؟

کد خبر: ۹۷۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۷ 18 May 2020

بورس دالیان در سال ۱۹۹۴ رسما فعالیت خود را با راه اندازی قرارداد آتی ذرت آغاز کرد و پس از آن قرارداد آتی سویا، روغن و کنجاله سویا را راه اندازی کرد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از «کالاخبر»، بورس کالای دالیان در سال ۱۹۹۳ براساس مصوبه شورای دولتی چین تشکیل و اقدام به توسعه زیرساخت های عملیاتی با الگوگیری از بورس نیویورک، بورس شیکاگو و بورس آتی آفریقای جنوبی کرد و هم اکنون طبق اعلام انجمن صنعت آتی (FIA) در رتبه دوازدهم بزرگترین بورس های دنیا قرار دارد.

بورس دالیان در سال ۱۹۹۴ فعالیت خود را با راه اندازی قرارداد آتی ذرت آغاز کرد و پس از آن قرارداد آتی سویا، روغن و کنجاله سویا را راه اندازی کرد. این بورس هم اکنون یکی از بزرگترین بورس های محصولات کشاورزی و محصولات پلیمری و صنعتی در جهان با بیش از یک میلیون کد مشتری است.

حجم معاملات بورس دالیان در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۹۸۰ میلیون قرارداد به ارزش ۵۲ تریلیون یوان (۷۴۷۰ میلیارد دلار) گزارش شده است. سایر قراردادهای مورد معامله در این بورس عبارت اند از روغن پالم، سنگ آهن، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پی وی سی، کک متالورژی، ذغال کک و اتیلن گلایکول، انواع چوب و فرآورده های چوبی. با توجه به سیاست های محافظه کارانه چین در خصوص گشودن درهای بازار سرمایه این کشور بر روی سرمایه گذاران خارجی پیش بینی می شود با صدور مجوز برای حضور خریداران و فروشندگان خارجی در معاملات بورس دالیان حجم معاملات این بورس با افزایش چشمگیری روبرو شود.

از بورس کالای دالیان چه می دانید؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر