بازدید 18730
هاشمی طبا در گفت‌وگو با «تابناک»

مجلس یازدهم چاره‌ای جز تحمل دولت روحانی ندارد / طرح مباحثی چون دولت در سایه از پایه غلط است / اصلاح‌طلبان دعوای زرگری را کنار بگذارند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره طرح مسائلی از سوی برخی چهره‌های سیاسی مبنی بر تشکیل پارلمان در سایه در آستانه تشکیل مجلس یازدهم اظهار کرد: بنده دقیقا نمی‌دانم دوستانی که چنین تحلیل‌هایی را مطرح می‌کنند، به دنبال چه هستند؛ اما از نظر بنده ماهیت پارلمان مشخص است؛ بنابراین، نمایندگان تصمیمات لازم را خودشان می گیرند و عملیاتی می‌کنند...
کد خبر: ۹۷۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 03 May 2020

مجلس یازدهم چاره‌ای جز تحمل دولت روحانی ندارد/ طرح مباحثی چون دولت در سایه از پایه غلط است/ اصلاح‌طلبان دعوای زرگری را کنار بگذارند

رابطه و نحوه تعامل دولت تدبیر و امید و مجلس یازدهم، یکی از پرسش های جدی است که بعد از دوم اسفند ماه سال ۹۸ تحلیل‌های بسیاری از سوی کارشناسان و کنشگران سیاسی دو جناح سیاسی غالب کشور درباره آن ارائه شده است. اکنون قریب به اتفاق ترکیب مجلس، متشکل از اصولگرایانی شده که به طور عمده مخالفت جدی با نوع نگرش و رفتار دولت روحانی دارند و معتقدند که دولت باید ضمن تغییر مسیر، خیلی جدی برای رفع مشکلات مردم وارد صحنه شود.

به گزارش «تابناک»؛ اصولگرایان با شعار تغییر نحوه رفتار مجلس و انتقاد به قوه مقننه در دوره دهم ـ که بخش قابل توجهی از آن را چهره‌های اصلاح طلب در اختیار داشتند ـ و همچنین با نقد جدی عملکرد و اقدامات دولت تدبیر و امید پای به صحنه انتخابات گذاشتند و در حالی که مردم نارضایتی جدی از عملکرد هر دو قوه مجریه و مقننه داشتند، توانستند با اتکا به بدنه رأی اصولگرایی، بسیاری از کرسی‌های مجلس را از آن خود بکنند.

برخی بر این باورند، مخالفت جدی که بسیاری از نمایندگان مجلس یازدهم با عملکرد و اقدامات دولت «حسن روحانی» دارند، به یک موضوع دردسرساز در سال پایانی دولت منجر می‌شود و می‌تواند در قالب اقداماتی نظیر استیضاح وزیران ناتوان، استیضاح رئیس جمهور و موضوعاتی از این دست بروز کند؛ برخی هم بر خلاف این موضوع معتقدند که این اختلاف نظر بین دولت و مجلس منجر به بهبود عملکرد در هر دو قوه خواهد شد و به نفع مردم هم تمام می‌شود.

در همین خصوص، یک چهره سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی «تابناک» پیش بینی اش از روند برخورد و یا تعامل دو قوه مجریه و مقننه را این گونه بیان کرد: «نمایندگان مجلس یازدهم در مقابله با دولت تدبیر و امید به ریاست «حسن روحانی» چاره‌ای جز تحمل ندارند.»

«مصطفی هاشمی‌طبا» فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره طرح مسائلی از سوی برخی چهره‌های سیاسی مبنی بر تشکیل پارلمان در سایه در آستانه تشکیل مجلس یازدهم اظهار کرد: بنده دقیقا نمی‌دانم دوستانی که چنین تحلیل‌هایی را مطرح می‌کنند به دنبال چه چیزی هستند، اما از نظر بنده ماهیت پارلمان مشخص است؛ بنابراین، نمایندگان تصمیمات لازم را خودشان می گیرند و عملیاتی می‌کنند.

وی افزود: اینکه برخی مطالب و مفاهیمی چون پارلمان در سایه یا دولت در سایه را مطرح می‌کنند، از نظر من باورنکردنی است؛ از این روی، بنده به مفاهیم اینچنینی اعتقادی ندارم و به دوستان نیز توصیه می‌کنم با طرح چنین مطالبی، اذهان عمومی را گمراه نکنند.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: مجلس یازدهم و اکثریت نمایندگان آن بدون شک از نظر باور‌های سیاسی، اقتصادی و بسیاری از رویکرد‌های دیگر با دولت روحانی در تضادند، اما اینکه این رویکرد‌ها در تعامل با دولت چگونه خواهد بود، غیرقابل پیش‌بینی است.

هاشمی طبا خاطرنشان کرد: برخلاف نظر بسیاری از دوستان که به دنبال بلند کردن آتش اختلافات دولت و مجلس یازدهم هستند، بنده بر این باورم که بیشتر اختلافات دولت روحانی و نمایندگان مجلس یازدهم، لفظی و ایذایی است.

وی تاکید کرد: نمایندگان مجلس یازدهم، چاره‌ای جز تحمل دولت روحانی ندارند و خودشان هم بدون شک جز در قالب بیان یکسری حرف‌ها و طرح‌ها مطالبی مطرح کنند که این رویکرد منطقی‌تر و بهتر است.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: توصیه بنده به دوستان همفکر خودم در بدنه اصلاح‌طلب و سایر جریانات سیاسی این است که در فضای امروز کشور ـ که مشکلات بزرگ و کوچک فراوانی وجود دارد ـ ما بیشتر در جهت حل این مشکلات وارد عمل شویم و دست از دعوا‌های زرگری و طرح مباحثی که هیچ سودی برای ما ندارد برداریم، چون برای بر‌ون رفت از شرایط فعلی، نیازمند همدلی قوای اجرایی و قانونگذاری کشور هستیم.

برخی کارشناسان سیاسی درباره نوع برخورد و رفتار دو قوه یعنی مجلس یازدهم ـ متشکل از چهره‌های اصولگرای مخالف دولت ـ و دولت تدبیر و امید ـ به ریاست «حسن روحانی» و همراهی اصلاح طلبان ـ حتی پا را فراتر از درگیری گذاشته اند و معتقدند به واسطه عملکردی که از قوه مجریه از سال ۹۲ تاکنون باقی مانده است، بسیاری از نمایندگان اصولگرای مجلس پیش رو پا را فراتر گذاشته و سراغ اقداماتی نظیر طرح عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور خواهند رفت!

البته اصلاح طلبان و بسیاری از اصولگرایان هم تحقق چنین موضوعی را غیرممکن می‌دانند و بر این باورند همانطور که اجازه داده نشد چنین رویکردی در قبال دولت احمدی نژاد به کار گرفته شود، قطعا این اجازه ـ آن هم در سال پایانی دولت «حسن روحانی» ـ داده نمی‌شود و کار تا برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ به همین شکل پیش خواهد رفت تا دولت جدید بر سرکار بیاید؛ دولتی که اصولگرایان معتقدند به ریاست یک چهره اصولگرا تشکیل خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۲
اینها همان طیف کارگزارانی ها هستند که همیشه با زبان زور با مردم حرف میزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
اصلاطلبان تخیلی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
آیا وجود دولت همه کاره و قدرتمند ، در سایه را هم منکر میشوید ؟
متاسفم که شما واقعیات تلخ موجود در کشور را نمی خواهید قبول کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
همتون سروته یک کرباسید !
اکثریت ۷۵ درصدی مردم دیگه فریب این حرفها و بازی ها را نمی خورند

حرفاتونو بنویسید روی کاغذ با سِریشم بچسبونید روی درب کمدتان
نزدیک به 50 سال برخورداری از نعمات قدرت
هنوز آدمهای نیم قرن پیش ایران رو مدیریت میکنند
پاسخ ها
حسنعلی
| France |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
این مدیریت است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
متاسفانه و ظاهرا دیگر برای علاج اینهمه بیماری اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در کشور خیلی دیر شده است
و این بیمار دارد نفس های آخرش را میکشد
نتوانستید هر دو جناح حاکم کار موثری پس از ۴۱ سال
برای پیشرفت و توسعه کشور انجام بدهید
قطعا" حق با ایشان است، بعنوان کسی که در مرکز توسعه صادرات ایران افتخار خدمتگزاری در دوره ریاست ایشان را داشتم، معتقدم یکی از نشانه هایی که مرتب شدن اوضاع مملکت و حرکت بسوی کامیابی مردم را نشان می دهد، قبول مسوولیت مدیریتی کلان توسط همفکران وی و شخص خود ایشان است. برایشان آرزوی سلامتی می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
ایشان را نمی شناسم ولی یک جمله ایشان سخنگوی ضد اصلاحاتی ایشان است، پیش بینی رئیس جمهور اصولگرا!
یک اصلاحطلب کننده است نه پیشگو!
طوسی، عضو اتاق بازرگانی ایران:

اتفاقات عجیبی در بورس در حال رخ دادن است
تمام بازارها در حال سقوط است، قیمت نفت بشدت افت کرده، اما بورس تهران همچنان در اوج و قیمت مواد اولیه صنایع افزایشی است، درحالی‌که مصرف کننده هم کشش ندارد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
کسری وحشتناک و بی سابقه بودجه دولت
باید از یک جا ردیف شود !؟
و اینبار ، با بورس و فروش سهام موسسات و کارخانجاتی که عملا ورشکسته و خوابیده اند
در بازار بورس با رقم های عجیب و غریب و در حالی که قرار نیست
تا از طرف مردم و سهامداران هیچ نظارتی از طرف بر انتخاب و نحوه کارکرد مدیران آن موسسات و کارخانجات صورت گیرد
و این مدل بورس و جمع اوری نقدینگی از دست مردم
فقط یک تله بزرگ برای خارج کردن آخرین نقدینگی های پس انداز مردم از دستشان است و حکم زدن تیر خلاص را دارد !؟
تابناک عزیز از شما تقاضا دارم کمتر سخنان ورشکسته گان سیاسی را پخش کنید و ضمنا از آقای هاشمی طبا سوال کنید که آیا شما قیم نمایندگان هستید ، نمایندگان دوره یازدهم یقینا خودشان بهتر از هر کسی میدانند چطور در مورد ایشان و عملکرد بسیار ضعیف و تحقیرآمیز مردم از رئیس جمهور و کابینه اش برخورد خواهند کرد
و اما یک سوال دیگر ، شما که بحمداله سن بالای هشتاد دارید ، اجازه دهید کمی هم جوانترها اظهار نظر فرمایند ، این همه دستاورد امثال شما برای هفت پشتمان بس است . بحد کافی ریاست کرده اید در پستهای غیر از تخصص ات .
اصلاح طلبی مرد
اصلاح طلبی در مقایسه با اصولگرایی بدترین ضربه رو به اعتماد مردم زد چون وعده های شیرینی میدادن اخرش از همین اصولگراها بدتربودن. نمونش روحانی و ظریف
چه ترامپ رای بیاره و چه نیاره هیچ فرقی نمیکنه
تو ایران یه اصولگرا رئیس جمهور میشه و بر خلاف چیزایی که الان میگن فورا با امریکا میشینن سر میز مذاکره
خودم شخصا یکبار فقط رای دادم اونم به روحانی بود که واقعا پشیمانم و هرگز رای نمیدم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
زنده با اصلاحطلبی متحرک !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
اصلاح طلبی هیچ گاه و در هیچ جامعه زنده ای نمی میرد
و اصلاحات یک نیاز و خواسته ملی ۱۲۰ ساله تاریخی است
و چنانچه این گروه از اصلاح طلبان بشدت محافظه کار فعلی
شکست خوردند
دلیل نمی شود که بگوئیم کلا اصلاحات مرده است
به هیچ وجه!!!؟؟؟
با شکست یک باند و گروه ، یک نیاز بزرگ و اساسی کشور تعطیل نمی گردد
بلکه ، این سیستم پر از نقص و فساد و اشکال و عیب و ایراد
باید ،
توسط گروهی از جوانان شجاع و دلسوز و کاردان و وطن پرست که قطعا وارد میدان خواهند شد
مجددا در دست اصلاح قرار گیرد و این قطار بدون ترمز و فرمان و راننده مجرب
اصلاح و تعمیر و توسط رانندگان کاردان و دلسوز و با سواد و مجرب راه اندازی گردد
بخاطر یک بی نماز ، مسجد تعطیل نمی گردد
آنچه مسلم است مردم ایران ازدوقشر اقلیت 5درصدی حاکم و95درصد خارج از گود تعریف میشوند چیزی بعنوان عیون اصولگرائی واصلاح طلبی نداریم
این آقا مثل اینکه در ایران زندگی نمی کند . هنوز نمی داند مجلس در ایران یعنی کشک.
هاشمی طبا ؟!!!! چقدررررررر مهم و تاثیرگذار !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
از همان ژ«نهای ........ هستند
آنچه بر سر کشور آمده حاصل اقدامات مجموعه اصولگرایان است از کی می خواهند طلبکاری کنند و چکار می توانند بکنند تازه باید جوابگوی مردم باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
مرحبا
بهرحال بعد از جهل سیاست بازی و سیاستمداری و بکار گیری مخ مردم و جوانان و تحصیل کردگان .....اقای هاشمی طبا هنوز معلوم نیست . اصلاح طلبی . اصولگرایی و میانه روی . راست و چپی . بی طرفی .....کدام طرفی . اول بیا سیاست ها و برنامه ها و تفاوت های اصلاح طلبان را با اصولگرایان معلوم کن تا بعد ! هر وقت اصلاح طلبان میخواهند حقوق مردم دفاع کنند با دو تا تشر عقب نشینی میکنند . چقدر چانه زنی میکنید شما ؟
مردم هم چاره ای جز تحمل مجلس رو ندارن ...



اصلا چاره ای جز تحمل ندارن، مگر اینکه خدا به دادمون برسه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
خدا به داد کسی میرسد که اول تفکر کند بعد عمل به تفکر درست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
خدا به انسانها عقل و شعور داده
تا مسیر درست را بروند
و اگر کسانی ، مانع شدند
متحدا بر علیه آنها بایستند
و حقشان را بگیرند
خدا ، به کسی حقش را نمی دهد
حق گرفتنی است
يعني دولتي به غير از اين دولت بيايد معجزه ميكند دولتهاي 10درصد اختياري هيچكاري نمي توانند بكنند مثل دولتهاي قبلي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
اين شعار ثابت عدم پاسخگويي در مقابل ناتواني شده است كه اختيار نداشتم!
اگر دولت 10 درصد اختياري است پس چرا اينقدر به دولت احمدي نژاد مي تاختيد؟ چطور دولت 10 درصد اختياري تمام بناهاي اقتصادي را به قول شما نابود كرد؟
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
دوست عزيز بنده كه عرض كردم مثل دولتهاي قبلي
مجلس یازدهم چاره ای جز تحمل دولت ندارد ...مردم هم چاره ای جز تحمل وضعیت موجود و دستپخت مجلس و دولت ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
مردم تعین کننده هستند و باید به توانایی خویش ایمان داشته باشند!
بسیار امید دارم که با روی کار آمدن مجلس یازدهم آنهم با رییس مجلس شدن جناب آقای قالیباف این مرد انقلابی و دین

مدار و نترس و شجاع که همه ی ما در تلویزیون مناظرات ریاست جمهوری را دیدیم ایشان با کمال شجاعت بحث 96 درصد

و 4 درصد که ثروت در دست این 4 درصد است را مطرح کردند و دنیا نیز امروز برای چنین تفکرات رادیکالی در حی جنگ است ...

جناب قالیباف قدرت را در دست بگیرند و انقلابی را در زمینه ی عدالت اقتصادی ایجاد نمایند .......

اینجانب منتظر هستم تا ببینیم چه کار خواهند کرد ..............کشور ایران باید نجات پیدا کند ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
ایشان شاید بخواند کاری کنند ولی توانایی آنرا ندارد،،

در چنین سیستمی شنا کردن نا ممکن است!
یاد انتخابات افتادم ...
قالیباف و میرسلیم شدن رییس و نایب رئیس مجلس ...
روحانی و جهانگیری شدن رییس جمهور و معاون ...
رییسی هم رئیس قوه قضاییه...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
جای دکتر رضایی خالی است!
به محض روی کار اومدن مجلس اول باید گلوی روحانی و اطرافیان را بگیرند تا مسر درست را برند بعد کارهای دیگه .شما هم نظر نده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
مگر اکنون گلویشان گرفته نیست!
کاری که می کنند خواست اصولگراها مگر نیست!!!!؟
تحمل این بود شعار دفاع از حقوق کشور و مردم هنوز شروع نشده وا دادن نماندگان مجلس یازدهم
پس مجلس دیگر در راس امور نیست ادامه دارد
در ایران امروز
هسته رأی اصولگرایان 45%
هسته رأی اصلاحطلبان 20%
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
این آمار سوال انگیز است!
آن ۴۵ در صد بخشی از اصلاحطلبان صوری را در بر دارد!
و بخش ۲۵ در صدی را که نمیتوان دنبال کرد و شاید حدسی باشد میتواند تغییر کند ،بستگی دارد که وقایع چگونه رقم بخورد و اصلاحطلبی چگونه پوست بیندازد!
اصلاح طلبها واصولگراها دعوای زرگری راکناربگذارید
به فکرابادانی کشورباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
تا کنون نتونستند و در آینده هم نمیتونند!
فقط وزیر ورزش را استیضاح نکنید تا پرسپولیس دو قهرمانی دیگر هم بگیرد
فقط وزیر ورزش را استیضاح نکنید تا پرسپولیس دو قهرمانی دیگر هم بگیرد
اگر روحانی پا روی منافع شما می گذاشت تحمل می کردید.

دوستان و ملت فقیر ایران هرکس می گوید تحمل کنید . بدانید منافعش در بودن این دولت است.

هر کسی به فکر ابرو و اعتلای کشور اسلامی ایران بود فورا این تیم با تشکر از انها تعویض و تیم جدید را با توحه به شرایط جدید جایگزین می نمود.
اما از منافع شخصی و رانتی که کشور را به ورطه نابودی کشانده است.

تاروپود ایران از درون خورده شده است درمان نشود ۱۰۰۰ تیکه خواهد شد.
خدا کنه رئیس جمهور همسو با هسته قدرت هم سر کار آید تا وضع یکسره شود و از وضعیت فعلی بیرون بیاییم
مجلس یازدهم،به جای این صحبتها ،یکمقدار به فکر نقاط سیلزده،وخسارتهای هنگفتی که بآن وارد شده باشید.
من اکه بجای نمایندگان باشم همون ماه آخر دولت استیضاحش می کنیم تا بتو یکی قدرت مجلس ثابت کنیم تا یک کارت قرمزی واسه اصلاح طلبان باشد
۱۶:۲۴آقا و یا خانم محترم
اگر باین سادگی بود که دنیا از روز ازل بهشت بود! مگر میشود بدون اقتصاد با نقشه همین طور بقولی محسن رضایی الله کلنگی یک عده را از آسمان بی گناهان بروی زمین آورد و از آنها خواست «بستان و بزن»!
این افراد بایستی با یک بینش معینی تربیت شوند و از سازمان اجتماعی کار سردر آورند. تازه بایستی روند های اماده ای داشته باشند تا ناف هر بخشی از اجتماع را بستگی به عرقی که برای سیر کردن جامعه میریزد همسنگ با آن تعیین کند.
مفت خورانی که دوروزه به دارایی های نجومی رسیده اند پس از محاکمه در ملاء عام به محاکمه بکشاند و مال مردم را به مردم برگرداند و برای اینکارها احتیاج به یک سپاه پاسداران دوصد چندان قوی تر از آنکه جلوی آمریکایی ها برمی آید در اختیار داشته باشد تا انگل های اجتماعی را سر جایشان بنشاند.
بهمین سادگی میفرمایید انشاء الله درست میشود!
این مجلس که تمام اختیاراتش را از دست داده دیگه اصلا مهم نیست چه کسی رئیس میشه!
مردم هم مجبورن چهار سال هم این جدیدی ها را تحمل کنند و تماشا کنند که چجوری اینا حقوق میگیرند و هیچ‌کاری نمیکنند.!!!
مردم هم باید همه شماها رو تحمل کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
مردم با انتخابات نشان دادند که این وضع را تحمل نخواهند کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر