بازدید 6680

شناسایی ۵۵ تا ۷۰ درصد موارد جدید کرونا با غربالگری

معاون کل وزارت بهداشت گفت: ۵۵ تا ۷۰ درصد موارد ابتلای جدید کرونا بر اساس طرح غربالگری شناسایی شده اند.
کد خبر: ۹۷۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۷ 05 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، ایرج حریرچی در گفتگو با خبر ۲۱ گفت: میانگین مبتلایان در ۵ تا ۱۴ روز اخیر برای ما اهمیت دارد افزایش یا کاهش مبتلایان به کرونا در یک یا دو روز ملاک عمل ما نیست.

وی افزود: از هزار و ۲۲۳ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا ۶۹۵ نفر کسانی هستند که یا تماس نزدیک با بیمار داشته اند یا کم علامت یا بی علامت هستند و این افراد در طرح غربالگری شناسایی شده اند که برای ما دستاورد است.

حریرچی ادامه داد: در مقایسه با روز اوج بیماری کرونا ۷۵ درصد موارد بستری ۷۰ درصد تعداد مرگ و میر و ۴۵ درصد موارد بستری در ای سی یو کاهش یافته است.

وی افزود: در ۱۵ روز گذشته روند قابل توجهی از کاهش بیماری در کل کشور را داشته ایم و اگر بازگشایی‌ها به صورت تدریجی باشد در یکی دو ماه آینده نیز این روند نزولی است. اما در برخی از استان‌ها با افزایش قابل توجهی از مبتلایان روبرو می‌شویم که به عنوان نمونه در خوزستان افزایش قابل توجهی داریم و در بندرعباس نیز هفته گذشته در یکی از بازارهای ماهی فروشان ۱۰۷ مورد جدید شناسایی شد و این نشان می‌دهد سیستم ما کامل هوشیار است و عملکرد مناسبی دارد.

حریرچی گفت: این دستاوردها کاملاً شکننده است و اگر مردم بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را آسان بگیرند و نسبت به آن تسامح کنند ممکن است با طغیان بیماری مواجه بشویم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان