بازدید 21705
۳
جهان پهلوان تختی، پرافتخارترین کشتی‌گیر ایران شد

اشتباه عجیب فیلا دراعلام ۵ کشتی‌گیرایرانی برتر تاریخ

به نظر می‌رسد در این رده‌بندی فیلا نام امامعلی حبیبی آزادکار استثنایی و نابغه کشتی جهان که نخستین بار به ببر مازندران معروف شد را از قلم انداخته است!
کد خبر: ۹۷۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۸ 13 May 2020

اتحادیه جهانی کشتی اسامی ۵ نفر برتر تاریخ کشتی ایران را منتشر کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، اتحادیه جهانی کشتی اسامی ۵ کشتی گیر برتر تاریخ ایران را اعلام کرد که نام ۴ آزادکار و یک فرنگی کار ایران در این لیست قرار دارد. بر این اساس جهان پهلوان غلامرضا تختی، حمید سوریان، عبدالله موحد، رسول خادم و حسن یزدانی به ترتیب در رده‌های اول تا پنجم برترین کشتی گیران ایران قرار گرفته اند.

در این رده بندی مرحوم جهان پهلوان غلامرضا تختی با یک طلا و ۲ نقره المپیک، ۲ طلا و ۲ نقره جهان و یک طلای بازی های آسیایی در جایگاه نخست قرار دارد و عنوان بهترین کشتی گیر تاریخ ایران را بدست آورده است.

حمید سوریان فرنگی کار سابق ایران با یک طلای المپیک، ۶ طلای جهان و ۲ طلای آسیا در جایگاه دوم برترین کشتی گیر تاریخ ایران جای گرفته است. عبدالله موحد آزادکار سال های دور ایران نیز با یک طلای المپیک، ۵ طلای جهان و ۲ طلای بازی های آسیایی در رده سوم قرار دارد.

رسول خادم دارنده یک طلای المپیک، ۲ طلا و یک نقره جهان، یک طلا و یک نقره بازی های آسیایی و ۵ طلای آسیا نیز در رده چهارم برترین های تاریخ کشتی ایران جای گرفته است.

اشتباه عجیب فیلا دراعلام ۵ کشتی‌گیرایرانی برتر تاریخ

اما رده پنجم و آخر این رده بندی نیز به حسن یزدانی آزادکار حال حاضر ایران اختصاص دارد. یزدانی با یک طلای المپیک، ۲ طلا، یک نقره و یک برنز جهان، یک طلای بازی های آسیایی و یک طلای قهرمانی آسیا در رده پنجم برترین کشتی گیران تاریخ ایران از نگاه اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد در این رده‌بندی فیلا نام امامعلی حبیبی آزادکار استثنایی و نابغه کشتی جهان که نخستین بار به ببر مازندران معروف شد را از قلم انداخته است! امامعلی حبیبی اعجوبه بابلی تاریخ کشتی ؛ دارای نشان طلای المپیک ملبورن ۱۹۵۶ و سه نشان طلای مسابقات قهرمانی جهان در تهران ۱۹۵۹، یوکوهاما ۱۹۶۱ و تولیدو ۱۹۶۲و نشان طلای بازی‌های آسیایی توکیو ۱۹۵۸ است.

اشتباه عجیب فیلا دراعلام ۵ کشتی‌گیرایرانی برتر تاریخ

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
در نابغه بودن جناب آقای حبیبی واشتباه فیلا هیچ شکی نیست. اما شما خبر نگارعزیز فکر کنم اهل بابل باشی که اینجوری مقاله مینویسی؟!!...
واقعاً که همه جوره ببر مازندران هستند. هم در کشتی و هم در اخلاق و منش پهلوانی
حبیبی همانی که خون به جگر جهان پهلوان کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل