بازدید 12647
احتمال بازگشت به وضعیت قرمز کرونا در قم

افزایش ۴۰ درصدی افراد مشکوک به کرونا در قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان این که افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته نگران کننده بود، گفت: عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی زیاد است و ممکن است بار دیگر وضعیت استان را به حالت قرمز برگرداند.
کد خبر: ۹۷۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵ 11 May 2020
به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، دکتر محمدرضا قدیر عصر امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص آخرین آمار بیماری کرونا در استان قم، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و دوم اردیبهشت ماه، ۷۴ نفر در مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به #کرونا و یا مشکلات حاد تنفسی پذیرش شدند.

وی اضافه کرد: ۴۵ نفر از این تعداد در بخش‌های بیمارستان‌ها بستری و مابقی پس از معاینه و بررسی در بخش اورژانس مراکز با دستورات دارویی و بهداشتی مرخص شده اند.

مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی استان قم، گفت: در شبانه روز گذشته، ۱۹ نفر از کل بیماران بستری در بخش‌ها پس از بهبودی توسط پزشکان معالج از بیمارستان ترخیص شدند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶۰ نفر مشکوک به کرونا در قم بستری بوده که ۵۰ نفر آن‌ها بدحال هستند.

دکتر قدیر با ابراز نگرانی از عادی شدن رفتار مردم در مقابل بیماری کرونا، اظهار کرد: شاهد این هستیم که علیرغم هشدار‌های مکرر، متاسفانه همچنان مهمانی‌های بعد از افطار و تجمع مردم در مراکز اغذیه فروشی، نانوایی ها، بستنی فروشی‌ها و عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی زیاد است و ممکن است بار دیگر وضعیت استان را به حالت قرمز برگرداند.

وی تأکید کرد: افزایش ۴۰ درصدی مراجعه افراد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی طی ۲۴ ساعت گذشته نگران کننده بوده و از همشهریان تقاضا میکنیم، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از تجمع خودداری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار