بازدید 10879
۲

ماجرای آشتی‌کنان وریا و خطیر از زبان قاضی پرونده

قاضی سعادت مهر سرانجام به اختلاف میان علی خطیر و وریا غفوری پایان داد. البته نه در مقر فدراسیون فوتبال، بلکه در دادسرای فرهنگ و رسانه.
کد خبر: ۹۷۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 03 May 2020

حوالی ظهر خبر رسید علی خطیر و وریا غفوری در شعبه دوازده دادسرای فرهنگ و رسانه با هم سازش کردند. هم غفوری از خطیر شکایت کرده بود و هم خطیر از وریا ولی قاضی سعادت مهر، بازپرس شعبه دوازده دادسرای فرهنگ و رسانه، امروز دو طرف را با هم آشتی داد.
گویا طرفین بعد از آن که گلایه های شان را مطرح کردند، به درخواست بازپرس از در دوستی و سازش وارد شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، این همان پرونده ای است که دو هفته پیش خبر رسید همچنان در دادسرای فرهنگ و رسانه باز است و شاید برای وریا مشکل ایجاد کند و منجر به صدور حکم جلب او شود چرا که باشگاه استقلال احضاریه های دادسرا را به غفوری اطلاع نداده بود اما حالا این پرونده به خوبی و خوشی بسته شده است.

قاضی سعادت مهر در این رابطه گفت: در راستای منویات ریاست محترم قوه قضاییه، مبنی بر جایگاه والای صلح و سازش و تلاش قضات مبنی بر حل و فصل دوستانه اختلافات میان مردم و سیاست های دادسرای تهران و سرپرست دادسرای فرهنگ و رسانه، از وریا غفوری و علی خطیر که به صورت جداگانه از هم شکایت کرده بودند خواسته شد همزمان به اتفاق وکلای خود در جلسه حاضر شوند. چون اختلاف دوستان زمان مدیریت جناب فتحی، مدیرعامل سابق استقلال بود، بنده از ایشان هم خواهش کردم به جلسه بیایند که در حضور ایشان به عنوان بزرگ تر، با تلاش وکلای طرفین که واقعا نقش ارزنده ای در این سازش داشتند، خطیر و غفوری به احترام ماه مبارک رمضان و به خاطر طرفداران استقلال از پیگیری شکایت علیه یکدیگر انصراف دادند و این پرونده دوستانه حل و فصل شد.

ماجرای آشتی‌کنان وریا و خطیر از زبان قاضی پرونده

قاضی سعادت مهر تاکید کرد: هم علی خطیر و هم وریا غفوری، جوانان شایسته و با اخلاقی هستند و از حسن نیت آنها تشکر می کنم که کدورت ها را کنار گذاشتند. به هرحال در یک مقطع ممکن است آدم ها با هم چالش داشته باشند اما قرار نیست دلخوری ها تا ابد ادامه پیدا کند.
بازپرس شعبه دوازده دادسرای فرهنگ و رسانه با اشاره به نقش رهنمودهای ریاست قوه قضاییه در حل و فصل این پرونده گفت:
یک گفتمان همیشه وقتی در سطح کلان تبلیغ می شود، به مرور در سطوح پایین تر تزریق خواهد شد. وقتی نگاه رییس محترم قوه این است که صلح و سازش را در مناسبات انسانی پر رنگ کنیم و اختلاف میان مردم در صورت امکان و در چارچوب قانون دوستانه حل شود تا هزینه دادرسی به کشور تحمیل نکند، من هم به عنوان بازپرس یا قاضی تلاش می کنم هر کجا امکان صلح بود، انرژی ام را به جای صدور حکم روی ایجاد صلح بگذارم. جا دارد باز هم از تلاش وکلای طرفین و حسن نیت خطیر و غفوری تشکر کنم که به من کمک کردند تا در ماه پر از خیر و برکت، قدم کوچکی در راه صلح و سازش بردارم.

حرف های پایانی سعادت مهر در طرفداری توصیه های مفیدی است: از اهالی ورزش، از ورزشکار و مربی تا مدیر و فعال رسانه ای به خاطر قواعد ورزش که با جوانمردی و منش و مرام پهلوانی عجین شده، تقاضا می کنم دنبال نزدیک کردن آدم ها به هم باشند، وقتی بزرگی مثل علی پروین در سوءتفاهم ایجاد شده میان پیروانی و قلعه نویی ورود می کند و از هر دو طرف می خواهد به حرمت فوتبال، دست از اختلاف شان بردارند، این رفتار باید برای جوان ترها الگو باشد، برای خطیر و وریا هم از پروین و زنده یاد پورحیدری و زنده یاد حجازی مثال زدم که به خاطر بخشیدن و گذشت کردن و تلاش و خیرخواهی شان برای ایجاد صلح و صمیمیت میان فوتبالی ها، بزرگ تر شدند و خوب است جوان ترها این سیره را از آنها بیاموزند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کبوتر با کبوتر باز با باز
کند همجنس با همجنس پرواز
خطیر با همه درگیره که! اصلا کارش چی هست؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر