بازدید 9358
۲

جداسازی توده ۲ کیلوگرمی از بدن دختر ۲۰ ساله

فوق تخصص جراحی قفسه سینه در بیمارستان علی‌ابن‌ ابی‌طالب (ع) زاهدان گفت: در یک عمل جراحی نادر در این بیمارستان، توده‌ای بزرگ از قفسه سینه و ریه دختر ۲۰ ساله خارج و او از مرگ حتمی نجات یافت.
کد خبر: ۹۷۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ 04 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یوسف یوسفی اظهار کرد: بیمار خانمی است که با شکایت تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کرده بود، بعد از انجام مراحل تشخیصی متوجه توده‌ای بزرگ در قفسه سینه بیمار شدیم.

وی افزود: این توده به قدری بزرگ شده بود که روی قلب، آئورت و ریه بیمار به شدت فشار آورده بود تا حدی که بیمار قادر به تنفس معمولی هم نبود.

به گفته این پزشک فوق تخصص جراحی قفسه سینه (Thorax) توراکس، پس از مطرح کردن مشکل بیمار در کمیسیون جراحی که شامل گروه جراحی توراکس، گروه بیهوشی و گروه داخلی ریه بود تصمیم به عمل بیمار گرفتیم.

پزشک معالج با پیچیده خواندن روند انجام این عمل جراحی گفت: بیمار بعد از طی مراحل سخت بیهوشی که توسط کادر مجرب بیهوشی انجام شد مورد عمل جراحی فوق تخصصی قفسه سینه قرار گرفت و خوشبختانه توانستیم توده‌ای به بزرگی ۲ کیلوگرم و به قطر ۲۰ سانتیمتر را پس از جدا کردن از قلب، ریه و آئورت از قفسه سینه خارج کنیم.

به گفته دکتر یوسفی این عمل ۷ ساعت به طول انجامید و بیمار بعد از انجام عمل به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان علی ابن‌ ابی طالب (ع) زاهدان منتقل شد و در حال حاضر حال عمومی این بیمار مطلوب است.

شایان ذکر است والدین این بیمار ضمن قدردانی از تیم پزشکی گفتند: دخترمان نزدیک به ۲ سال است که درگیر این بیماری شده و ما به شهرهای تهران، شیراز و حتی یزد مراجعه کردیم که عمل جراحی و درمان بیمار به سرانجام نرسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دست همشون درد نکنه . زنده باشند و پایدار
کارهای درمانی اگر برای پول نباشد یکی از بهترین کارهایی است که هر فرد می تواند در پایان عمرش با افتخار بگوید مفید زندگی کرده است چون درد و رنج یک انسان دیگر را از بین می برند یا کم می کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل