بازدید 6759

کاخ سفید پیش‌بینی ۳۰۰۰ مرگ روزانه را تکذیب کرد

سخنگوی کاخ سفید گزارش روزنامه نیویورک‌تایمز درباره سند داخلی دولت ترامپ را که حاکی از پیش‌بینی فوت روزانه ۳ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا باشد، تکذیب کرد.
کد خبر: ۹۷۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۲ 05 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای ان‌پی‌آر، «جاد دیر» معاون سخنگوی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه گفت که هیچ سندی در کاخ سفید مبنی بر پیش‌بینی مرگ روزانه ۳ هزار نفر در اثر ابتلا به کرونا تا پایان این ماه وجود ندارد و چنین گزارشی نیز به کارگروه مقابله با کووید۱۹ کاخ سفید ارایه نشده است.

روزنامه نیویورک‌تایمز دوشنبه شب گزارش داد که یک سند داخلی کاخ سفید پیش‌بینی کرده است که آمار روزانه ابتلا به کرونا در آمریکا تا پایان ماه جاری میلادی به ۲۰۰ هزار نفر و آمار مرگ‌ومیر روزانه به ۳ هزار نفر خواهد رسید.

دیر در این باره گفت که چنین گزارشی نشان‌دهنده مدل‌سازی‌های انجام شده توسط کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید یا تحلیل‌های آنان نیست و رویکرد گام‌به‌گام بازگشایی اقتصادی آمریکا که توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور اتخاذ شده، مبتنی بر کارشناسی‌های علمی است.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود فاش کرده بود که یک گزارش داخلی در کاخ سفید پیش‌بینی کرده است که تا پایان ماه جاری میلادی، آمار ابتلای روزانه به کرونا در آمریکا ۸ برابر و مرگ‌ومیر روزانه ناشی از این ویروس ۲ برابر شود.

براساس این گزارش، در حالی که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به شدت بر بازگشایی سریع اقتصاد کشور پس از تعطیلی‌های اخیر پافشاری می‌کند، این گزارش که به دست نیویورک‌تایمز رسیده حاکی است که در چند هفته آینده روزانه ۲۰۰ هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳ هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.

این در حالی است که آمریکا اکنون با ابتلای روزانه به طور ۲۵ هزار نفر و مرگ‌ومیر متوسط روزانه یکهزار و ۵۰۰ نفر، بالاترین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر در جهان را دارد. براساس آخرین آمارها تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در ایالات متحده به کرونا مبتلا شده و نزدیک به ۷۰ هزار نفر جان باخته‌اند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، ترامپ روز گذشته اذعان داشت که شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در آمریکا ممکن است به ۱۰۰ هزار نفر برسد. این در حالی است که وی پیشتر حداکثر ۶۰ هزار کشته را محتمل دانسته بود. با این وجود، این پیش‌بینی نیز کمتر از آن چیزی است که گزارش داخلی افشا شده نشان می‌دهد.
رشد فزاینده ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از آن در آمریکا در حالی است که برخی ایالت‌ها پس از چندین هفته تعطیلی سراسری، قصد بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی را دارند اما کارشناسان هشدار می‌دهند که خطر موجی دیگر از شیوع کووید۱۹ هنوز پابرجاست.

اندرو کومور فرماندار ایالت نیویورک که تست گرفتن از شهروندان این ایالت را به شدت گسترش داده و حتی داروخانه‌ها نیز مجاز به گرفتن آزمایش کرونا شده‌اند، هفته گذشته اعلام کرد که یک سوم از کسانی که برای آزمایش مراجعه کرده‌اند، با نتیجه مثبت روبه‌رو شده‌اند.

به تازگی نشانه‌هایی از گسترش کرونا به مناطق روستایی آمریکا نیز مشاهده شده و ایالت‌های آرکانزاس، کانزاس، مینه‌سوتا، نبراسکا، نیومکزیکو، رودآیلند، تنسی و ویرجینیا رشد چشم‌گیری از گسترش این ویروس را در مناطق روستایی گزارش کرده‌اند.

با وجود شیوع سریع و گسترده این ویروس در آمریکا و شمار چشم‌گیر مبتلایان، کارشناسان هشدار می‌دهند که این هنوز آغاز درگیری چندین‌ماهه این کشور با کرونا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر