بازدید 29629

آمار کرونا در ایران تا ۱۹ اردیبهشت/ ۵۵ تن دیگر جان باختند

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۵۵۶ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی هنوز بستری هستند و حال عمومی ۲۷۱۱ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۷۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 08 May 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان از ۱۰۴ هزار تن عبور کرد.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌ها، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای ۱۵۵۶ تن به کووید-۱۹ قطعی شده است. با احتساب این افراد، آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۱۰۴ هزار و ۶۹۱ تن رسید.

وی با بیان اینکه موضوع بیماریابی روز به روز در حال فعالتر شدن است، گفت: قاعدتا اگر امروز ۱۵۵۶ نفر مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده است دو سوم این تعداد مربوط به موارد سرپایی و افراد در تماس نزدیک بوده است. به این معنا که موارد شناسایی شده جدید بیش از گذشته بوده و حتی افراد بدون علامت نیز امکان شناسایی و تست پیدا کردند.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، ۵۵ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین متاسفانه تا ظهر امروز، آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۶۵۴۱ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۸۳ هزار و ۸۳۷ تن بهبود یافته‌اند و البته ۲۷۱۱ تن از بیماران بستری از جمله افرادِ بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

جهانپور در ادامه گفت: تا کنون ۵۵۸ هزار و ۸۹۹ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در بیش از ۱۳۰ آزمایشگاه مورد تایید وزارت بهداشت به انجام رسیده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۷.۲ درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۶.۷ درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۲.۸ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
استفاده از ماسک باید برای کسبه اجباری باشد
بانک ها هنوز خیلی از کارهایی که میتوانند بدون حضور مشتری انجام دهند هنوز بصورت حضوری انجام میدهند کسی گزارشی از انها نمیخواهد که برای ایام ویروسی چه اقداماتی انجام داده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
بانکها که پول نقد دریافت و پرداخت نمیکنند همه شون هم جلوی پیشخوانهای باجه ها 2 لایه پلاستیک تا سقف کشیده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
1916 موضوع انجام کارهایی است که میتواند غیرحضوری انجام شود وهنوز باید حضوری انجام شود پلاستیکها هم از کارمندان محافظت میکند مردم که درارتباط باهم هستند
جه خبره
همه چی از کنترل خارج شده
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
به کوری چشم توی منافق، همه چی تحت کنترل است. این افزایش به خاطر بیمار یابی فعال و تست از ناقلین و افراد مشکوک در ارتباط با بیماران بوده است.
ناشناس
| Canada |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
منافق تو و امثال تو هستید مملکت و به این روز انداختین
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
چی شد از شما؟
تا دیروز که همش می گفتید آمارها مهندسی شده عمدا داره میاد پایین برسه به روز قدس
حالا آمارها طبق میل شما هست؟
باوجود زلزله و کرونا هنوز همه از پراید حرف میزنن... قاتل ۹۸ میلیون تومانی
همه دنیا کرونا کنترل شد به غیر از ایران
استرالیا آلمان هنگ کنگ نیوزیلند کره جنوبی اسپانیا....
هنگ کنگ الان دو هفته است یک مورد بیمار ثبت نشده ولی هنوز قرنطینه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
یک مقدار همه دنیا رو دست چین کردی. آمریکا انگلیس فرانسه روسیه برزیل ترکیه رو در نظر نگرفتی. غیر از اینکه اسپانیا با بالای 20 هزار کشته هنوز کنترل نشده. اگه منظورت پایین آمدن تعداد فوتی ها تو اسپانیاست که پس تو ایران هم کنترل شده دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
توی آمریکا و روسیه و برزیل و انگلیس هم کنترل نشده؟
خدایا ایران رو از جنگ خشکسالی و بیماری و زلزله حفظ کن
نه به خاطر اینکه اینها چیزهای بدی هستند
بیشتر به خاطر اینکه مسئولین ما ناکارامد هستند
اگه دارین بیماریابی میکنید پس آمریکا از همون اول داشته کارو درستو میکرده البته بیماریابی در کار نیست چون تعداد تست ها قابت هست روزی ۱۳ هزار نفر
نحوه زندگی و تغذیه ایرانی ها توی کنترل بیماری تاثیر گذار بوده، و البته درمان های خانگی و سنتی(هر چند که خیلی ها شدیدا مخالف این حرف هستند ولی واقعیت حال حاضر اینه)اگه ما هم صبحانه مثل انگلیسی ها سوسیس می خوردیم، یا مثل آمریکایی ها عشق مک دونالد بودیم ، اونوقت کانتینر حمل جسد و گورهای دسته جمعی هم مثل آمریکا جوابگو نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
سوسیس و همبرگر بعلت اینکه برای هضم توسط معده، نیاز به انرژی زیادی دارند، به مرور زمان باعث تظعیف کلی بدن و در نتیجه ظعیف شدن سیستم ایمنی میشن و بدن در مقابل بیماری ها بشدت آسیب پذیر میشه
۵ تن ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نانوایی رفتم،در حالیکه بنده فاصله با نفر بعدی رعایت کرده بودم،با کمال تعجب ،هر که میرسید،از من جلو زده و نانش را گرفته و میرفت یعنی این مردم خیلی بی حوصله اند و میخواهند زود دنبال کارشان بروند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
بیحوصله نیستند این افراد بیشعور و خودشونو زرنگ تصور میکنند.ایکاش اینجور افراد را کرونا میبرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
این افراد بی حوصله نیستند بلکه وقیح فرصت طلب و پررو هستن که در صورت اعتراض جواب تندی هم در استین دارند
کرونا هنوز خیلی راه داره تا به پراید وطنی برسه
پراید یکه تازه
تعداد بدحالان زیاد شدند ولی تعداد فوتی ها کم شدند
اشتباه چاپی شده. میبایست بنویسید 55نفر امروز براثر کرونا جان باختند. نوشتید 5نفر. لطفا تصحیح کنید
تنها راه کنترل ارائه آمار شفاف و واقعیست نه کم کردن و بی اهمیت جلوه دادن بیماری موحش و دهشتناک قرن حاضر با آمارهای نادرست . با تست و غربالگری در مقیاس وسیع و اطلاع رسانی مستمر و پیوسته و غیر عادی نشان دادن شرایط تا با رعایت مقررات و پروتکلهای ابلاغی بتوان بجنگ این ویروس رفته و آن را تضعیف و کنترل کرد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
راه درست همینه، از اولم همین بوده، اگه امکانات تست نداشتیم قرنطینه، معلوم نشد روش ما چی بود؟ هنوزم تنها راه کنترل بیماری تست وسیعه، خیلی دیر، تعمل می کنیم عادی سا زی امار بدترین قسمت ماجراس
مصر بيش از دو برابر ما تست انجام داده تست هاي اتفاقي در جاهايي كه تجمع افراد زياد است انجام بدهيد ببينيد نتايج ان را
خیلی از بانک ها علیرغم مراجعه حضوری و تکمیل فرم جهت اعمال سقف بانک مرکزی در انتقال پایا و ساتنا همچنان مقاومت میکند و میگوید ما باید جلسه تشکیل بدیم و ببینیم این سقف برای شما مجاز است یا نه!
تفاوت ایرانیها با سایرین در چند نکته است. یکی طهارت گرفتن بعد از قضای حاجت و شستن دستها، مصرف بسیار کمتر مشروبات الکلی، توجه به مسایل معنوی و حفظ روحیه بالا در شرایط سخت، مواجهه با انواع ویروسها در گذشته به دلیل سطح نازل بهداشتی برخی کشورهای همسایه و بالا رفتن سطح آمادگی بدن. این موارد باعث شده موارد حاد بیماری و مرگ و میر در ایران با وجود شدت کمتر قرنطینه و محدودیتها کمتر باشد.
واقعا ۸۳هزار نفر. از ََََََََََ۱۰۰هزار نفر کرونایی بهبودیافته اند!!! با کدام دارو ویا واکسن!؟ یا کرونایی نبودند. یا شما معجزه می کنید
معلوم شد چرا امار مرگو میر نمیگفتن به این امار دقت کنید
کل فوتی سال 96 374630 نفر
کل فوتی سال 97 377245 نفر
کل فوتی سال 98 395392 نفر
مشخص میشه که نزدیک 18000 نفر بر اثر کرونا فقط تو سال 98 مردن بعد میان روزی 55 نفر مینویسنن مردم رو هم احمق فرض میکنن این امار خودشون هست و محاله تو یکسال بیست هزار نفر مرگو میر زیاد بشه امار سال 96 هم گذاشتم تا این دروغگوها رسوا شن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
آمار کشته های آبان و سقوط هواپیمای اوکراینی و سیل و تشیع سردار تو کرمان و ... هم حساب کردی؟ اینا همش مال سال 98 بوده نه 97 و 96.
همین طور پیش بره اونهایی هم که در اثر کرونا مردن زنده میشن
تو این شرایط خانوادهایی که عزیزانشون در اثر این ویروس از دست دادن خیلی عذاب کشیدن، شرایط تدفین، قرنطینه بعد مراسم، عدم همدلی مناسب اطرافیان، فشار های روحی اطرافیان خصوصادر روستاها به علت نبود اگاهی کافیه مردم، خواهشا درسته امکان حضور فیزیکی نیست ولی این عزیزان رو تنها نذاریم با روشهایی جایگزین، خواهشا همچنان این ویروس رو جدی بگیرن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر