بازدید 16326

اصولگرایان چطور رئیس و نواب رئیس مجلس یازدهم را انتخاب می‌کنند؟ / جزئیاتی از تصمیمات اصولگرایان برای نشست ۵۳ نفره منتخبان مجلس یازدهم

به نظر می‌رسد، رئیس، نواب رئیس و ریاست مرکز پژوهش‌ها از بین هسته اولیه «نشست وحدت» یعنی همان ۹ نفری که سه شنبه شب گذشته دور هم جمع شدند، «محمدباقر قالیباف، سید مصطفی میرسلیم، مرتضی آقاتهرانی، سید رضا تقوی، حمیدرضا حاجی بابایی، علی نیکزاد، محمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا زاکانی و الیاس نادران» انتخاب خواهد شد و در مورد سایر مسئولیت ها...
کد خبر: ۹۷۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 04 May 2020

هفته گذشته اصولگرایان راه یافته به مجلس با هماهنگی شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب برای سازماندهی امور و تعیین تکلیف در ارتباط با چگونگی تقسیم وظایف و مسئولیت‌ها در پارلمان، جلساتی را با حضور «محمدباقر قالیباف، سید مصطفی میرسلیم، مرتضی آقاتهرانی، سید رضا تقوی، حمیدرضا حاجی بابایی، علی نیکزاد، محمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا زاکانی و الیاس نادران» برگزار کردند.

به گزارش «تابناک»؛ نخستین بار «الیاس نادران» منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در حساب کاربری شخصی اش در توئیتر، از برگزاری «نشست وحدت» با حضور ۹ چهره اصولگرای راه یافته به پارلمان خبر داد و برای اینکه این احساس به وجود نیاید که ممکن است این نشست تلاشی برای متقاعد کردن یک نفر از افراد حاضر در این جلسه باشد، او اسامی حاضران در نشست وحدت را به ترتیب حروف الفبا عنوان کرد.

گفته می‌شود، در جلسه وحدت اصولگرایان مجلس یازدهم، مسائلی نظیر لزوم کارآمدی، مقابله با فساد، مردمی بودن و اجرای خواسته‌های رهبری بررسی شده و هشت تصمیم هم برای تشکیل هیات رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی پارلمان بعدی اتخاذ شده است؛ بنابراین، این مسائل به عنوان نقشه راه بهارستان نشینان در دوره یازدهم مجلس سرلوحه تمامی امور، اقدامات و تصمیمات قرار خواهد گرفت.

گفته می‌شود شروط هشتگانه مورد تصویب و تایید حاضران در نشست وحدت بدین شرح بوده است؛

* هیچ کدام از نامزد‌های هیات رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی، خود را مورد حمایت دستگاه‌های خاص معرفی نکنند. *شورای ائتلاف از هیچ کاندیدایی حمایت نکند.
* هیچ یک از نامزد‌های خود را از دیگر نمایندگان، نماینده‌تر نداند و حق خاصی برای خود قائل نشود.
*شرط کاندیداتوری برای ریاست مجلس آن باشد که فرد مورد نظر، خود را کاندیدای ریاست جمهوری سال ١٤٠٠ نکند.

* همچنین نامزد‌های هیات رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی در یک رقابت عادلانه و با رأی نمایندگان انتخاب شده و اجازه نخواهند داد، کسانی از بیرون مجلس برای آن‌ها تعیین تکلیف کند.
*برای نامزد‌های ریاست، نواب، هیات رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شاخص‌های علمی و کاربردی تهیه و تدوین شود.
*هیچ نامزدی از قبل خود را رئیس، نواب، هیات رئیسه و رئیس کمیسیون‌های تخصصی معرفی نکند و در نهایت برای ریاست، نواب، هیات رئیسه و رؤسای کمیسون‌های تخصصی ابتدا رأی گیری و رقابت در فراکسیون انجام شود.

البته این موضوعات به عنوان معیار‌ها و ملاک‌های اولیه مورد تایید قرار گرفته و بر این مبنا در نشست هماهنگی منتخبان اصولگرای مجلس یازدهم قرار است مورد شرح و بسط قرار بگیرد تا اصولگرایان بتوانند در آغاز به کار پارلمان جدید بدون کمترین ناهماهنگی و اختلاف نظر کار را پیش برده و درباره مسائل مختلف در مجلس تصمیم گیری کنند.

اول اردیبهشت ماه قرار بود، نشست اصولگرایان راه یافته به مجلس برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی و همچنین پروتکل ستاد ملی مبارزه با کرونا این نشست لغو و مقرر شد، در زمان دیگری برگزار شود. حالا با نشست اخیر چهره‌های اصولگرا در این خصوص هم تصمیم گیری شده است.

امروز قرار است بر اساس ساز و کار تعیین شده از هر استان، تعدادی از منتخبان به عنوان نمایندگان اصولگرایان راه یافته به مجلس معرفی شوند. همچنین هفت نفر از منتخبان تهران در مجلس یازدهم نیز انتخاب خواهند شد و در نهایت ۵۳ نفر از اصولگرایان راه یافته به مجلس به نمایندگی از سایرین درباره چگونگی تشکیل فراکسیون اکثریت و مسائل و موضوعات مهم از جمله ریاست، نواب رئیس، اعضای هیات رئیسه، روسای کمیسیون ها، ریاست مرکز پژوهش‌ها و مسائلی از این دست به بحث و بررسی خواهند نشست.

این ۵۳ نفر که به دلیل شیوع کرونا باید به نمایندگی از سایر اصولگرایان راه یافته در خصوص موضوعات مهم مجلس پیش رو توسط جریان اصولگرایی تصمیم گیری کنند، در هماهنگی با سایر منتخبان در استان خود و انعکاس مسائل مطروحه و تصمیمات احتمالی، دست به انتخاب و تصمیم گیری خواهند زد و از دل این تصمیمات، تکلیف بسیاری از امورات مجلس نظیر ریاست و ... مشخص خواهد شد.

به نظر می‌رسد که رئیس، نواب رئیس و ریاست مرکز پژوهش‌ها از بین هسته اولیه «نشست وحدت» یعنی همان ۹ نفری که سه شنبه شب گذشته دور هم جمع شدند، «محمدباقر قالیباف، سید مصطفی میرسلیم، مرتضی آقاتهرانی، سید رضا تقوی، حمیدرضا حاجی بابایی، علی نیکزاد، محمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا زاکانی و الیاس نادران» -انتخاب خواهد شد و در مورد سایر مسئولیت‌ها نظیر اعضای هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های تخصصی باید منتظر انتخاب‌های دیگر بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵
مگر فرقی‌هم‌داره برای کسایی که بدون پشتوانه رای ملت در جایی هستن که هیچ اختیاری از خودشون ندارن...بهترین راه ۱۰ ۲۰ ۳۰ ۴۰ است
پاسخ ها
هلیا
| Netherlands |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
امیرجون بعضا خونواده این افراد وکسانی که مهمانشون بودن به اینا رای دادن
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
اوا هلیا
تو خود امیر جون نیستی؟
بنویسید اصولگرا بخوانید انحصارطلبان شیفته قدرت جدا جدا روشون میشه درانتخاباتی که مردم شرکت نکردن خودشونو نماینده مردم بدونن وسر ریاست مجلسی که مرده بدنیا آمد گعده ها تشکیل بدهند امام کجائی تا ببینی میزان دیگه رای ملت نیست ملت نیامدند
پاسخ ها
مهدی حمال
| Netherlands |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
مرحوم پهلوان حسن عرب میگفت چاربند انگشت رو ازیک مغازه 3دهنه توچارراه سیدعلی تهران بهتره لابد طرف خیلی روداره که با پول بیت المال کاخ میسازه بعدا که گندش دراومد میگه برا خدا ساختم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
معلومه بدجوری سوختی ، آب بریز اونجائیکه میسوزه
کلا امید به اینده این دوره مجلس زیادهه.
دکتر امیرحسین مزینی، اقتصاددان:
رونق اخیر بورس، حباب گونه است
مگر اتفاقی افتاده که هر روز در بازارسرمایه رشد داریم؟
این رشدها به هیچ وجه با واقعیت‌های اقتصاد ایران همخوانی ندارد
هشدار می‌دهم وضع نگران کننده و غیرطبیعی است
احتمال دارد چیزی شبیه بحران موسسات مالی غیرمجاز رخ دهد
این شما و این هم مجلس

همش مال خودتون

دعوا نکنید

به مردم کاری نداشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید

تابناک جان. سانسور نکن
یه جوک، امیدوارم جنبه برای چنین شوخی وجود داشته باشه.
آقای میرسلیم خیلی خیلی شبیه مرحوم گاندی، شخصیت هندیه. یا این تفاوت که گاندی در برابر آقای میرسلیم خوشتپ بود!
تبریک به جناب آیت الله جنتی
تنها اينجا ودرمجلس نيست اصولگرايان ازطرف همه مردم ايران هرتصميمي دلشان خواست ميگيرند
خودشان با خودشان مسابقه دادند و
خودشان
اول
شدند.
آفرین
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
مشارکت زیر ۳۰ درصدی را نمیتوان رقابت نامید
امسال مجلس ، سال بعد نوبت ریاست جمهوری
کلا امید مردم ناامید شد.
اصلاحطلبان با کارنامه فضاحتبارشان همه چیز را به رقیب بدتر از خودشان باختند
مردم قربانی هر دو جناح بوده ، هستند ، خواهند بود
حداقل ظاهر رو رعایت کنید و بذارین تو صحن مجلس همه پستا تقسیم بشه نه در یک جمع محدود. بعضی از نمایندگان جدید هنوز مجلس جدید افتتاح نشده رای شون رو دادن به بغل دستی. اینا بعدش در هنگام تصمیمات هم چشمشون به دست همین 53 نفر خواهد بود و هیچ اراده و اختیاری از خودشون نخواهند داشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار