بازدید 9197

غول‌های نفتی تسلیم کرونا شدند

تولید نفت و گاز برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های نفت و گاز جهان در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲ درصد کاهش پیدا خواهد کرد که بزرگ‌ترین کاهش در حداقل ۱۷ سال اخیر خواهد بود.
کد خبر: ۹۷۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱ 05 May 2020


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، این کاهش تولید تحت تاثیر کاهش کم‌سابقه مصرف نفت به دلیل قرنطینه‌های وضع شده برای مقابله با شیوع ویروس کرونا روی داده است. اشباع عرضه در نبود تقاضا به ریزش قیمت‌های نفت منجر شده و نزول آنها به پایین‌ترین رکورد بیش از دو دهه اخیر را در پی داشت.

چهار شرکت تولیدکننده بزرگ نفت و گاز در هفته‌های اخیر طرح‌های خود برای کاهش چشمگیر تولید در نقاط مختلف جهان از عراق گرفته تا مناطق شیل آمریکا را تشریح کرده‌اند.

برنارد لونی، مدیرعامل شرکت BP هفته گذشته به رویترز گفت: تولید این شرکت در سه ماهه دوم کمتر خواهد بود و وضعیت تا پایان سال نامعلوم است.

شرکت BP اعلام کرده که تولید نفت شیل آمریکا را در سال ۲۰۲۰ معادل ۷۰ هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد که در مقایسه با تولید ۴۹۹ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۹، حدود ۱۴ درصد کمتر خواهد بود. این شرکت همچنین تولیدش در سایر کشورها از جمله کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ شامل روسیه و جمهوری آذربایجان را که در مارس با کاهش تولید بی‌سابقه اوپک پلاس موافقت کردند، کاهش می‌دهد.

جسیکا اوهل، مدیر مالی رویال داچ شل اظهار کرد که در برخی از موارد، کاهش تولید به دلیل مشکلات لجستیکی مانند نبود فضا برای نگهداری نفت است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت‌های اکسون موبیل و شورون نیز تولید نفت خود را محدود کرده و قصد دارند در واکنش به افت شدید قیمت‌ها، تولیدشان را مجموعا ۸۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل