بازدید 15940
۴

پیش‌بینی مسکو از جدال بر سر تحریم‌های تسلیحاتی ایران

یک مقام ارشد روسیه با اشاره به تلاش‌های آمریکا و متحدانش در شورای امنیت سازمل ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران نوشت، جدالی سخت در شورای امنیت پیش روست.
کد خبر: ۹۷۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴ 12 May 2020
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین دوشنبه شب در توییتی درباره تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران نوشت جدالی سخت در شورای امنیت در این خصوص پیش رو است.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی خاطرنشان کرد بعد از تصویب قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ تحریم‌های مربوط به تحویل تانک، خودرو‌های زرهی، توپخانه، هواپیما، بالگرد، کشتی و موشک به ایران عملاً لغو شده است.

اولیانوف در ادامه نوشت: «محدودیت‌های کنونی در مورد عرضه هفت جنگ افزار به ایران از ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) امسال منقضی می‌شود، اما ایالات متحده با تمام وجود سعی در تمدید آن دارد.»

او خاطرنشان کرد جدالی سخت در شورای امنیت سازمان ملل متحد پیش رو خواهد بود.

این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا با اصرار بر تلاش‌هایش جهت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، مدعی شده که هرگز اجازه دستیابی ایران به سلاح اتمی را نمی‌دهند. «مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به تازگی با تکرار ادعا‌های بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌های همه‌جانبه واشنگتن برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران خبر داد.

دولت آمریکا در روز‌های گذشته قطعنامه‌ای را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار تمدید این تحریم‌ها علیه ایران است. با این حال، تصویب این قطعنامه منوط به موافقت ۹ عضو شورای امنیت و عدم وتو از سوی روسیه و چین است. (جزئیات بیشتر)

ممنوعیت‌های مربوط به فروش سلاح به ایران به موجب مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از روز ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۷ مهر ۱۳۹۹) برداشته خواهد شد. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز پیشتر با انتقاد از تلاش‌های پامپئو برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از طریق قطعنامه ۲۲۳۱، گفت: آمریکا جایگاهی در آن ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
تجربه نشان داده که روسیه و احتمالا چین از کارت ایران برای امتیازگیری از امریکا استفاده خواهند کرد ، معامله ای دوسر برد برای خودشان و خیانت به ایران
دیگه از دریای خزری هم چیزی نمونده که بدیم روسیه از ما حمایت کنه.چین هم که جنوب رو جارو کرد و برد.حالا چیکار کنیم؟
فراموش کردید بنویسید که آقای اولیانوف ضمناً گفته اند، سرنوشت تحریم ها و خریدها در سازمان ملل تعیین میشه. این یعنی اگر ایران به اندازه کافی به روس ها باج نده، تحریم ها همچنان استمرار خواهد داشت.
این حرف ها یعنی اینکه روسیه دارد اععام می کند باج بیشتری از ایران می خواهد والا به نفع آمریکار کنار خواهند آمد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس