بازدید 11076
۷

کرونا شرمنده حس نوع‌دوستی سرباز ایرانی شد

ویروس کرونا که تمام کشورهای جهان را گرفتار خود کرده در منطقه سروآباد در استان کردستان، خود گرفتار فداکاری و نوع‌دوستی یک سرباز ایرانی شد.
کد خبر: ۹۷۵۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 30 April 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور چین و به تبع در سایر کشورها بویژه میهن اسلامی ما بسیاری از کسب و کارها به تعطیلی کشیده شد و همین امر زمینه برای کاهش درآمد خانوارها و فشار اقتصادی بر افراد بی بضاعت و نیازمند را فراهم کرد، هر چند که در این بین بودند کسانی که با توزیع بسته‌های غذایی و بخشیدن اجاره مغازه و منزل مسکونی به مستاجران تا حدودی از درد و سختی مردم کاستند اما با این وجود تعطیلی بازار و برخی کسب و کارها، ضربه سختی بر پیکره اقتصاد خانوارها وارد کرد.

در این شرایط حساس همه مردم چشم انتظار کمک‌های خیران، توانمندان و بسته‌های تشویفی و حمایتی دولت بودند و در این بین هیچ کسی انتظار دریافت کمک از افراد بی بضاعت و فقیر جامعه نظیر خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد، دانش آموزان و یا سربازان را نداشت، چون این اقشار خود نیازمند کمک هستند اما در این میان یک سرباز مهربان و فداکار در پادگانی عملیاتی در سروآباد دست به اقدامی بزرگ زد.

خیام رحمانی، سرباز وظیفه حوزه مقاومت بسیج شهید فرشته ژریژه سپاه سروآباد، استان کردستان است که بعد از آنکه حقوق سه ماه آخر سربازی خود را برای خرید یک گوشی پس‌انداز کرده بود، در اقدامی خیرخواهانه پس‌انداز خود را برای تامین اقلام اساسی خانوارهای روستایی نیازمند هزینه کرد.

این سرباز فداکار اظهار کرد: سه ماه پیش که به مرخصی رفته بودم گوشی تلفن همراهم شکست و تصمیم گرفتم به جای اینکه آن را تعمیر کنم حقوق ماهانه سربازی را برای خرید یک گوشی جدید پس انداز کنم.

خیام رحمانی افزود: حقوق ماهیانه من که دارای مدرک کارشناسی حقوق بود، ۸۰۰ هزار تومان است لذا بعد از سه ماه پس انداز توانستم مبلغ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برای خرید یک گوشی جدید تهیه کنم تا بعد از دوران خدمت بتوانم یک گوشی جدید خریداری کنم.

وی یادآور شد: بعد از شیوع ویروس کرونا (اوایل اسفند) و اینکه در مدت خیلی کمی تمام استان‌های کشور بویژه کردستان را درگیر خود کرد، مردم برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از شیوع این ویروس به توصیه‌های مسئولان بهداشتی توجه کرده و در خانه قرنطینه شدند اما همین موضوع باعث کاهش درآمد بسیاری از مردم و فشار بر خانوارهای نیازمند بویژه در روستاها شد.

رحمانی اضافه کرد: در روستای ژریژه که مشغول خدمت سربازی بودم هر روز با مردم این روستا که در شرایط سخت اقتصادی بسر می‌بردند روبرو شده و دلم برای آنها می‌سوخت لذا تصمیم گرفتم حقوق ماهیانه‌ام را که برای خرید گوشی پس‌انداز کرده بودم را صرف خرید مواد غذایی برای خانوارهای نیازمند کنم.

وی ادامه داد: با هماهنگی مسئولان حوزه بسیج بیش از ۸۰ بسته غذایی به ارزش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تامین و در بین خانوارهای نیازمند و بی‌بضاعت روستا توزیع کردم تا ذره‌ای از درد و گرفتاری این خانواده‌های نیازمند را کاهش داده باشم.

این سرباز فداکار و مهربان گفت: هر چند الان برای خریدن یک گوشی با مشکل روبرو هستم و پولی برای خرید ندارم اما خوشحالم که حداقل توانستم وظیفه خودم را در قبال مردم بی‌بضاعت و نیازمند روستای محل خدمت خود ادا کرده باشم و امیدوارم خداوند متعال از این حرکت و اقدام خشنود و راضی باشد.

رحمانی تاکید کرد: هم اکنون که خدمت سربازی‌ام رو به پایان است و در چند روز آینده به پایان می‌رسد بسیار خوشحالم حداقل توانستم کاری برای همنوعان خودم انجام داده باشم و تصمیم گرفتم همیشه در حد توان و بضاعت خودم به فقرا و نیازمندان کمک کنم.

فرمانده سپاه شهرستان سروآباد نیز با ابراز خوشحالی از این اقدام سرباز وظیفه گفت: اصلا انتظار این نوع حرکت را از سوی یک سرباز وظیفه که دارای حقوق ماهیانه ناچیزی است، نداشتیم.

سرهنگ جعفر غفاریان افزود: این سرباز دلسوز و مهربان به معنای واقعی شعر معروف شیخ شیرازی که گفته است بنی‌آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند تفسیر و عملی کرد تا به همه ثابت کند که اگر یک عضو بدن انسان دچار مشکلی شود بقیه اعضای بدن نیز گرفتار می‌شوند.

وی یادآور شد: امروز که ویروس کرونا در تمام کشورهای جهان شیوع پیدا کرده و مردم به فکر سلامتی خود هستند در میهن اسلامی ما یک سرباز وظیفه با این حرکت انسانی و خداپسندانه ثابت کرد که ملت ایران متحد، یکدل و همراه هم هستند و در سختی‌ها و مشکلات یار و یاور هم هستند.

وی تاکید کرد: این حرکت خداپسندانه این سرباز وظیفه الگویی است برای همه خیران و توانمندان جامعه که در این شرایط سخت اقتصادی به فکر خانوارهایی باشند که در اثر این ویروس معیشت آنها به خطر افتاده و نیازمند یاری و کمک هستند.

بدون تردید این حرکت سرباز مهربان و فداکار تداعی کننده فرهنگ ایرانی اسلامی است فرهنگی که بیان کننده حس خوب همبستگی، همدلی و مهربانی است و به همه جهان نشان داد که نباید از یکدیگر غافل باشیم چرا که انسان موجودی اجتماعی است و اگر برای هر انسانی اتفاقی بیفتد سایر انسان های اطراف نیز گرفتار خواهند شد، لذا وظیفه هر انسانی است که در شرایط سخت اقتصادی فقط به فکر خودش نباشد و سایر افراد دیگر را نیز دریابد و برای کسب رضایتمندی خداوند متعال و مخلوق جامعه همت و تلاش کند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی تا ظهر چهارشنبه دهم اردیبهشت در مجموع ۹۳ هزار و ۶۵۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و مجموع جان باختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۹۵۷ نفر رسیده است.

در اثر شیوع این ویروس بسیاری از مشاغل و کسب و کارها تعطیل شده و همین امر باعث ضربه به اقتصاد خانوارها شده است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
درم داران عالم راکرم نیست کرم دارن عالم رادرم نیست اینگونه کارها سعادت می خواهد که متاسفانه بیشتر افرادمایه دار ازانجام چنین کارهایی بی بهره اند .
مسئولان نجومی بگیر یاد بگیرند
بازهم بسیج و بازهم سپاه!!!!!!!!!!
کاریکه کرده قطعاً زیباست ولی ....!!!!
چه ربطی به فرهنگ اسلامی داشت؟ !
تقریباً همه کمک واقعی کردن جز دولت که فقط حرف زد
تو نیکی می کن و در دجله انداز که ایزد در بیابانت دهد باز
خسته نباشی قهرمان ، خدا قوت پهلوان
کاشکی همه ما دل و قوت کمک به دیگران را داشتیم.
قابل توجه نجومی بگیران
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان