بازدید 6013

آنکارا: کرونا استقرار «اس-۴۰۰» را به تاخیر انداخت

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا موجب تعویق در استقرار سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» در این کشور شده است.
کد خبر: ۹۷۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰ 01 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، در حالی که خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» ساخت روسیه از سوی ترکیه باعث تنش این کشور با آمریکا شده، اما از آنکارا خبر می‌رسد که برنامه ارسال این سامانه به ترکیه به دلایلی متوقف شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ترکیه پنجشنبه اعلام کرد که برنامه استقرارسامانه اس-۴۰۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر مواجه شده، اما در آینده این مشکل حل خواهد شد.

«ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در نشستی مجازی به میزبانی اندیشکده «شورای آتلانتیک» در این زمینه گفت: «تاخیری در این زمینه و به دلیل ویروس کرونا پیش آمده، اما طبق برنامه قبلی این کار عملی می‌شود.»

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این نشست تاکید کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور بار‌ها به اطلاع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا رسانده که کشورش علاقه‌مند خرید سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» ساخت آمریکا نیز هست.

وزیر خارجه ترکیه چندی قبل با تاکید بر تداوم تمایل آنکارا برای خرید سامانه اس-۴۰۰ از روسیه گفت، در صورتی که آمریکا پیشنهاد خوبی ارائه دهد کشورش آماده خرید سامانه پاتریوت از آمریکا است.

مولود چاووش اغلو، وزیر خارجه ترکیه در این زمینه گفت که مواضع آنکارا در خصوص «سامانه اس- ۴۰۰» ساخت روسیه تغییری نکرده است. چاووش اغلو تاکید کرد که اگر کشورش پیشنهاد خوبی در یافت کند، آماده خرید سامانه پاتریوت است.

وی اظهار داشت: «ما به ایالات متحده پیشنهاد تشکیل یک گروه کاری فنی با حضور ناتو را داده ایم و ناتو قادر است هدایت این گروه را بر عهده گیرد. این پیشنهاد هنوز پابرجاست.»

وزیر امور خارجه ترکیه چندی قبل ضمن «حیاتی» خواندن سامانه «اس-۴۰۰» برای ترکیه تاکید کرد که قرارداد خرید اس-۴۰۰ از روسیه را لغو نخواهند کرد و هرگونه تحریم‌های آمریکا را تلافی میکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار