بازدید 9707
۳

واکنش«انور قرقاش» به بیانیه پنج‌جانبه علیه ترکیه

وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه در واکنش به بیانیه‌ پنج‌جانبه علیه ترکیه، آن را پیامی «دیپلماتیک» و «متوازن» خواند.
کد خبر: ۹۷۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 12 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس: «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات عربی متحده در امور خارجه، امروز (سه‌شنبه)، در واکنش به بیانیه مشترک پنج کشور مصر، یونان، قبرس جنوبی، فرانسه و امارات علیه ترکیه واکنش نشان داد.

در همین ارتباط، شامگاه روز گذشته، پنج کشور یادشده طی بیانیه‌ای بدون اشاره به حملات نیروهای «خلیفه حفتر» رهبر شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی»، از طرف‌های درگیر در لیبی خواستند که به آتش‌بس پایبند باشند و ضمن محکوم کردن دخالت نظامی ترکیه در لیبی از آنکارا خواستند، اعزام نیرو از سوریه به این کشور را متوقف کند.

وزیر مشاور امور خارجه دولت امارات عربی متحده در این ارتباط نوشت:‌‌ « بیانیه‌ نشست پنج‌جانبه‌ که کشور برادر، مصر، خواهان آن شد و فرانسه، یونان، قبرس و امارات در آن مشارکت کردند، پیامی دیپلماتیک و متوازن بود. وزانت کشورهای شرکت‌کننده و همچنین تلاش آنها در راستای تقویت ثبات و ترجیح حقوق بین‌الملل را نمی‌توان نادیده گرفت. [ این نشست] بستر مهمی است که بر پایه ترجیح حقوق بین‌الملل بر قانون جنگل بنیان نهاده شده است».

در همین ارتباط، وزارت خارجه ترکیه، امروز، با «محور شرارت» قلمداد کردن پنج کشور یادشده، این بیانیه را بیانگر نفاق این کشورها دانست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
همه این پنج کشور اندازه یه گردان ارتش ترکیه توان ندارند. همتون فدای یه انگشت سرباز ترک. قبرس و یونان که نون شب ندارن کل هزینه زندگیشون را اروپا میده. مصر کودتایی که بدون آمریکا علنا علافه. عربا توان دفاع از خود ندارن.
حقوق بين الملل شما چند كشور زياده طلب عربي روي حكومت جنگل را سفيد كرده است!
سازمان ملل در حد کشک هم نیست!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر