بازدید 18607

کرونا جان ۸۰ ایرانی دیگر را گرفت/ آمار بهبودیافتگان در آستانه ۷۴ هزار نفری شدن

از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۰۷۳ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما برخی هنوز بستری هستند و حال عمومی ۲۹۶۵ تن از ایشان «نامساعد» گزارش شده است.
کد خبر: ۹۷۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 29 April 2020
تابناک اجتماعیپس از شناسایی و بستری شدن موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به 93 هزار و 657 تن افزایش یافت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی و سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: با بررسی‌های انجام شده از میان افراد مشکوک و بر اساس آزمایش‌های انجام شده، از ظهر دیروز تا ظهر امروز، ابتلای 1073 تن به کووید-۱۹ قطعی شده است.

جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت اخیر، 80 تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به 5957 تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه 73791 تن بهبود یافته‌اند و البته 2965 تن از بیماران بستری از جمله افراد بدحال (Critical) هستند که امیدواریم با مراقبت‌های کادر درمانی، دعای خیر شما و الطاف حق بهبود پیدا کنند.

وی در ادامه گفت: تا کنون 453 هزار و 376 آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت کشورمان به انجام رسیده است.

بر اساس آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۷.۵ درصد است که فاصله‌ای محسوس با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۱۸.۵ درصد دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۲.۵ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد.
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
قطعی است که تجمعات مذهبی با وجود روز قدس تا اول تیرماه تعطیل خواهد بود چون در خرداد دو مراسم عید سعید فطر و سالگرد ارتحال در 14 خرداد داریم و بنا بر سنت همه ساله همه مقامات باید در ان شرکت کنند و اگر شرکت نکنند ناجور می شود پس بهتر است کلا تا اول تیر عدم تجمع ادامه یابد. علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
خوب که چی با پرچم آمریکا.
مگه الان مترو وهمه جا باز نیست .
راه پیمایی هم با فاصله انجام بشه ناراحت میشی؟؟
حقیقت اینه که چه آمار درست باشه و چه غلط چه ما ساکن آلبانی باشیم چه پادوی انگلیس، چه کامنت گذار حقوق بگیر باشیم چه رایگان کم کم داریم نسبت به این آمار بی حس میشیم انگار نه انگار که این اعداد در مورد آدمها بیان میشه که ممکنه ما یا عزیزانمون جزئی از اون باشیم.
واقعیت اینه که عادی شدن برای ما عادی شده
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
عادی نشه برات رعایت کن .حالا تعداد فوتی ها ۲۰هزارنفرباشه چی میشه؟
مردم اگه کار نکنند صدها هزار نفر. از گرسنگی جانشان در خطرند .
متاسقانه چین قدرت بعدی است باید با واقعیت کنار اومد بعدها اونا زیرساخت های دنیارو دستشون می گیرن و قانون گذاری می کنن وتعیین تکلیف می کنن
مگر اینکه کشورهای دیگه تلاش زیادی کنن و از چین خارج بشن ومخصوصا امریکا و هند ژاپن و اروپا و کره علیه چین کاری کنن دانششونو زیاد کنن و اقتصادشونو قوی تر کنن
وگرنه مقالاتی که خوندم نشون میده همه مقالات به این اعتقاد دارن که چین تا 2050 قدرت اول دنیاس این نشان میده کمونیست برخلاف تصور از همه قدرت مندتر میشه وهمه چیزو از آن خودش می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
در قوانین چین جز نامی هیچ چیز براساس اصول کمونیست نیست اگر میخواستن پایبند کمونیست باشند یک کشور عقب مانده باقی میماندند
هرروز توو اخبار میگن آمار امریکا دروغه و فلان نشریه و فلان کارشناس توو امریکا میگن آمار خیلی بیشتره. حداقل اونا یه نشریه و کارشناسی دارن که درباره آمارشون پرسشگری کنه. ما چی؟ باید آمار دولتی رو بدون چون و چرا بپذیریم و هرکی سوال کنه مزدور . چجوریه که با این همه ترافیک و رفت و آمد و ازدحام مردم، آمار نزولیه؟ وقتی هرروز آمار رو کمتر اعلام میکنین مردم هم بیخیال تر میشن
خوب تا الان 36 هزار کشته تا 50 هزار تا میرسه
دیروز آقای جهانپور گفتند که تست های روزانه در ایران 12-10 هزار مورد است و سقف ظرفیت کشور حدود 15000 مورد. با اینکه برخی کشورهای دیگر هم در آغاز این پاندمی مشکل ظرفیت داشتند ولی در اولین فرصت رفع کردند تا جایی که فعلاً در آمریکا روزانه صدها هزار تست انجام می شود، و به رغم اینکه همه گیری بیماری چند هفته پس از ایران بود نزدیک به 6 میلیون تست انجام داده اند. بقیه کشورهای بیشتر درگیر هم به توان خودشان تعداد تست های روزانه را افزایش داده اند و روزانه اقلا دهها هزار تست انجام می دهند. ولی پس از 3 ماه درگیری شدید، هنوز در ایران روی 12-10 هزار تست در جا زده ایم و جمعاً فقط حدود 450 هزار تست انجام شده است. آمار عجیب پایین مبتلایان و فوتی ها نتیجه مستقیم همین تعداد کم تست است و، به جای انتقاد از خود و تلاش برای چند برابر کردن آن، آقایان آن را موجب افتخار و تأیید "کارنامه درحشان" خود می دانند و آن را دستآویزی برای رفع قرنطینه کرده اند و مردم را به خیابان ها ریخته اند. یعنی ناکارآمدی که باید موجب ناراحتیشان باشد موجب افتخارشان شده است!!

با این تعداد کم تست روزانه و عدم اجرای وسیع ردگیری تماس مبتلایان هرگز تصویر روشنی از دامنه گسترش این بیماری در سطح جامعه شکل نخواهد گرفت و معضل این بیماری مرگبار مدتها گریبانگیر ما خواهد بود.
مفت ترین کالا در در دنیای امروز جان انسان ها شده است!!!! کالایی بی ارزش !
بدون ماسک ها عامل اصلی انتقال ویروس در جامعه هسنتند هرچه زودتر باید ماسک اجباری شود
حالا که تعطیلی ممکن نیست اجباری کردن استفاده از ماسک حداقل کاری است که باید انجام گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
ارباب رجوع میاد اداره بهش میگیم ماسک چرا نزدی شروع میکنه دادو قال و از تکریم ارباب رجوع میگه ولی از جون اون کارمند بدبخت و زن بچه اش چیزی نمیگه
کیانوش جان! دکتر! دادا خودت رو دیگه اذیت نکن. برو یه کم استراحت کن به خودت برس، عزیز چیه هر روز هر روز بیایی آمار بدی، عدد بدی، آدم افسردگی می گیره با این عددا، به جز تعداد بهبود یافته ها.
از این عددها هم دیگه چیزی در نمی آد. اگه هدف هشدار دادنه که آخه فعلا که ظاهرا همه چی عادی شده، مردم هم فراموش کردن. تو این بقالی ما هم دیگه نه ماسک فروش می ره نه دستکش.
اگه نه که کل کل کردنه که آی ال کردیم آی بل کردیم، که اونم واسه هیشکی نون و آب نمی شه.
پس فدات شم، کرکره شو بکش پایین، هم خود عزیزت خلاص می شه هم مایی که از استرس این چند ماه، فقط عادت کردیم هر روز بیاییم زیر این عددها کامنت بزاریم!
چرا دارن آمار فوتی و ابتلا را هی بالا و پایین می کنن؟!!!
مگه نه اینکه هر چه به روز قدس نزدیکتر میشه، باید یکنواخت پایین بیاد!!
آی که چقدر بدبختن کسانی که به جای عبرت گرفتن از آمار فوتی ها (حالا کم یا زیاد)، دنبال سوء استفاده سیاسی و حرف های بیهوده و تکراری اند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
احتمالا ویروس جهش کرده و از هوشمندی افتاده
این امار کاملا دروغه
بنده تو شهرستان قروه کردستان هستم
به لطف عزیزان که همه چیزو عادی کردن سه روستا با جمعیت بیشتر از 200 نفر به طور کامل اینجا قرنطینه شده در حالی که تو اوج بیماری اینجا بهترین وضعیتو داشت و خود شهر قروه هم با افزایش شدید مبتلا ها به شکل روزانه تا 15 نفر روبرو شده
تست فقط از افراد بدحال گرفته میشه که یعنی کسایی که یه شکل ضعیف علائم دارن یا هیچ علائمی ندارن اصلا تو این امار نیستن
فقط تعجب میکنم تهران با اون حجم جمعیت چطوری امارش اینقد کمه
این امار وزارت بهداشت اگه بهش اعتقاد داشته باشن بیشتر از همه چیز نشانه ی کم خردی و عدم توان مدیریته
کسانی که آشنا در بیمارستان ها یا وزارت بهداشت دارند می دانند که این آمارها حداقل یک بیستم وضع موجود است.خودشان که در قرنطینه هستند و مشکلی ندارند مردم را هم با آمار غیر واقعی دلخوش کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
والا تهران خیلی خلوت ده با اینکه همه جا باز شده
ما مانند همیشه معجزه گریم
سانسورچی عزیز
شب شد داداش نظرات رو بذار قربونت
میانگین 6500 تست کرونا در روز برای کشوری که قصد صادرات کیت تست کرونا را دارد خیلی خیلی کم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
ولی برای به صفر رساندن بیماری خوب است
نمیشه که اجرای پروتکلها نظارت نمیشن و در حد کاغذ هستند، مردم هم رعایت نمیکنند و حتی بیشتر از قبل از کرونا میان تو خیابون ، واکسن و دارو هم که نداره! بعد آمار هم بین ۷۰ و ۹۰ نوسان داره!
معلومه که آمار یا به روش صحیح گرفته نمیشه یا عمدا
دروغه. با منطق جور در نمیاد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
سالهاست که هیچ نظارتی در امور نیست
تا ویروس هست همه جا خلوت است و رونقی وجود ندارد سرکار رفتن هم سرکاریه
تابناک جان این چه جور گزارش نوشتن است؟ اعداد یکی در میان انگلیسی و فارسی هستند. مگر گزارش شما به زبان فارسی نیست؟
دولت که نمیتونه مدیریت کنه! مردم باید رعایت کنند تا زودتر خلاص بشیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر