بازدید 6333

وضعیت اضطراری ژاپن احتمالا یک ماه تمدید می‌شود

منابع دولتی ژاپن اعلام کردند که توکیو برای تمدید یک ماهه وضعیت اضطراری این کشور که 17 اردیبهشت ماه به پایان می‌رسد، آماده می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 30 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از فارس، در حالی که بسیاری از کشورها، بعد از یک دوره قرنطینه شروع به بازگشایی کرده‌اند، منابع دولتی ژاپن امروز (پنجشنبه) به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که توکیو برای تمدید وضعیت اضطراری ژاپن به دلیل شیوع کرونا برای مدت یک ماه دیگر آماده می‌شود.

وضعیت اضطراری ژاپن که برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اعلام شده بود، قرار است ۶ ماه می (۱۷ اردیبهشت ماه) به پایان برسد و آنطور که منابع دولتی ژاپن گفته‌اند احتمالاً برای مدت یک ماه دیگر تمدید شود.

طبق این گزارش، «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن امروز به پارلمان اعلام کرد که با کارشناسان بیماری‌های عفونی در خصوص لزوم تمدید وضعیت اضطراری در این کشور رایزنی خواهد کرد.

وضعیت اضطراری به فرمانداران محلی، قدرت بیشتری می‌دهد تا از مردم بخواهند در خانه‌هایشان بمانند و از کسبه نیز درخواست کنند که مغازه‌های خود را تعطیل کنند با اینحال، در اغلب موارد برای عدم پایبندی به قوانین، مجازاتی برای افراد در نظر گرفته نشده است و در عوض بر فشارهای اجتماعی و احترام به مسئولان تکیه دارد.

بنا به گزارش رویترز با توجه به اینکه پایان وضعیت اضطراری در پایان تعطیلات هفته طلایی همزمان می‌شود، نگرانی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه نظام انجام آزمایشات تشخیصی اندک ژاپن موجب شده باشد که بسیاری از مبتلایان به کروناویروس شناسایی نشده باشند.

آمار و ارقام منتشر شده نشان می‌دهد که ژاپن بیش از ۱۴ هزار مورد از افراد مبتلا به کرونا را شناسایی کرده است و ۴۳۶ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. بیش از چهار هزار نفر از مبتلایان به کرونا در توکیو هستند.

طبق آمار و ارقام جهانی، ژاپن ۱.۳ تست تشیخص کرونا از میان هر یکهزار نفر از شهروندان خود انجام می‌دهد و این در حالی است که این رقم در کره جنوبی ۱۲ و در ایالات متحده آمریکا ۱۸ تست می‌باشد.

«یوریکو کویکه» فرماندار توکیو روز گذشته به خبرنگاران گفت که اوضاع پایتخت همچنان دشوار است و از کابینه آبه درخواست کرد که وضعیت اضطراری را تمدید کنند.

طبق جدیدترین آمار و ارقام پایگاه worldometers مجموع سه میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۳ نفر از مردم جهان به کرونا آلوده شده‌اند که از این میان ۲۲۸ هزار و ۵۰۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ایالات متحده آمریکا همچنین بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان را دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار