بازدید 6581

انتقاد سندرز از پرداخت‌نشدن مستمری بیکاران آمریکایی

سناتور ارشد آمریکا پرداخت نشدن مستمری بیکاری به ۷۱ درصد از بیکاران آمریکایی علی‌رغم وعده‌های دولت و کنگره این کشور را شرم‌آور خواند.
کد خبر: ۹۷۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۶ 05 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، برنی سندرز نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا و از نامزد‌های احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که ماه گذشته از ادامه رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد، در واکنش به پرداخت نشدن مستمری بیکاری به بیش از ۷۰ درصد از بیکاران آمریکایی، این اتفاق را شرم‌آور عنوان کرد.

برنی سندرز روز دوشنبه در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «۷۱ درصد از بیکاران آمریکایی در ماه مارس مزایای بیکاری دریافت نکرده‌اند و این شرم‌آور است.»

وی در ادامه تصریح کرد: «کنگره باید چک‌های پرداخت [مزایای بیکاری]، بیمه درمانی و مبلغ ۲۰۰۰ دلار در ماه را تا زمانی که این بحران پایان یابد، برای همه آمریکایی‌ها تضمین کند. مردم آمریکا بیش از این نمی‌توانند منتظر بمانند.»

بر اساس جدیدترین آمار‌های منتشر شده از سوی وزارت کار آمریکا، در دوره شش‌هفته‌ای منتهی به ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت) بالغ بر ۳۰ میلیون نفر در این کشور با پر کردن فرم‌های مربوطه رسماً درخواست مستمری بیکاری داده‌اند.

ویروس کرونا که حدود ۱.۲ میلیون نفر را در آمریکا مبتلا کرده و بیش از ۶۸ هزار نفر را به کام مرگ کشانده، بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را نیز در این کشور متوقف کرده و موجب بیکاری میلیون‌ها آمریکایی شده است.

واکنش کُند دولت آمریکا به ویروس کرونا که باعث شده این کشور با اختلاف بسیار زیادی نسبت به سایر کشورها، از لحاظ آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در رتبه اول جهان قرار گیرد، انتقادات بسیاری را علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی برانگیخته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر