بازدید 6393

اعتراض ۱۰ کشور اروپایی به الحاق کرانه باختری

سفرای ۱۰ کشور اروپایی با ارسال اعتراضی به وزارت خارجه اسرائیل در زمینه الحاق کرانه باختری تاکید کردند که چنین اقدامی پیامد‌های جدی برای ثبات منطقه در بردارد.
کد خبر: ۹۷۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۶ 01 May 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، منابع آگاه پنجشنبه شب از اعتراض رسمی سفرای ۱۰ کشور اروپایی به اسرائیل بابت طرح الحاق کرانه باختری خبر دادند.

منابع مطلع به پایگاه آکسیوس گفته‌اند سفرای ۱۰ کشور اروپایی به رهبری انگلیس اوایل امروز درباره تصمیم اسرائیل در الحاق کرانه باختری اعتراض رسمی خود را به وزارت خارجه اسرائیل ارسال و تاکید کردند که الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری منطقه را بی ثبات می‌کند.

این سفرا در نشستی بدین منظور گفتند که تشکیل کابینه ائتلافی در اسرائیل یک گام مهم است، اما آن‌ها به شدت نگران بخشی از توافقی هستند که بر اساس آن زمینه را برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اسرائیل فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش، سفیران ۱۰ کشور اروپایی به یک مقام وزارت خارجه رژیم اسرائیل گفتند که الحاق هر بخشی از کرانه باختری توسط اسرائیل، نقض آشکار قوانین بین المللی است و پیامد‌های جدی برای ثبات منطقه در بر دارد.

یک گزارش تخصصی منتشر شده توسط سازمان آزادی‌بخش فلسطین نیز تایید می‌کند که تصمیم رهبران کابینه ائتلافی پیش روی اسرائیل برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری و منطقه الاغوار به سرزمین‌های اشغالی، فی البداهه و بدون برنامه ریزی قبلی نبوده است بلکه این قضیه در یک تیم کاری مشترک آمریکا و اسرائیل که برای اجرای معامله قرن تشکیل شده مورد توافق قرار گرفته بود.

این در حالی است که وزارت امور خارجه آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد آماده است تا حاکمیت اسرائیل بر شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری را به رسمیت بشناسد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر