بازدید 12039

احیای انتخابی و قهرمانی کشور؛ طرح مهیج دبیر برای زنده کردن کشتی

در دهه ۷۰ و ۸۰ اکثرا شرایط در تمامی اوزان همینطور بود و با توجه به تعدد مدعیان در هر وزن، فقط انتخابی بود که نفر اعزامی به مسابقات مختلف از جمله جهانی و المپیک را مشخص می‌کرد.تصور می‌شد محمد بنا در برابر این طرح موضع بگیرد و غلامرضا محمدی خیلی راحت‌تر با آن کنار بیاید، اما دقیقا همه چیز برعکس شد.
کد خبر: ۹۷۸۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 13 May 2020

اگر کرونایی وجود نداشت و المپیک به تعویق نمی‌افتاد، شاید غلامرضا محمدی و محمد بنا خیلی راحت‌تر می‌توانستند نفرات مدنظر خود را در ترکیب تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی راهی المپیک کنند؛ اتفاقی که در دوره‌های قبلی هم رخ داده بود.

به گزارش تابناک ورزشی، تعویق یک ساله المپیک اما به علیرضا دبیر این فرصت را داد تا برنامه‌هایی که از قبل در ذهنش داشت را قبل از رسیدن به توکیو اجرایی کند. او قصد داشت برای حفظ آرامش تیم‌های ملی و جلوگیری از حواشی دست به سیستم قبلی تا المپیک نزند، چون تنها یک سال قبل از المپیک روی صندلی ریاست نشسته بود و فرصت برای انجام تغییرات اساسی کم بود.

با این حال علیرضا دبیر که گویا به انتخابی برای تیم ملی اعتقاد راسخی دارد، می‌خواهد مثل دورانی که خودش کشتی می‌گرفت و رقبای سرسختی هم داشت، انتخابی را مبنای پوشیدن دوبنده تیم ملی کند. در دهه ۷۰ و ۸۰ اکثرا شرایط در تمامی اوزان همینطور بود و با توجه به تعدد مدعیان در هر وزن، فقط انتخابی بود که نفر اعزامی به مسابقات مختلف از جمله جهانی و المپیک را مشخص می‌کرد.

احیای انتخابی و قهرمانی کشور؛ طرح مهیج دبیر برای زنده کردن کشتی

با اینکه در نگاه اول تصور می‌شد محمد بنا در برابر این طرح موضع بگیرد و غلامرضا محمدی خیلی راحت‌تر با آن کنار بیاید، اما دقیقا همه چیز برعکس شد. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در جلسه با دبیر و سوریان شرکت کرد و بعد از این نشست اعلام کرد که خودش هم در سال‌های اخیر چنین چرخه‌ای را در دستور کار داشته و کاملا موافق آن است.

از سوی دیگر، اما اخباری مبنی بر قهر سرمربی تیم ملی کشتی آزاد از جلسه مشترک با رییس فدراسیون به گوش رسید؛ اتفاقی که دیروز توسط علیرضا دبیر تایید شد. رییس فدراسیون کشتی که از رفتار سرمربی آزادکاران ناراحت بود، حتی به او اولتیماتوم داد که در صورت ادامه این رفتار‌ها برکنار خواهد شد.

صحبت‌های دیروز دبیر نشان داد که او هر طور شده می‌خواهد چرخه انتخابی را برای المپیک ۲۰۲۱ برگزار کند؛ اتفاقی که اکثریت جامعه کشتی موافق آن هستند؛ بنابراین نه تنها کشتی گیران نه چندان مطرح شانس حضور در المپیک را خواهند داشت؛ بلکه حسن یزدانی هم باید برای پوشیدن دوبنده تیم ملی رقابت کند. احتمالا نهایی شدن این چرخه که هنوز به تصویب نرسیده و به صورت کامل رسانه‌ای نشده، سال جذاب و متفاوتی را قبل از المپیک برای کشتی ایران رقم خواهد زد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان