بازدید 20412

فروش فوق‌العاده خودرو در آستانه عید فطر

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از فروش فوق العاده خودرو در آستانه عید فطر خبر داد.
کد خبر: ۹۷۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵ 13 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرانلاین، «حسین مدرس خیابانی» در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت فروش خودرو گفت: در سیستم ثبت‌نام، فروش و تحویل خودرو اصلاحاتی انجام شده است و بر اساس شعار «واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع» کار را پیش می‌بریم.

وی تصریح کرد: عده‌ای به دلیل وجود نقدیگی در بازار از آشفته بازار خودرو کاسبی می‌کنند بنابراین ابتدا باید تقاضاهای کاذب را حذف کنیم.

این مقام مسوول با اشاره به سه روش فروش فوق‌العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید گفت: احتمالا پیش از ایام عید فطر، فروش فوق العاده خودرو را خواهیم داشت که به متعادل کردن بازار و کاهش التهابات کمک می‌کند.

مدرس خیابانی توضیح داد: پیش فروش خودرو مانند گذشته ادامه دار بوده که مدت تحویل آن طولانی و حدود یک سال است. در شیوه مشارکت در تولید نیز تحویل خودروها مربوط به سال ۱۴۰۰ و پس از آن می‌شود.

وی اعلام کرد: بر اساس تصمیم جدید کمیته خودرو سود مشارکت به فروش فوق العاده تعلق نمی گیرد اما دو روش دیگر همچنان شامل سود مشارکت هستند.

سرپرست وزارت صنعت با اشاره به حلقه کنترلی فروش خودرو گفت: باید اطمینان یابیم فرد ثبت‌نام کننده خودرو را برای استفاده و نه کاسبی تهیه می‌کند. به این منظور خودروهای صفر کیلومتر در فروش جدید تنها سه ماه گارانتی دارند و اگر کسی بخواهد به منظور سود آنها را نگه دارد، بعد از سه ماه گارنتی صفر کیلومتر خودرو از بین می‌رود.

مدرس خیابانی با بیان اینکه تمام پارکینگ‌ها وانبارهای خودرو مشمول اعلام موجودی است، افزود: از این به بعد عدم اعلام موجود شامل شامل تخلف احتکار و امتناع از عرضه می‌شود. همچنین در فروش فوق‌العاده، سند خودرو یک سال در رهن شرکت خودروساز می‌ماند و در تلاش هستیم صلح نامه‌ای هم انجام نشود تا متقاضی واقعی سراغ خودرو بیاید.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در نظر داریم اولویت تحویل خودرو با کسانی باشد که اکنون خودرو و پلاک فعال ندارند.

ممنوعیت واردات در دستور کار وزارت صنعت

سرپرست وزارت صنعت جهش تولید، توسعه صادرات و مدیریت واردات و مدیریت بازار را محورهای سه گانه این وزارتخانه دانست و افزود: موضوع جهش تولید در حوزه‌های صنعتی و معدنی و حتی خدمات مرتبط به این دو حوزه مد نظر است.

وی درباره محور دوم توضیح داد: توسعه صادرات و مدیریت واردات مکمل یکدیگر هستند، چرا که اعتقاد داریم جهش تولید حتما از مسیر صادرات اتفاق می‌افتد.

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه موضوع ممنوعیت واردات با قوت بیشتری ادامه دارد، تصریح کرد: برای کمک به تامین مواد اولیه مایحتاج کالاهای اساسی مردم حتما باید از منابع ارزی محافظت کنیم. در این زمینه مدیریت، کنترل یا حتی صراحتا بگویم ممنوعیت واردات در دستور کار قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۷
بار قبلی بنده از ساعت 11 صبح تا اخرین لحظه ساعت 17:30 پای مانیتور بودم ثبت نام انجام نشد.یا واقعا سرکاریه. یا روبات و هک کار ثبت نام رو انجام میده. چون داخل دیوار با 3 میلیون کار ثبت نام رو انجام میدن.لطفا این افراد و کافی نت های متخلف و استفاده کننده از روبات رو تحت پیگرد قضایی قرار بدید.
پیشنهاد میدم به صورت زنده خودتان پخش کنید ببینید بعد از چه مدت میتونید ثبت نام کنید.فقط روبات کار ثبت نام رو انجام میده و لا غیر. البته اگر ثبت نامی هم باشه
قیمتا چی شد؟؟؟
کاهش زمان گارنتی و نگه داشتن سند خورو ظلم به خریدار واقعی هست، بهترین راهکار گرفتن مالیات سنگین از فروش خودرو در حداقل 12 ماه بعد از خرید از کارخانه است نه این که خدمات کمتر کنید
گرانی خودرو فقط با واردات حل میشود . 40 سال گذشته را در نظر بگیرید همه چیز مشخص میشود .همین حرفها را سالها پیش گفته اند مشکلی حل نشده چیز تازه ای نیست . مردم خسته اند .!!!!!
وزارت سمت = وزارت سارقین، محتکران و تبانی با دلالان
سلام اگه مسئول محترم راست می گوید ثبت نام از طریق نمایندگی ها را متوقف و باطل اعلام کنند تا افراد ذی حق بتوانند ثبت نام کنند
والا ثبت نام ایندفعه ایران خودرو که سرکاری بود هیچ کی هم نیست این موضوع رو پیگیری کنه
اول اونايي كه ثبت نام كردين بدين بعد عيد فطر فروش فوق العاده بزارين
امروز تماس گرفتم با چند نفر که اگهی ماشین زده بودن برای فروش جالب بود در حد التماس برای فروش تلاش میکردن چون خیلی خوب میدونن که قیمتها چه قدر کاهش پیدا میکنه تا هفته پیش جواب سلام هم نمیدادن دلالهای عزیز نوبت ما هم رسید
اگر ارداه ای پشت قضیه باشه و بخواهند جلوی افراد سود جو را بگیرند اصلا کار سختی نیست.
باید ارداه این کار در مسئولان نظام وجود داشته باشه .....
این دستورالعملها هیچ تاثیری نخواهند داشت!
بازار خودرو دست مافیاست و تا وقتی خودروهای خارجی وارد نشوند و انحصار نشکند، همین آش است و همین کاسه!
اینها همه حرفهای مفت است وهمه قبلیها هم همین افاضات را داشتند که ال میکنیم وبل میکنیم ایشان فعلا گرم است ویخش که باز شد و به صدارت رسیدند از فامیلهای رئیس جمهور وافراد نالایق را به کارمیگیرند ودراخرهمان اش است وهمانکاسه......................................................................................................علی برکت الله . مایحتاج اصلی مردم خیلی گران است فکری کنید مسئولین تدبیر وامید . درود برتمام دلاورمردان سپاه وبسیج ونیروهای مسلح که درهمه امور درکنار مردم بودند
چرا فقط برای خودرو به اسم تولید داخل وارداتش ممنوعه اما در مورد بقیه کالاها اینطور نیست؟!!!
سایت دیوار محال است اجازه دهد مردم ثبت نام کنند اول این سایت دلال دوست ودلال پرور راببندید تا کارها اسان شود البته اگرکسی قدرت این کار را داشته باشد چون این سایت خودش یک مافیای بزرگ مسکن وخودرو است
تعرفه ماشین های خارجی را بردارند هم روی این ها کم می شود هم مرگ دراثر تصادفات کم می شود هواپاکیزه می شود مردم ماشین بهتری باقیمت کمتر سوار می شوند
حداقل برای کسانی که ماشین مدل پایین و فرسوده دارند شرایطی فراهم بشه بتونند توی سایت ثبت نام کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار