بازدید 13648
۱

درگذشت زبان‌شناس نامی بر اثر کرونا

یکی از دانشمندان نامی رشته زبان‌شناسی تاجیکستان صبح امروز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.
کد خبر: ۹۷۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 13 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، بحرالدین کمال الدین‌اف دانشمندان نامی در رشته زبان‌شناسی امروز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

کمال الدین اف ۸۵ ساله تا چندی قبل، در کلاس دانشکده روزنامه نگاری و زبان و ادبیات دانشگاه ملی تاجیکستان حاضر بود و برای دانشجویان تدریس می‌کرد.

وی از سال ۱۹۵۹ تا آخرین روزهای زندگی خود در این دانشگاه مشغول به تدریس بوده و طی ۲۶ سال اخیر مدیریت گروه روش شناسی و ویرایش ادبی دانشکده روزنامه نگاری این دانشگاه را بر عهده داشته است.

علاوه بر آن عضو کمیسیون دولتی اجرای قانون زبان دولتی و عضو هیئت کاری اصطلاحات املائی زبان تاجیکی فارسی نیز بوده است.

کمال الدین اف همچنین طی سال‌های طولانی در شبکه‌های مختلف تلویزیونی تاجیکستان در خصوص زبان تاجیکی و ضرورت حفظ اصالت آن برنامه‌های اختصاصی انجام داده است.

این دانشمند فرهیخته تاجیک بیش از ۲۰ کتاب و ۲۰۰ مقاله علمی و پژوهشی در رشته زبان‌شناسی به یادگار گذاشته است که به عنوان مثال به آثاری نظیر «حکیم کریم: مختصری از زندگی، خلاقیت و سبک ادبی»، «روش شناسی»، «مرادفات نحوی و حسن بیان»، «ویژگی های سبک زبان تاجیکی»، "سخن از بهر دیگران گویند»، «سخن گفتی و در سفتی»، «رو در رو با میکروفون» و «هنجارهای زبان ادبی و زبان مطبوعات» می‌توان اشاره کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
دولت و مسولین تاجیکستان بر اصالت و هویت گذشته خود ( که البته هویت ایرانی و آریایی هم هست) بسیار تاکید می کنند و برای آن اهمیت زیادی قائل هستند
درود بر این زمامداران دانا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر