بازدید 6614
ادعای روزنامه سعودی:

حماس و اسرائیل در آستانه عید فطر تبادل اسیر می‌کنند

یک روزنامه سعودی به نقل از «منابعی آگاه» مدعی شد که توافق غیرمستقیم تبادل اسرا میان تل‌آویو و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در آستانه عید فطر صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۷۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶ 13 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، وبگاه خبری روزنامه سعودی «ایلاف» ادعا کرد که تبادل اسرا میان تل‌آویو و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در آستانه عید فطر انجام خواهد شد.

در همین ارتباط، مذاکرات بر سر تبادل اسرا درست پس از آن شکل گرفت که «یحیی السنوار» در بحبوحه شیوع ویروس کرونا گفت، حماس حاضر است، در صورت آزادی اسرای فلسطینی سالخورده، بیمار، زنان و کودکان اسیر، «امتیازاتی جزئی» در پرونده تبادل اسرا بدهد.

روزنامه سعودی ایلاف (چاپ لندن)، به نقل از منابعی که آنها را «آگاه» خواند ادعا کرد که توافق تبادل اسرا میان حماس و تل‌آویو شاهد «پیشرفت‌های چشمگیری» بوده است.

پیشتر یک رونامه مصری به نقل از حماس ادعا کرده بود که معامله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی شاهد پیشرفت بوده است؛ اما عضو حماس ساعاتی پس از انتشار این خبر آن را تکذیب کرد و از روزنامه مصری خواست که در مسئله حساسی چون تبادل اسرا دقت به خرج بدهد.

منبع سعودی یادشده در ادامه ادعا کرد که مرحله نخست تبادل اسرا در آستانه عید فطر و مرحله دوم که به تعبیر منابع یادشده «پیچیده‌ترین» مرحله است، «در وقتی دیگر» صورت خواهد گرفت.

ایلاف همچنین مدعی شد که مصر با هماهنگی با تل‌آویو و طرف فلسطینی، زحمت اصلی این اقدام را عهده‌دار شده است.

اما در ارتباط با واسطه آلمانی، منبع سعودی ادعا کرد: «حماس تلاش می‌کند تا از طریق آنها برخی قوانین اروپا که حماس را سازمانی تروریستی به شمار می‌آورند، تغییر دهد؛ آن هم مقابل انعطاف‌پذیری در برخی شروط معامله تبادل، بویژه آنچه به اسرای سالخورده و اسرایی که به موجب معامله «شالیط» آزاد شدند، مربوط می‌شود؛ اسرایی که اسرائیل مجددا آنها را دستگیر کرد».

ایلاف همچنین ادعا کرد که تل‌آویو با آزادی در مرحله نخست موافقت کردهاست که اسرای بیمار و برخی از کودکان را مقابل آزادی دو شهروندش به نام‌های «ابراهام منغستو» و «هشام السید» و دریافت اطلاعاتی در خصوص یک سربازش که حماس وی را از زمان عملیات «اسرائیل» تحت بازداشت خود دارد، تبادل کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس