بازدید 7421
۱

صدور ۳۰ هزار گواهی سلامت برای متقاضیان خروج از کشور

کد خبر: ۹۷۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 02 May 2020

رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران، از صدور ۳۰ هزار گواهی سلامت برای متقاضیان خروج از کشور در روزهای کرونایی خبر داد.

به گزارش مهر، محمدرضا سلمانی، در بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از مرکز بهداشت جنوب تهران، با اشاره به فعالیت مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران در منطقه جنوب تهران، گفت: در هفته اول اسفند ۹۸ پس از شیوع کرونا، ۶ مرکز در جنوب شهر تهران به عنوان مراکز ۱۶ ساعته فعال شدند و به مراجعه‌کنندگانی که از طریق سامانه ۴۰۳۰ شناسایی می‌شوند و همچنین افرادی که از پایگاه سلامت ارجاع می‌شوند و نیاز به ویزیت پزشک دارند خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به نمونه‌گیری از بیماران کووید ۱۹ در این مراکز، افزود: نمونه‌گیری از بیماران انجام و به آزمایشگاه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران ارجاع می‌شود. سوپروایزر آزمایشگاه فرمانفرمائیان نیز به عنوان رکورددار نمونه‌گیری با بیشترین تعداد نمونه‌گیری شناخته می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت جنوب با بیان اینکه دارو و خدمات کووید ۱۹ در مراکز ۱۶ ساعته رایگان است، ادامه داد: اگر بیماران نیاز به درمان سرپایی داشته باشند برای آنها دارو تجویز می‌شود و اگر نیاز به بستری داشته باشند، به بیمارستان‌ها ارجاع می‌شوند.

وی از صدور ۳۰ هزار گواهی سلامت برای متقاضیان خروج از کشور خبر داد و گفت: دو مرکز فرمانفرمائیان و شماره ۱۰ تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب تهران، تنها مراکز صدور گواهی سلامت به مسافران خارج از کشور هستند.

سلمانی با اشاره به بار مراجعه به مراکز ۶ گانه ۱۶ ساعته جنوب شهر تهران، افزود: در اوج شیوع بیماری روزانه حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر و در روزهای اخیر حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر به هریک از این مراکز مراجعه می‌کنند.

رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران با اشاره به از سرگیری فعالیت‌های جاری، گفت: در حال حاضر در مرکز فرمانفرمائیان شرایط ایزولاسیون رعایت شده و فعالیت‌های غیر کووید ۱۹ نیز جریان دارد و باید این امکان را در مراکز دیگر نیز به وجود آوریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آره مثل اون اوائل اگه همینجوری برن گر و گر مسافر ایرانی تست مثبت اعلام میشه که با آمارهای داخل کشور مطابقت نخواهد داشت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار