بازدید 7007

خودروسازان شفاف‌سازی کنند مقصر آشفتگی بازار کیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور را به شورای معاونین این وزارتخانه فراخواند و بر افزایش تولید از ۹۰۰ هزار دستگاه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تاکید کرد.
کد خبر: ۹۷۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵ 10 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از شاتا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیران دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور را به شورای معاونین این وزارتخانه فراخواند و با آنها اتمام حجت کرد و با تاکید به ضرورت مدیریت تقاضا با افزایش تولید از ۹۰۰ هزار دستگاه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه، به مدیران دو شرکت ایران خودرو و سایپا دستور داد با تمام قوا و با بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود برای افزایش تولید ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۹۹ اقدام کنند.

رحمانی تاکید کرد: خودروسازی کشور برای دستیابی به اهداف مدنظر افزایش تولید، نیازمند یک کار جهادی هستند و باید برای مردم شفاف سازی کنند عامل آشفتگی بازار کیست و منافع چه کسانی از این اتفاق تأمین می‌شود که به آن دامن می‌زنند.

وی افزود: در طول سال ۹۸ اقدامات اساسی برای اصلاح ساختار صنعت خودروسازی، فروش اموال غیر مولد، اصلاح روابط با قطعه سازان و پایبندی به تعهدات در دستور کار قرار گرفت ولی بحت واگذاری آنچنان که باید پیش نرفته است و انتظار دارم در سریع‌ترین زمان ممکن گزارشی از روند اقدامات ارائه شود.

رحمانی با اشاره به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص خودروسازی کشور، اضافه کرد: ایشان تکلیف ما را برای رعایت برخی الزامات در خصوص این صنعت به ویژه در شاخص‌های کمی و کیفی تعیین نموده‌اند و وزارت صمت برای تأمین حقوق مردم با کسی تعارف ندارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ضرورت بررسی دقیق عوامل ایجاد آشوب در بازار خودرو، مدیران خودروسازی باید نسبت به اصلاح جدی نحوه ثبت نام متقاضیان در سایت‌های فروش خودروسازان و شفاف سازی روند جاری با تمام ظرفیت‌های ممکن برای اعتماد سازی میان آحاد مختلف جامعه گام بردارند؛ مردم باید مطلع و مطمئن باشند که در بروز برخی آشفتگی‌های اخیر بازار خودرو، خودروسازان منافع خاصی نداشته و حتی متضرر نیز می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: همزمان با اصلاح فرایندهای فروش، موضوع افزایش تولیدات با جدیت تمام در دستور کار قرار گیرد و ضرورت دارد خودروسازان به گونه‌ای شفاف عمل کنند که نتایج اقدامات برای مردم ملموس و مورد حمایت آنها قرار گیرد و بطور مستمر اقدامات انجام شده به مردم گزارش شود.

برنامه ریزی برای فعالیت قطب جدید خودروسازی در کشور

رحمانی گفت: وزارت صمت برای پر کردن فاصله موجود در روند عرضه و تقاضا، بحث راه اندازی قطب جدید خودروسازی و احیای توان تولیدی واحدهای خودروسازی غیرفعال را پیگیری می‌کند و حتماً جلوی هرگونه جوسازی را خواهیم گرفت و روند موجود را متوقف خواهیم کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری اخیراً به عناوین مختلف از صنعت خودروسازی نام برده‌اند که باید هر یک از دستورات و موارد مورد نظر ایشان، احصا و مورد پیگیری و اقدام جدی خودروسازان قرار گیرد.

رحمانی ادامه داد: هم اکنون بر خلاف سایر کشورها که به واسطه شیوع کرونا، صنعت خودروساز در سطح دنیا دچار رکود شده است، در کشور ما تقاضای بازار افزایش یافته که علاوه بر غیر عادی بودن شرایط، نیازمند اقدام عاجل در افزایش میزان تولیدات و تعدیل شرایط موجود است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: این صنعت با وجود تلاش‌های صورت گرفته در طول یک سال گذشته، به سبب و برخی خبرسازی‌های منفی از سوی افراد سودجو و حاشیه سازی های تعدادی از واردات چی ها، انتظارات تورمی و همچنین حرکت نقدینگی جامعه به سوی آن، دچار چالش جدی شده است که فقط می‌توان با شفاف سازی از این بحران عبور کند.

برخورد جدی با قیمت سازی های کاذب

رحمانی گفت: به عنوان نمونه اقدام برخی سایت‌های فروش خودرو در قیمت سازی های کاذب و هیجانی از مواردی است در بروز این شرایط مؤثر بوده که با هماهنگی دادستانی کل کشور حتماً با آنها برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: یکی از ضروریات توسعه این صنعت توجه به تجربیات موفق سایر کشورها روی موضوع پلتفرم مشترک و موتور مشترک در تولیدات است که می‌تواند در عمل به کاهش قیمت تمام شده محصولات نیز بیانجامد که هنوز اقدامات لازم با وجود تأکیدات سال گذشته عملیاتی نشده و عملکرد خودروسازان کافی نبوده است.

ضرورت اخذ مالیات از حاشیه سود مالیات

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: یکی از راهکارهای پیشنهادی ما برای کنترل حاشیه بازار خودرو که به وزارت اقتصاد نیز ارائه شده و روی اتخاذ این تصمیم پافشاری نیز می‌کنیم، اخذ مالیات از مابه التفاوت قیمت خودرو از درب کارخانه تا بازار آزاد خودرو است، البته در این خصوص باید تمهیدات مناسب نیز اتخاذ شود که ما با جدیت دنبال تحقق این امر هستیم.

رحمانی تاکید کرد: صنعت خودرو نیازمند اجرای برنامه‌های دراز مدت و مؤثرتر است و باید با اجرای کامل و دقیق برنامه‌های تعریف شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برای همیشه از مشکلات موجود عبور کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص ظرفیت‌های بزرگ کشور در صنایعی مثل هوا و فضا و اینکه سایر صنایع به ویژه صنعت خودروسازی باید از آن الگو بگیرند؛ تصریح کرد: فرمایش ایشان به صورت ویژه متوجه بکارگیری فناوری‌های نوین در صنعت خودروسازی است و این صنعت نیازمند توجه جدی به بخش علمی، دانشگاهی و جذب نخبگان بوده و این اقدامات می‌تواند اثرات بزرگی در آینده این صنعت داشته باشد.

رحمانی تاکید کرد: صنعت خودروسازی در سال جهش تولید نیازمند یک قرارگاه اختصاصی است چرا که این موضوع قابل پذیرش نیست که هنوز برخی خودروهای ما ارزبری داشته باشند و در شرایط خاص کشور در تأمین ارز، برای ما چالش ایجاد کنند.

رحمانی در پایان با اشاره به اقدامات گسترده و موفقیت‌های وزارت صمت برای کنترل بازار انواع اقلام کالایی و مایحتاج ضروری مردم در طول سال گذشته و به خصوص در ایام پایانی سال و از زمان شیوع کرونا تصریح کرد: علیرغم تمامی محدودیت‌ها و مسائل این وزارتخانه گام‌های استواری در این راستا برداشت و توفیقات فراوانی نیز حاصل شد که نباید با آشفتگی‌های بازار خودرو همه این خدمات تحت الاشعاع قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
مقصر اصلی اول بانکهاهستن که به جای حمایت از تولید میان با لابی گری گسترده خودروسازان رو مجبور به گرفتن وام سنگین بابهره سنگین میکنن. مقصر بعدی دولت هست که از زمان احمدی نژاد مالیات ارزش افزوده رو از تولید شروع به گرفتن کرد. بالارفتن شدید مواد اولیه و هزینه انرژی و کاهش ارزش پول ملی و بالارفتن دلار هم مزید بر علت شد. الان بابت فروش یک پژو 405ایران خودرو درجا 6میلیونشو میده دولت بابت مالیات ارزش افزوده 7.5میلیونم میده بابت سود وام بانکی . این دوقلم درجا رفت به جیب دولت نه خودروسازی هزینه دستمزد و اب و برق و بیمه و انواع باجهایی که از خودروسازان گرفته میشه رو هم حساب کنید. خودروسازی ها شده محل شیتیل گرفتن دولت و باندهای قدرت . تو فرانسه و کره و امریکا دولت به خودروسازی ها وام بهره یک درصد میده انرژی ارزان میده ولی اینجا برعکس دولت وام 21درصد میده و اب و برقوگازم تعرفه وحشتناک صنعتی حساب میکنن که باعث بالارفتن وحشتناک هزینه تولید میشه. یک تحصیلکرده دانشگاه خودرو هستم. یاعلی مدد
جالبه از مسبب گرونی خودرو علت رو میپرسه.یعنی واقعا اونقدر سواد و شعور نداری که بدونی علت گرونی ماشین بی کیفیت ایرانی چیه .کافیه واردات خودرو رو آزاد کنید حتی خودرو 30 سال کار کرده خارجی اونوقت ببنید کی ماشین ایرانی میخره. همه شما همین هستید وضعیت کشاورزی .اقتصاد.آب.فرهنگ.ورزش .سیاست ایران رو ببینید به چه روزی انداختید کشور رو. کی میخواهید بیدار بشید.کی میخواهید از قدرت کنار برید .مافیای خودرو نخواهند گذاشت کسی ماشین ارزون سوار بشه.آقای وزیر یه پراید صفر میدن به خودت و خانوادت در دهنت بسته میشه
گرانی ها زیر سر دولت یعنی وزارت صنایع و خودروسازها در دستکاری قیمت در بازار آزاد جهت به کرسی نشاندنه قیمتهای درخواستی خود می باشد تنها راه تحریم خرید خودروهای داخلی است
این چه سوالیست؟ خب معلوم است مقصر آشفتگی بازار، ریال است! ریال را که بکنید تومان همه مشکلات حل می شود!!!
توو این مملکت فقط بلدن تقصیرها رو بندازن گردن یکی دیگه و به هم پاسکاری کنن. این وسط نه مقصر پیدا میشه و نه راه حلی برای مشکل پیدا میشه. فقط مردم هرروز بدبخت تر و فقیرتر میشن
واقعاً وزير از خودروسازها دليل آشفتگي رو سوال كرده؟
شما خودتان را زیاد اذیت نکنید مقصر اصلی مردم هستن شما راحت باشید وبیشتر از این سعی نکنید نمایش بازی کنیدوای به حال ملتی که تو وزیرش باشی بی لیاقتر از این دولت نیست که وزیرش در تلویزون دولتی بنشیند دم از حقارت استیصال بزند اگر نمیتوانی کنار برو دیگری بیاید شاید جراتی داشته باشد شاید بس لطفا مردم را......... فرض نکنید
این همه جلسه وپیغام ودستور بی موردبوده وکارسازنخواهد بود وهمه می دانند مسکنی است برای مردم چون ریش وقیچی دست یه نفره وبازارخودرویکی از بهترین منابع درآمدی برای دولت وبعضی شرکتها وافراد حقیقی وحقوقی است.پس الکی منتظرهیچ روی دادی غیرازبدتر شدن وضعیت بازارخودرو نباید باشیم.
یک کسی هم باید با شما اتمام حجت کند که چرا مالیات از سوداگران نمی گیرید که بساط گرانی ها از بین برود
کار کار جمشید بسم الله است.
کاره عمه خدا بیامرز منه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس