بازدید 10166

آمریکا مانع رای‌دادن به قطعنامه کرونا در شورای‌امنیت شد

دیپلمات‌های حاضر در سازمان ملل گفتند ایالات متحده مانع از رای‌گیری شورای امنیت این سازمان در مورد قطعنامه مربوط به همه‌گیری کرونا شده است.
کد خبر: ۹۷۷۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۵ 09 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، پس از ۶ هفته بحث و تبادل نظر درباره پیش نویس قطعنامه شورای امنیت برای مبارزه با همه‌گیری کووید-۱۹، دیپلمات‌ها روز جمعه خبر دادند که اختلاف نظر آمریکا باعث شد تا همچنان این قطعنامه بر روی میز شورا باقی بماند.

آمریکا که برای سرپوش گذاشتن بر بی کفایتی کاخ سفید، سازمان جهانی بهداشت را هدف حملات کلامی قرار دادند و بودجه کمک به این سازمان بین‌المللی را در بحبوحه همه‌گیری کرونا قطع کردند، می‌کوشند تا این سازمان را به تبانی با چین متهم سازند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری و مایک پمپئو رئیس دستگاه دروغ‌پراکنی آمریکا در هفته‌های اخیر بار‌ها اعلام کرده‌اند سازمان جهانی بهداشت «چین محور» شده است. آن‌ها همچنین چین را به پنهان کاری و تاخیر در انتشار اطلاعات مربوط به این ویروس، متهم می‌کنند.

اگرچه به نظر می‌رسید آمریکا و چین بر سر قطعنامه به توافق رسیده‌اند، اما اختلاف نظر درباره سازمان جهانی بهداشت باعث شد تا این قطعنامه از دستور خارج شود. آمریکایی‌ها معتقدند نباید در این قطعنامه «حمایت از سازمان جهانی بهداشت» تصریح شود و به جای آن باید از واژه نهاد‌های مرتبط سازمان ملل یاد کرد که شامل آژانس‌های مخصوص بهداشت می‌شود.

نمایندگی چین در سازمان ملل متحد تاکید دارد سازمان ملل متحد و سازمان جهانی بهداشت باید برای هماهنگی موثر جهانی برای همکاری در مبارزه با همه‌گیری با قدرت حمایت شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل