بازدید 33086

آخرین آمار کرونا تا ۲۸ اردیبهشت / تعداد مبتلایان از ۱۲۰ هزار تن گذشت/ ۵۱ تن دیگر جان باختند/ خوزستان در وضعیت هشدار و لرستان در مرز

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۸۰۶ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی هنوز بستری هستند و حال عمومی ۲۷۰۵ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۷۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 17 May 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۲۰ هزار تن عبور کرد.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۱۸۰۶ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ تن رسید.

وی افزود: از بین مبتلایان جدید، ۳۴۰ مورد بستری و ۱۴۶۶ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: وضعیت خوزستان همچنان قرمز و استان لرستان در وضعیت هشدار است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۵۱ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۶۹۸۸ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۹۴ هزار و ۴۶۴ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۷۰۵ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور در ادامه گفت: تا کنون ۶۸۶ هزار و ۹۳۵ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۹ درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۴.۷ درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۳.۱ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
متاسفانه در چند روز گذشته شاهد شیوع مجدد کرونا در خوزستان و برخی استان‌های جنوبی مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان بودیم. برای بسیاری از مردم و البته مسئولین بهداشت کشور و این استان‌ها این سوال بوجود آمده است که دلیل شیوع مجدد کرونا در این استان‌ها چیست؟ پاسخ بسیار ساده است. همراه با عدم جدی گرفتن فاصله گزاری و عدم اجرای اجباری پوشیدن ماسک، گرم شدن هوا در این استان‌ها و شروع به کار مجدد دستگاه‌ها تهویه مطبوع ساختمان‌های بزرگ.

این قلم در تعطیلات نوروز در تاریخ 5 فروردین با ارسال یادداشتی به سایت محترم شما و برخی دیگر سایت ها در مورد خطرات گسترش کرونا و اوج گیری مجدد آن با روشن شدن سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی ساختمان‌ها هشدار داده بود. از هفته گذشته که دمای هوا در خوزستان و استان‌های جنوبی به بالای 40 درجه رسیده و استفاده وسیع از تهویه مطبوع آغاز شده شاهد قرمز شدن وضعیت خوزستان و حاد شدن وضعیت در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان هستیم. این قسمتی از ان یادداشت 5 فروردین هست که کاملا دلیل شیوع مجدد کرونا در خوزستان را توضیح می‌دهد:

"....اما در ادامه بحث تاکید بسیار بر استفاده از ماسک می‌توان به نکته مهم دوم اشاره کرد که هر چند این ویروس تا کنون بیشتر فقط از طریق تماس مستقیم با فرد آلوده یا ترشحات آلوده انتشار یافته ولی در شرایطی به خصوص با توجه به رسیدن فصل گرما در فضاهای سر بسته حتی می‌تواند از طریق هوا هم منتشر شود. مرکز اصلی شیوع بیماری کرونا در کره جنوبی از یک کلیسا در طبقه دهم یک ساختمان (درکشورهای آسیای شرقی به دلیل گران بودن زمین بسیار معمول است که یک طبقه از یک ساختمان بلند مرتبه یا برج تجاری تبدیل به کلیسا یا مسجد یا مرکز عبادت شود) بود. یکی از زنان شرکت کننده در این کلیسا که از ووهان برگشته بوده و از بیماری خود آگاه نبوده در برنامه دعا و اواز همگانی در این کلیسا شرکت کرده و از انجا که محیط بسته بوده و ترشحات بسیار ریز دهان و بینی او که حاوی چند ویروس می‌تواند باشد وارد چرخه سیستم تهویه ساختمان شده و توانسته افرادی به مراتب دور تر از این شخص را هم دچار بیماری کند. کوتاه سخن آنکه با توجه به فصل گرما و فعال شدن تهویه مطبوع بسیاری از ساختمان‌های دولتی و اماکن و حتی بیمارستان‌ها خطر سرایت این ویروس از طریق هوا نیز بیشتر می‌شود..... "

"....(به عنوان تجربه شخصی خود من، بیشتر بیمارستان‌ها و ساختمان‌های بزرگ آمریکا شمالی و استرالیا و اروپا دارای سیستم تهویه مطبوع مرکزی بسته مانند متروها هستند که برای ایمنی و عدم انتشار و تبادل عوامل بیماری زا حتی هیچ پنجره‌ای که بتوان آن‌ها را باز کرد وجود ندارد و جالب است که استرالیا که در فصل تابستان هست حدود 430 نفر از کادر درمانی بیمارستان‌های استرالیا مبتلا به این ویروس شدند که به احتمال بسیار بالا نتیجه همین سیستم تهویه مطبوع ساختمان‌ها است که می‌تواند حتی بخش‌های غیر کرونایی و غیر قرنطینه را هم الوده کند(شیوع گسترده کنونی ویروس در برزیل و مکزیک هم می‌تواند به همین دلیل استفاده از سیستم تهویه مطبوع در هوای گرم انها باشد). و قطعا در کشور ما هم با توجه به امدن فصل تابستان و روشن شدن این سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌های اداری و تجاری بزرگ و حتی در بیمارستان‌ها باید به آن به عنوان یکی از احتمالات افزایش شدید مبتلایان پرداخته شود..... ما همچنین شاهد گسترش بسیار وسیع و سریع تر ویروس کرونا در کشتی های بزرگ توریستی یا ناوهای هواپیما بر و خانه‌های سالمندان و کارگاه‌های صنعتی و بسته بندی مانند مراکز فراوری گوشت که از دستگاه تهویه مطبوع مرکزی استفاده می‌کنند هستیم)... "

همانطور که می‌بینید دقیقا نسبت به خطر فصل گرما و روشن شدن سیستم‌های تهویه ساختمان‌ها هشدار داده شده بود. بنابراین در اینجا چند نکته مهم را یاداوری می‌کنیم:

1- فصل گرما در ایران که از خوزستان و استان‌های جنوبی شروع شده ظرف چند هفته اینده به تهران و نیمه شمالی کشور خواهد رسید که همراه خواهد بود با روشن شدن سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی در این مناطق. پس طبیعی است که خدای نکرده شاهد شیوع مجدد کرونا در نیمه شمالی کشور هم باشیم.

2- به هر حال در هوای گرم جنوب یا هوای گرم تهران و نیمه شمالی کشور در خرداد و تیر نمی‌توان از مردم و کارکنان بیمارستان‌ها و اداره جات و ساختمان‌های بزرگ تجاری و اداری یا مترو و حمل و نقل عمومی و خودروها انتظار داشت که از سستم تهویه مطبوع مرکزی خود را روشن نکنند. پس راه حل چیست؟

3- تنها راه حل عملی که متاسفانه هنوز با وجود تکرار آن در ایران به صورت جدی اجرا نمی‌شود و به صورت گسترده اجباری نشده همان لزوم استفاده از پوشیدن ماسک برای کلیه کارکنان و مراجعه کنندگان به ساختمان‌ها یا مراکز خرید و تجاری مسقف مانند مترو و حمل و نقل عمومی است. حتی در اماکن مسکونی اگر در خانواده ای مورد کرونا وجود دارد باید اکیدا نسبت به استفاده از ماسک توصیه نمود.

4- در پایان به عنوان کسی که بارها در یادداشت‌های متعدد از اوایل اسفند بر لزوم استفاده اجباری از ماسک در فضای عمومی بارها تاکید نمودیم (داروی پارسی برای کرونا) و ( بهترین محافظ در برابر کرونا). باز یادآوری می‌نماییم که تا زمانیکه حداقل 80 درصد مردم در فضای عمومی از ماسک استفاده نکنند امکان توقف ویروس کرونا وجود نخواهد داشت. آخرین تایید بر نظر ما هم همین 14 می یا 25 اردیبهشت است که یکصد استاد و دانشمند برجسته جهان طی نامه‌ای سرگشاده به سیاستمداران و فرمانداران 50 ایالت امریکا و دنیا خواستار اجباری شدن استفاده از ماسک به عنوان بهترین و کارا ترین ابزار برای توقف شیوع کرونا شدند:

"اصول علمی ساده است. پوشیدن ماسک کرونا را متوقف می‌کند"

روز 14 ماه می من ( جرمی هاوارد -Jeremy Howard- دانشمند تحقیقی در دانشگاه سان فرانسیسکو ) به همراه 100 نفر از دانشگاهیان برجسته جهان نامه سرگشاده ای را به تمام فرمانداران آمریکا ارسال نمودیم و لزوم «الزام رسمی استفاده از ماسک(حتی پارچه ای) در تمام مکان های عمومی همچون فروشگاه ها، سیستم های حمل و نقل و ساختمان‌های عمومی» را از آنها خواستار شدیم. "

* برای کلیه علاقمندان و دست اندرکاران:
متن اصلی و مشروح نامه
و ترجمه فارسی آن هم در سایت خبرگزاری فارس موجود است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
دوست عزیزشایدبخشی ازصحبت شمادرست باشددرحد 20درصدعلت عمده درخوزستان تجمعات مردم درمراسم های عزاداری وعروسی است که به هیچ وجه مردم حاضربه مراعات نیستنددرفضای بسته که هیچ کل خیابان های اهوازرابخصوص بافرارسیدن ایام عیدفطرمملوازجمعیتی است که کلاده نفرراباماسک ودستکش نخواهی دیدهرروزدرهرخیابان مراسم عروسی وعزاباجمعیتی متراکم برگزاراست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
آقای امیری

کلیه نکات شما

کاملا کاملا کاملا

درست است

در مورد خطرات کولرها در شیوع کرونا

من نیز از همان فروردین ماه کامنت های پرتعدادی را در همین سایت و دیگر سایت ها نوشتم ، ولی کو گوش شنوا

به عنوان یک نکته محافظتی
بهتر است کلیه افرادی که بطور با علامت و بدون علامت مبتلا به کرونا هستند

بجای اسکان در منازل

در نقاهتگاههای خاص این افراد سکونت یابند

تا بر اثر باد کولرها

منجر به انتشارویروس در بین سایر ساکنین منازل نشوند
ناشناس
| Australia |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
جناب امیری
اکثر کسانی که کرونا گرفتند در استرالیا طبق خبر های منتشر شده هر روز در ای بی سی و سی بی اس مربوط به افرادی بودند که خارج از کشور بودند و وارد استرالیا شدند هست و بقیه مربوط به آرایشگاه زنانه ، کارخانه گوشت و .... بوده
جالبه شما به نکته ای اشاره کردید که هیچ خبرگذاری یا دانشگاهی در استرالیا نگفته سیستم تهویه مسئول بوده

بهتر نیست شما در تحقیقات کرونا شرکت کنید؟ و منبع خیری برای بقیه باشید؟

کل استرالیا نفهمید مشکل از سیستم تهویه هست و فقط شما فهمیدید
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
خاکبرسرت با این کامنت نوشتنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
افزایش مراسمات متعدد عروسی و عزا در این شرایط بحرانی کرونایی
یقینا منجر به شیوع فاجعه بار کرونا خواهد شد

قطعا باید مراجع انتظامی جلوی این کار را بگیرند

در تمام کشور ها چنین است

مثلا در کشور کوچک قطر
جریمه سنگین 3 سال زندان ! !!!! برای نپوشیدن ماسک در مکانهای عمومی مورد نظر وضع شده است
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
دوست عزیز از استرالیا. خوب این استدلال خوبی نیست. چون کل استرالیا و امریکا و کانادا و اروپا در هفته های اول همه گیری تمام مقامات و حتی متخصصان پزشکی انها و حتی سازمان بهداشت جهانی منکر موثر بودن ماسک می شدند ولی حالا تمام انها به صورت اکید و همه جوره توصیه به استفاده از ماسک می کنند و حتی بسیاری از انها پوشیدن ماسک را اجباری کردند. پس ایا ان زمان متوجه نبودند ولی حالا هم باید متوجه نباشند؟! فقط کافیست شما بروید تحقیق کنید که 5 تا شش کشتی مسافر بری توریستی تفریحی در ژاپن و هنگ کنک و کالیفرنیا و... و چندین ناو هواپیمابر امریکایی و فرانسوی دچار ویروس شدند و سرعت انتشار ویرو س در انها چند برابر خشکی بوده که هیچ دلیل قابل قبولی غیر از استفاده از سیستم تهویه مطبوع بسته در این ناوها و کشتی های غول پیکر نمی توانسته دلیل این سرعت و میزان بالای ابتلا نسبت به خشکی باشد. حتی سنگاپور و مالزی هم با وجود گرم بودن ولی به خاطر استفاده گسترده از سیستمهای تهویه مطبوع مرکزی ساختمانها دارای نرخ بسیار بالایی از انتشار ویروس هستند. در ثانی تمام این مطلب به عنوان یکی از احتمالات قوی مطرح شده و هرگز ادعا نشده که فاکت مطلق علمی است. کاش نامه انگلیسی ان صد دانشمند دنیا در حمایت از ماسک که در مورد سیستمها تهویه مطبوع هم اشاره گردیده در زبان انگلیسی مطالعه کنید تا تصور نکنید واقعیات علمی باید صد در صد کامل باشد و همه دانشمندان استرالیا قطعا جواب همه ابهامات را دارند.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
زینال عزیز. ما که از کامنتهای شما خیلی لذت می بریم. واقعا روزهای قرنطینه ما را می سازید. موفق و موید باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
آقای فراهانی بدرستی به این مسئله اشاره کردند

درک این موضوع ، مسئکه بغرنج و پیچیده ای نیست


و برای یک بچه کودکستانی هم درک آن بسیار ساده است
بعلت گرمای هوا مردم در مناطق گرمسیری زیاد در اتاق
ها تجمع میکنند و زیر باد کولرها قرار میگیرند
از آنجایی که ویروس کرونا مدتی در هوا معلق و شناور میماند
براثر باد کولرها این ویروس به همه طرف منتقل شده و باعث مبتلا شدن افراد داخل ساختمان میشود

همانگونه که در زمستان مردم بر اثر سرمای هوا در
ساختمانها تجمع میکنند و بیماری بین آنها شایع میشود

در تابستان به علت گرما ی هوا این ازدحام رخ میدهد

و باد کولرها هم مزید علت میشود
بنا بر یافته های اولیه دانشمندان المانی یکی از دلایل اصلی شدت بیماری در برخی بیماران میزان و حجم ورود همزمان و اولیه ویروس به بدن می باشد. به این معنی که اگر میزان کمی از ویروس وارد بدن شود به احتمال بسیار بالا شخص فقط عوارض خفیف بیماری را ازخود نشان خواهد داد و سیستم ایمنی خود بدن فرصت خواهد داشت تا با ویروسها در حجم کم ابتدایی برخورد کند. دانشمندان کره ای هم اعلام کردند که معمولا اگر تعداد ویروس در بدن زیر 5000 مورد باشد نه تنها هیچ عوارضی از خود نشان نمی دهد حتی تستها هم منفی خواهد بود ولی بدن انها را تشخیص و انتی پاد دفاعی را تولید می کند. از همین رو پوشیدن ماسک باز هم اهمیت پیدا می کند. حتی اگر پوشیدن ماسک شانس الوده شدن به ویروس را به صفر کاهش ندهد ولی قطعا میزان بسیار کمتری از ویروس به طور همزمان امکان گذشتن از ماسک و ورود به بدن را پیدا می کنند و این می تواند فقط عوارض خفیفی را برای شخص ایجاد کند و حتی خبر خوبی برای او هم می تواند باشد چون بدن او نسبت به ویروس کرونا ایمنی پیدا کرده بدون اینکه حال بیمار وخیم شود و حتی می تواند در سطح ملی به ایمنی گله ای و عبور از خطر ویروس کرونا کمک کند.

تمام کشورهایی که در دو سه هفته اخیر پوشیدن ماسک را اجباری کردند مانند المان و چگ و اسلواکی و اتریش و سویس و فرانسه و... مانند کره جنوبی و ژاپن و تایوان و چین که پوشیدن ماسک را خیلی زودتر اجباری کردند موفق شدند میزان گسترش ویروس را شدیدا متوقف کنند. در ایران دولت در نهایت با اکراه استفاده از ماسک را در برخی جاها مانند مترو اجباری کرده ولی هرگز نسبت به اجرای دقیق ان نظارت انجام نمی دهد.
کار ندارم قیمته همچی رفته بالا - سرمایه ندارم (خدایا اگه صدامو میشنوی منو بکش از این زندگی راحتشم)
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
نمیخواهد از خدا بخواهی بکشتت. خودت دست بکار شو. این همه راه خودکشی
کفعمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
آق عبداله جون خودکشی حرامه
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
چرت نگوعبدالله نون به نرخ روزخور
جیره خواربدبخت
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
بیا با ماشین زیرت بگیرم خونوادت بی نصیب نمونن!!
مطمئنم وضعت از همه کامنت گذارا بهتره
بازم دروغ... آخه چرا؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
کلا امار فوتی نسبت به قبل بیماری خلاف افکار شماست.
قبل کرونا هرروز فاتحه خوانی و ختم میخواست بریم الان خیلی کم شده چه بیماری چه تصادف چه قتل و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
تا تو بهانه ای برای نق زدن داشته باشی.
ناشناس
| Australia |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
حیف چرت گفتن تو نظرات کنتور نمی ندازه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
چه معنا داره که مرغ دو پا داشته باشه!!؟
ما از اول گفتیم، آمارها دروغه، الان هم میگیم، حتی اگر بیمارستان های زیادی از حالت کرونا خارج شده و عادی بشن یا حتی اگر تعداد فوت ها را در شهر و محله مون و قبرستان ها کمتر ببینیم
ما در هر حال باید بگیم دروغه
چون این یک مأموریت چند ماهه برای ما است
تعداد بستری ها خیلی کمتر است شما تعداد فوت شدگان و بهبود یافتگان را از تعداد مبتلایان کم کرده و بقیه را بستری حساب می کنید در حالی که بسیاری از مبتلایان هرگز بستری نمی شوند.
لطفا بگید که وقتی کولر اتوبوس های بی آر تی باز هست اجازه بدن که مردم شیشه ها رو هم باز کنن چون کولرها مکش هواشون از داخل اتوبوس هست و اگه شیشه ها باز نباشه همون هوای آلوده هی می چرخه و خنک می شه و احتمال بیماری زاییش بیشتر می شه!
آقایون این 51 اشتباهه، لطفا اصلاح کنید 50 نفر. مادر زنمون رو داشتیم می بردیم سرد خونه وسط راه دوباره زنده شد، اشتباهی به حساب زدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
جالب بود .. شانس نیوردی !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
داماده به مادر زن می گه : مادر جون شما این همه دعا می کنین چند درصد از دعاهاتون برآورده می شه؟ مادرزنه می گه:پنجاه درصد!
می گه:چطور؟
می گه هیچی دعا کردم دامادم خرپول باشه، حالا خر هست اما پول نداره!!!
با مادرزن شوخی نکنید که بدجوری براتون دعا می کنه!!!
ولی انصافا این داستان کرونا تموم بشه، دلمون واسه کیانوش تنگ می شه. طفلی خیلی زحمت کشید.
بگم وضعیت نگران کنده است؟ خیر وضعیت رها شده است. 2 میلیون نفر کمتر به جایی برنمیخوره
من نميدونم 2000 مبتلا و 50 نفر فوت روزانه جرا مدارس باز شده و وضعيت عادى اعلام شده
البته رئيس جمهور از همون اول كفت وضع عاديه ما باور نكرديم
كرونا هم داره مثل تورم،بيكارى،فساد،رانت و....عادى سازى ميشه
اینبار دیگه کرونا کنترل نمیشه و باید شاهد طوفان باشیم
مردم خسته شدن و دولت هم کمکی نمیکنه به این وضع
اونایی که دارن قایم شدن بقیه هم ول معطل
آقا کیانوش نرخ مرگ 6 درصدی چین شوخی بود. تو هم داری شوخی میکنی؟ آلمان با 5 درصدش چکار میکنه؟
در روستاي يزدكان ازتوابع شهرستان خوب بيش از30نفر مبتلا شده اند همه جا مشكل هست ولي شكر خدا مثل اينكه ميزان مرگ مير پايين امده است انشاالله كه هيچ خانواده اي داغدار نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
شهرستان یزدکان ؟؟؟

شهرستان خوب ؟؟؟؟
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
روستاي يزدكان از توابع شهرستان خوي
سکه بشه 7.5 دلار بشه 18 هزار تومان من اینجا بشینم غصه بخورم کیا کرونا گرفتن همه که دارن میرن و میان اصلا خبری از کرونا نیست ظاهرا ایرانی جماعت پوستش کلفت تر از این حرفاست
چه خبره؟؟؟؟؟ به نظر من جز برداشتن محدودیت ها از طرف دولت که بی پروا شروع کرد به حذف محدودیت ها و همچنین بی توجهی مردم که فک کردن همه چیز تمومه. دلیل دیگری نیست.
چقدر نگران کننده است اوضاع. نمیخوام بدبین باشم ولی آدم احساس میکنه عمدی در کار هست!!! که رها شده همه چیز
ترامپ و ویوشچنکو کشور آمریکا واوکراینو رها کردن تا رفتنیها بروند البته خودشونم درمیان مردم هستند اما اینجا آقایون ازتوی هفتوی قرنطینه به ما دستور میدن شهرای سفید راهپیائی خودروئی جل الخالق
کرونا کیلویی چند
آقايون خودشون وبچه هاشون دارن شاهانه زندگی میکنند
هرروزمارابدبختر ازدیروزمیکنند
دولت که از دستش در رفته! تا مردم ماسک نزنند و‌فاصله را رعایت نکنند این گرفتاری حل نمیشه!
آدم‌های گنده مثل بچه ها میگن: خسته شدیم، ولش کن!!! بلوغ اجتماعی در جامعه ما بسیار ضعیفه!!!
خلایق هرچه لایق!
بیمارستانها از پذیرش بیماران بالای 70 سال که امید کمتری به بهبودی دارند خودداری می کنند (قانون نانوشته) در نتیجه آمار فوت شدگان در منازل در آمار کلی لحاظ نمی شود.
کرونا مثل تورم ، گرانی ، فساد ، وووووووووووووو.....
داره برای مردم عادی میشه ، یعنی شده
و اینو میشه از رفتار مردم متوجه شد
که پشیزی برای این ویروس
و سلامتی خود و دیگران قائل نیستند ...
در صورتیکه هنوز ویروس کرونا دارد جولان میدهد ، که مهار آن در گرو رفتار مسولین ،و مردم است ،جای تاسف دارد که مجموعهٔ‌شهرداری ،و شورای شهر ،و‌شورای ترافیک ، جان مردم اصلان برای آنها اهمیتی ندارد و تنها بفکر کسب درآمد میباشند ،و هر روز ستاد مبارزه با کرونا را تحت فشار قرار میدهند که طرح ترافیک را اجرا نمایند ، یعنی هم‌از وسایل نقلیهٔ عمومی ،و هم از فروش طرح پول جمع آوری کنند در حالیکه اگر در طی این مدت سی سال طرح بازی ، توذیع اجناس را از یک منطقه کاهش میدادند و به همهٔ مناطق گسترش میدادند لازم نبود که مرکز شهر اینقدر شلوغ باشد ؟، اگر در هر ناحیه در مناطق بیست و دوگانه بازاری همانند بازار مرکزی احداث مینمودند ،‌لازم نبود که اینهمه طرح بازی را بر سر مردم آوار نمایند ، طرحهایی که صد در صد از مسیر و اهداف خود خارج شده اند ؟ مانند طرح سامان دهی ساخت و ساز یا همان ماده واحدهٔ‌صد با پانزده تبصره که باعث بی قلوارگی شهر سازی شده است‌و یا همین طرح سامان دهی ترافیک ،و کاهش آلودگی هوا که باعث شده عده ای در محلهٔ خود قرنطینه گردند ،و عده ای با پرداخت پول در محدوده جولان بدهند ؟،، واقعا جای تاسف است ،که جان مردم هیچ اهمیتی ندارد ؟،،
یه روزی برسه که کیانوش بشه نوستالژی .. عکسشو بزارن اینترنت بگن اگه گفتی اسم این برنامه چی بود ؟؟
مستعان ۱۱۰ چی شد؟
بیمارستانها به طور محسوسی خلوت شده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان