بازدید 9696
۴

هجوم گله‌های ملخ به ۷ استان کشور

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور براساس پیش‌بینی سازمان فائو حجم گسترده‌تری از آفت ملخ صحرایی وارد ایران می‌شود، گفت: تاکنون گله‌های ملخ ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی ۷ استان را آلوده کرده‌اند.
کد خبر: ۹۷۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸ 05 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سیدمحمدرضا میر عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هجوم آفت ملخ صحرایی به استان‌های ۷ گانه کشور اظهار داشت: حجم گسترده‌ای از ملخ‌ها به استان‌های مختلف کشور هجوم آوردند که تا امروز ۷ استان سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و خوزستان درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون گله‌های ملخ ۱۷۰ هزار هکتار از اراضی ۷ استان یاد شده را آلوده کرده‌اند افزود: استان سیستان‌وبلوچستان با ۶۶ هزار هکتار بیشترین آلودگی آفت ملخ دارد و پس از هرمزگان، استان بوشهر با بیش از ۲۶ هزار هکتار آلودگی سومین استان آلوده به این آفت است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور از مبارزه شیمیایی با آفت ملخ صحرایی خبر داد و بیان کرد: اکنون در آغاز راه هجوم و مبارزه با این آفت هستیم و حجم زیادی از مبارزه باقی مانده است.

میر با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی سازمان فائو حجم گسترده‌تری از آفت ملخ صحرایی وارد ایران می‌شود گفت: برای این تهدید چاره‌اندیشی شده و برای سطحی معادل یک میلیون هکتار مبارزه شیمیایی امکانات آماده است.

وی از آغاز ورود گله‌های ملخ به استان‌های جنوبی خبر داد و تصریح کرد: براساس ارزیابی انجام شده موج جدید ملخ‌ها به استان‌های سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، هرمزگان و بخشی از استان بوشهر هجوم خواهند آورد که آمادگی لازم برای مبارزه فراهم شده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه امیدواریم هجوم ملخ‌ها هیچ خسارتی به مزارع و اراضی وارد نکند، خاطرنشان کرد: دو برابر سم مورد نیاز سال در کل کشور برای تمامی آفات مانند ملخ تهیه و ذخیره شده و هیچ کمبودی در این باره وجود ندارد.

سیدمحمدرضا میر با اشاره به این‌که در تمامی استان‌ها هواپیمای سم‌پاش مستقر شده است گفت: تنها ۲۰ درصد عملیات مبارزه با آفات ملخ، با بهره‌گیری از هواپیما و ۸۰ درصد عملیات مبارزه زمینی انجام می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
قدیم هر ۳۰۰ متر یک کبوترخانه داشتند هم مزارع از هجوم آفات در امان می ماند هم از کودشان برای بارور شدن زمینهای بایر استفاده می کردند.
فکر نمیکنید که همچون باران اینها نعمت خدا هستند و باید با تدبیر از آنها استفاده کنیم؟!
همین سم ها خود خسارت سنگینی است. چرا خودشان را به نادانی زده‌اند.
چند وقت قبل بود که درخواست شما بعنوان رسالت خبرنگاری یک نفریا تیم را ویژه پیگیر این ماجرا کنید تا دوباره غافلگیر نشویم علی الخصوص در این داستان ویروس و شوک کمبود مواد غذایی ناشی از ملخها...

آیا انجام شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ این نتیجه است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چاپ کنید لطفا و اگر امکان دارد جواب بدهید در همین جا ...........................
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل