بازدید 11145
۸
صدراعظم‌ نوری:

چرا پلاسکوی جدید بدون پارکینگ ساخته می‌شود

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران نسبت به منتفی شدن تأمین پارکینگ پلاسکوی جدید از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۷۶۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 03 May 2020


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، زهرا صدراعظم نوری در جریان دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران و در تذکری گفت: از وزیر راه و شهرسازی گلایه داریم و مراتب اعتراض خود را به مصوبه اخیر شورای عالی شهرسازی و معماری اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: مطابق بند ۶ طرح تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری، تأمین پارکینگ در پروانه‌های ساختمانی هر یک از کاربری‌ها، برای همه ساختمان‌ها و در همه پهنه‌ها الزامی است.

صدراعظم نوری گفت: همچنین مطابق تبصره ۱۰ طرح تفصیلی، تمام ادارات، ارگان‌ها، نهادها، موسسات، شرکت‌های دولتی و غیردولتی و بیمارستان‌ها، ارگان‌ها، نهادها و فروشگاه‌های بزرگ با عملکردهای گوناگون که مراجعین زیادی دارند در زمان احداث یا تجدید بنا و یا ساماندهی فضاهای خود ملزم به تأمین پارکینگ هستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با اشاره به ساخت شتابان ساختمان پلاسکو بدون اخذ پروانه ساختمانی و اتمام اسکلت ساختمان، گفت: مطلع شدیم که شورای عالی معماری و شهرسازی برای مالکین ساختمان پلاسکو استثنا قائل شده و تأمین پارکینگ کافی برای این ملک را منتفی کرده است؛ در حالی که ساختمان پلاسکو به ۷۰۹ پارکینگ نیاز دارد.

وی ادامه داد: این تعداد پارکینگ صرفا با بازسازی پارکینگ پروانه، آن هم با ۳۰۰ واحد پارکینگ قطعا کفاف مراجعین و کسبه را نخواهد داد، با وجود اینکه در مجاورت پاساژ پلاسکو قطعه زمین‌های متعلق به مالک (بنیاد مستضعفان) وجود دارد. این قطعه زمین‌ها متعلق به بنیاد است و می‌تواند با ساخت آنها پارکینگ مورد نیاز را تأمین کند.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: سوال و اعتراض من به وزیر این است که اگر مردم عادی هم می‌خواستند چنین مجتمعی بسازند شورای عالی شهرسازی و معماری، مصوب می‌کرد که بدون تأمین پارکینگ چنین ساختمانی ساخته شود؟

صدراعظم نوری در پایان گفت: انتظار ما از وزیر راه و شهرسازی به عنوان رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری این است که نسبت به رعایت ضوابط و مقررات تأکید بیشتری اعمال و اینگونه استثنا قائل نشوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
زورشون به مردم عادى مي رسه
کسی که خوابیده رو میشه بیدار کرد اما کسی که خودش را به خواب زده خیر....
تمام این قوانین برای مردمه نه برای خودشون.
این چه عادتیه که کارمندان ادارات و کسبه باید حتما پارکینگ داشته باشند و با خودرو اداره بروند و همان جلوی محل کارشان هم پارک کنند؟ ترافیک رو هم بالا میبرند.
بدون پارکینگ که چه عرض کنم حتی اگر عرض پارکینگ تامین شده 2 سانت هم کم باشه نمیپذیرن.
بنیاد مستضعفین مالیات نمیده و به دولت هم پاسخگو نیست...حالا بیاد به مراجع رسمی شهر درمورد پارکینگ جواب بده ....؟
تابی جون اینکه نوشتم این ساختمونو بنیادمستضعفان میسازه ومستضعف هم ماشین نداره که جاپارک هم براش بخواد غیرقابل انتشار بود؟
درود به شرفت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان