بازدید 7885
۴

رسانه‌های چین پمپئو را «دیوانه و شیطان» نامیدند

به دنبال اظهارات «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ویروس کرونا از یک آزمایشگاه در شهر ووهان در مرکز چین نشات گرفته است، رسانه‌های این کشور از او با القابی چون «دیوانه و شیطان» نام بردند.
کد خبر: ۹۷۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 06 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، رسانه‌های چین روز چهارشنبه یکپارچه وزیر خارجه آمریکا را مورد هجمه قرار داده و او را «یک دروغگو» خوانده‌اند که بدون دلیل و مدرک می‌گوید ویروس از یک آزمایشگاه در چین سرچشمه گرفته است.

وقتی پمپئو در مصاحبه اش با فاکس نیوز از چین به دلیل «مخفی کاری در برخورد با کرونا» انتقاد کرد، تلویزیون مرکزی چین نیز به او پرخاش کرد و او را «دشمن بشریت» نامید.

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه دیگری با «ای بی سی» گفت شواهدی در دست است که نشان می‌دهد ویروس ساخته آزمایشگاهی در ووهان چین است.

به دنبال این اظهار نظر، رسانه‌های دولت و حزب حاکم در چین او را مورد انتقاد شدید قرار داده و با عصبانیت اعلام کردند که فقط دانشمندان می توانند درباره منشاء ویروس اعلام نظر کنند.

«آنتونی فاسی» از اعضای تیم پیشرو کاخ سفید در مبارزه با کرونا نیز می‌گوید که ویروس کرونا احتمالا از حیوانات نشات گرفته و شاید به طور اتفاقی از یک آزمایشگاه درز کرده باشد.

رادیو ملی چین با انتقادی شدید از وزیر خارجه آمریکا آورده است: اگر سیاستمداران شیطانی مانند پمپئو فکر می کنند با دروغگویی و بلوف زدن می توانند دوباره آمریکا را در اولویت و بزرگی قرار دهند، سخت در اشتباه هستند و این بیشتر به یک مزاح می ماند.

شینهوا خبرگزاری رسمی چین هم وزیر خارجه آمریکا را به دلیل اظهاراتش یک دروغگو خوانده است.

روزنامه «گوانمینگ» از نشریات حزب حاکم چین نیز از پمپئو و سیاستمداران آمریکایی با عناوینی چون «نابینایان و غیرمسئولانی» یاد کرده است که داده‌های چین درباره کرونا را زیر سوال قرار می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
چین خودش از همه شیطانتره با این ویروس کرونا که انداخت به جان تمام مردم دنیا چین سگ خور
فعلا که شیطان خود چین هست با پخش ویروس ....
چین، جمهوری خلق کرونا
پمپئو عوضی هست بماند

ولی عوضیتر شما چینیها هستید که هم در آمار مبتلایان و کشته هاتون دروغ گفتید

هم این ویروسی که هر روز ابعاد تازه ای به خود میگیرد وصددرصد مشخص است که آزمایشگاهی هست انکار می کنید و هر آشغالی رو که میرسه می خورید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل