بازدید 10540

ترامپ: حمله نظامی را به کودتا در ونزوئلا ترجیح می‌دادم

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که دولتش هیچ نقشی در کودتای ناکام اخیر در ونزوئلا نداشته و اگر قرار بود آمریکا اقدامی در ونزوئلا انجام دهد، ترجیح می‌داد که این اقدام یک حمله نظامی مستقیم باشد. دونالد ترامپ مدعی شد: «من هیچ چیزی در این مورد نمی‌دانم. من فکر می‌کنم که دولت آمریکا هیچ نقشی در این قضیه نداشته است.»
کد خبر: ۹۷۷۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶ 08 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ روز جمعه بار دیگر با تکرار این ادعا که دولت آمریکا هیچ نقشی در کودتای شکست‌خورده در ونزوئلا نداشته است، اعلام کرد که وی حمله نظامی مستقیم را به اقداماتی مانند تلاش برای کودتا در ونزوئلا ترجیح می‌دهد.

دونالد ترامپ که با شبکه خبری فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد، در خصوص اتفاقات اخیر در ونزوئلا و نقش دولت آمریکا در این اتفاقات مدعی شد: «من هیچ چیزی در این مورد نمی‌دانم. من فکر می‌کنم که دولت آمریکا هیچ نقشی در این قضیه نداشته است.»

وی افزود: «اگر قرار بود که کاری در ونزوئلا انجام دهیم، به این صورت انجام نمی‌شد و کمی متفاوت بود. من به آن حمله نظامی می‌گویم.»

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا روز دوشنبه طی یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی ونزوئلا ۱۳ نفر «تروریست» را که با واشنگتن هماهنگ بودند تا از طریق سواحل کارائیب وارد خاک ونزوئلا شوند و دولت این کشور را سرنگون کنند، دستگیر کرده‌اند.

مادورو در این سخنرانی پاسپورت آمریکایی و سایر کارت‌های هویت مهاجمان به نام‌های «ایرن بری» و «لوک دنمن» را نشان داد و گفت که آن‌ها اعتراف کرده‌اند با «جردن گودرو» کار می‌کردند. گودرو یک نظامی بازنشسته آمریکایی است که شرکت امنیتی «سیلورکرپ یو اس آ» مستقر در فلوریدا را مدیریت می‌کند.

گودرو در گفتگو با رویترز تایید کرد، سازمان دهنده این نفوذ بوده که با شکست مواجه شده است. او درباره ایرن بری و لوک دنمن گفت: «آن‌ها با من کار می‌کردند. آن‌ها آدم‌های من بودند.»

مقامات ونزوئلا پیشتر اعلام کرده بودند هشت تروریست را روز یکشنبه در جریان یک نفوذ ناکام از پای در آورده‌اند.

با وجود شواهد متعددی که نشان می‌دهد آمریکا مستقیماً در حوادث اخیر ونزوئلا دست داشته است، مقامات واشنگتن همچنان نقش داشتن آمریکا در این حوادث را تکذیب می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر