بازدید 13367

ساعات پارک خودرو کنار خیابان محدود می‌شود

معاون فنی و مهندسی ترافیک شهرداری تهران از هوشمندسازی ۳۲ هزار فضای پارک حاشیه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 02 May 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، وحید سرلک در خصوص اجرای طرح پارک حاشیه هوشمند در چهار منطقه ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ تهران، گفت: ساماندهی پارک حاشیه‌ای اتفاق جدیدی نیست و پیش از این توسط پارکبان و پارکومتر کنترل می‌شد اما حالا روش مدیریت پارک حاشیه‌ای تغییر کرده و هوشمند شده است. ساماندهی پارک حاشیه‌ای به صورت هوشمند در منطقه ۲ مدت‌هاست که اجرایی شده و حالا پس از احصای مشکلات و برطرف کردن آن‌ها در نظر داریم در چهار منطقه دیگر این طرح را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است که شهروندان یک مرتبه اطلاعات خودروی خود را در سامانه تهران من ثبت کنند، گفت: البته بسیاری از تهرانی‌ها اطلاعات خودروی خود را پیش از این برای دریافت خدمات دیگر ثبت کرده‌اند.

سرلک با بیان اینکه مدت توقف در این طرح توسط خودروهای هوشمند که دوربین دارند محاسبه شده و برای شهروندان پیامک می‌شود، گفت: اگر حساب شهروندی افراد شارژ نباشد این مبلغ به عنوان عوارض در حساب کاربری آن‌ها ثبت می‌شود اما این افراد جریمه نمی‌شوند.

وی افزود: البته اگر شهروندان در محل‌های غیرمجاز همچون ایستگاه اتوبوس، محل‌های توقف ممنوع و در مسیر عابر پیاده توقف کنند حتما توسط پلیس جریمه می‌شوند.

معاون فنی و مهندسی ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه تا هشت ماه آینده این طرح در چهار منطقه ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ اجرایی می‌شود، گفت: ‌البته اجرای این طرح فازبندی شده است به گونه‌ای که تا اواخر خردادماه ۱۰ هزار جای پارک در منطقه ۶ و به همین ترتیب بعد از آن در منطقه ۷ و پس از آن در مناطق دیگر اجرایی می‌شود.

سرلک در ادامه با بیان اینکه این طرح در معابر اصلی و معابری که درصد کاربری تجاری آن بیشتر باشد اجرا می‌شود، گفت: پارک حاشیه‌ای، محل پارک کوتاه‌مدت است و افراد نمی‌توانند از صبح تا شب کنار خیابان خودروی خود را پارک کنند و در این طرح این فضاها که به صورت اختصاصی توسط افراد اشغال می‌شود نیز ساماندهی می‌شود، چرا که بعضا دیده شده یا افراد خودرویشان را برای مدت طولانی در یک فضا پارک می‌کنند و یا اگر خودرو ندارند جلوی خانه یا مغازه‌شان را می‌بندند اما دقت داشته باشید که فضای خیابان متعلق به همه مردم شهر است.

وی در مورد ابزارهای نظارتی نیز با تأکید بر اینکه این طرح با همکاری پلیس راهور اجرایی می‌شود، گفت: دوربین‌های کنترلی نیز بر حسن اجرای این طرح نظارت می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
فقط برای خالی کردن جیب مردم نقشه میکشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
کاملا همینطوره. طرف پارکینگ نداره نمیتونه ماشینش رو بزاره تو کیفش ببره تو خونه که. یه نکته ای هم اشاره کرد اما واسش راهکار نیاورد. خیلی مغازه ها جلو مغازشون رو یه دونه موتور یا مانع میزارن که کلا جای پارک 1 یا 2 ماشین هست. چرا نمیرید به اونا گیر بدید؟ هم جای یه دونه پارک رو میگیرن، هم امکان کاسبی جای پارک از شما رو میگیرن مسئول گرامی !! برید سراغ اونها
اگر عرضه دارید جلوی مغازه هایی رو بگیرید که جلوی مغازه رو ملک شخصی خودشون میدونند
بسیار عالی... اما کاش برای مبارزه با پوشاندن و دستکاری پلاک به منظور فرار از دوربین ها هم بطور جدی برخورد شود... در کشورهای تراز اول، هر گونه دست زدن به پلاک غیر از شستشو و تمیزکاری آن جرمی حتی در سطح امنیتی به شمار می رود؛ اما در کشور ما عزیزان به راحتی و به لطف برچسب و لنگ و دستمال و تکه مقوا و غیره و غیره، وارد طرح می شوند، کنار خیابان پارک می کنند و کک هیچکس هم نمی گزد!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
به مواردی که گفتید، روکش طلقی پلاک، پلاک های سوخته، قاب پلاک که باعث پوشانده شدن قسمت بالایی اعداد می شود و پلاک های از عمد کثیف شده و دوده گرفته رو هم اضافه کنید . آیا نیروی انتظامی این
موارد رو میبینه و هیچگونه برخوردی نمیکنه یا اینه به طور کل در جریان نیست؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
پلاك منو شخصي جعل كرده بود و مسافرت ميرفت و پيامك جريمه براي من ميومد وقتي رفتم مركز ثابت كردم ماشين من نبوده افسره گفت اگر يكبار ديكه پيامك اومد برو شكايت كن. گفتم خوب چرا الان نه؟ و اصلا چرا من وقتي شما ميدوني فلان ماشين كار خلاف انجام داده چرا دنبالش نميگردين.
در تعداد زیادی از خیابان های تهران مثل خیابان دلاوران، بهار، سهروردی ، شریعتی ، و ... مغازه داران و شرکتی ها از صبح تا شب ماشیناشون رو جلوی مغازه پارک میکنن و هیچ جریمه یا عوارضی هم پرداخت نمیکنن. یه طوری هم جلوی مغازه رو میبندن و به خودروهای دیگه اجازه پارک کردن نمیدن که انگار فضای خیابون جزئی از سند مغازه هست یا ارث باباشونه! این موضوع باید حتماً رسیدگی بشه و جریمه یا عوارض پارک خودرو بیشتر از 2 ساعت، به صورت تصاعد هندسی بالا بره طوری که دیگه برای طرف صرف نکنه ماشینش رو کنار خیابون برای مدت طولانی پارک کنه. مثلاً هزینه پارک از ساعت 8 صبح تا 8 شب به ازای هر روز حداقل 150 هزار تومن هزینه داشته باشه.
بازم طرح جدید و نقشه برای جیب ملت!!
بالاخره درآمدهاکم شده وبایدیه جوری پول بیادتوکیسه شهرداری
خالی کردن جیب مردم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار