بازدید 41328
چهارمین ‌افطار‌ با «تابناک»

از اذان مغرب در بین الحرمین تا سبحانک ربی عماد رامی

حضرت علی (ع) از پیامبر خاتم (ص) نقل می‌فرماید: «هیچ مؤمنی نیست که ماه رمضان را به حساب خدا، روزه بگیرد، مگر آنکه خدای تبارک و تعالی، هفت خصلت را برای او لازم گرداند، هر چه حرام در پیکرش باشد، محو و ذوب گرداند. به رحمت خدای عزوجل نزدیک می‌شود. با روزه خویش خطای پدرش حضرت آدم را می‌پوشاند. خداوند لحظات جان دادن را برای او آسان کند. از گرسنگی و تشنگی روز قیامت در امان است...»
کد خبر: ۹۷۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۴ 15 March 2024

از نوای ربنای موذن زاده تا اسماء الحسنی

چهارمین غروب رمضان ۱۴۴۴ هجری قمری فرا رسید تا پس از یک روز تلاش در این روز‌های پرحرارت، بار دیگر میهمان ضیافت الهی باشیم؛ ضیافتی که همچنان فرصت پیوستن به آن فراهم و سفره لطف پروردگار همچنان برای مومنین گشوده است تا در ماهی که بیش از هزار ماه فضائل دارد، همه از خان او بهره‌ای ابدی ببرند.

حضرت علی (ع) از پیامبر خاتم (ص) نقل می‌فرماید: «هیچ مؤمنی نیست که ماه رمضان را به حساب خدا، روزه بگیرد، مگر آنکه خدای تبارک و تعالی، هفت خصلت را برای او لازم گرداند، هر چه حرام در پیکرش باشد، محو و ذوب گرداند. به رحمت خدای عزوجل نزدیک می‌شود. با روزه خویش خطای پدرش حضرت آدم را می‌پوشاند. خداوند لحظات جان دادن را‌ برای او آسان کند. از گرسنگی و تشنگی روز قیامت در امان است. خدای عزوجل از خوراکی‌های لذیذ بهشتی او را نصیب دهد‌ و بالاخره خدای عزوجل، برائت و بیزاری از آتش دوزخ را به او عطا فرمای.»

 
در چهارمین غروب رمضان با این مجموعه در خدمت‌تان هستیم. برای دیدن هر بخش، روی تیتر هر بخش کلیک کنید.
 
 

اذان مغرب در بین الحرمین
نوای اذان مغرب را در بین الحرمین می‌بینید و می‌شنوید.
 
 
 
ربنا با صدای استاد موذن زاده
 
«رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ إِنَّهُ كَانَ فَرِيقٌ مِنْ عِبَادِي يَقُولُونَ رَبَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا وَأَنْتَ خَيْرُ الرَّاحِمِينَ إِذْ أَوَى الْفِتْيَةُ إِلَى الْكَهْفِ فَقَالُوا رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا وَلَمَّا بَرَزُوا لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُوا رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ» «بار اِلها، دل‌های ما را به باطل میل مده پس از آنکه به حق هدایت فرمودی، و به ما از لطف خویش اجر کامل عطا فرما که همانا تویی بخشندهٔ بی‌منّت. زیرا شمایید که چون طایفه‌ای از بندگان صالح من روی به من آورده و عرض می‌کردند باراِلها ما به تو ایمان آوردیم، تو از گناهان ما درگذر و در حق ما لطف و مهربانی فرما که تو بهترین مهربانان هستی. آنگاه که آن جوانان کهف (از بیم دشمن) در غار کوه پنهان شدند، از درگاه خدا خواستند: باراِلها تو در حق ما به لطف خاص خود رحمتی عطا فرما و بر ما وسیلهٔ رشد و هدایتی کامل مهیا ساز. چون آنها در میدان مبارزه جالوت و لشکریان او آمدند، از خدا خواستند که بار پروردگارا به ما صبر و استواری بخش و ما را ثابت قدم دار و ما را بر شکست کافران یاری فرما.»
 
 

تواشیح اسماءالحسنی

تواشیح اسماء الحسنی را که 99 اسم مبارک خداوند متعال است، با تصاویری متفاوت از مخلوقات پروردگار متعال می بینید و می‌شنوید: «نسئلک یا من هو الله الذی لا اله الا هو الرحمن الرحیم الملک القدّوس السلام المؤمن المهیمن العزیز الجبّار. المتکبّر الخالق الباریء المصوّر الغفّار القهّار الوهّاب الرزّاق الفتّاح العلیم. القابض الباسط الخافض الرافع المعزّ المذلّ السمیع البصیر الحکم العدل. اللطیف الخبیر الحلیم العظیم الغفور الشکور العلیّ الکبیر الحفیظ المقیت. الحسیب الجلیل الکریم الرقیب المجیب الواسع الحکیم الودود المجید الباعث الشهید. الحق الوکیل القویّ المتین الولیّ الحمید المحصی المبدىء المعید المحیی الممیت الحیّ القیوم. الواجد الماجد الواحد الصمد القادر المقتدر المقدّم المؤخّر الاول الآخر. الظاهر الباطن الوالی المتعالی البر التوّاب المنتقم العفو الرئوف مالک الملک ذو الجلال و الاکرام. المقسط الجامع الغنیّ المغنی المانع الضار النافع النور الهادی البدیع الباقی. الوارث الرشید الصبور الذی لیس کمثله شیء و هو السمیع البصیر. اللهم صلٌ افضل صلاه علی اصعد مخلوقاتک سیدنا محمد و علی آله و صحبه و سلم عدد معلوماتک و مداد کلماتک کلما ذکرک الذاکرون و غفل ان ذکرک الغافلون.»  
 
 

دعای ایام ماه مبارک رمضان

«یا عَلِىُّ یا عَظیمُ، یا غَفُورُ یا رَحیمُ، اَنْتَ الرَّبُّ الْعَظیمُ، الَّذى‏ لَیْسَ کَمِثْلِهِ شَى‏ءٌ وَهُوَ السَّمیعُ الْبَصیرُ، وَهذا شَهْرٌ عَظَّمْتَهُ وَکَرَّمْتَهُ، وَشَرَّفْتَهُ وَفَضَّلْتَهُ‏ عَلَى الشُّهُورِ، وَهُوَ الشَّهْرُ الَّذى‏ فَرَضْتَ صِیامَهُ عَلَىَّ، وَهُوَ شَهْرُ رَمَضانَ الَّذى‏ اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ، هُدىً لِلنَّاسِ وَبَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَالْفُرْقانِ وَجَعَلْتَ فیهِ لَیْلَةَ الْقَدْرِ، وَجَعَلْتَها خَیْراً مِنْ اَلْفِ شَهْرٍ، فَیا ذَالْمَنِّ وَلا یُمَنُّ عَلَیْکَ، مُنَّ عَلَىَّ بِفَکاکِ رَقَبَتى‏ مِنَ النَّارِ، فیمَنْ تَمُنُ‏ عَلَیْهِ، وَاَدْخِلْنِى الْجَنَّةَ، بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرَّاحِمینَ.» «اى والا اى‏ بزرگ اى آمرزنده اى مهربان تویى پروردگار بزرگى که نیست مانند او چیزى‏، و او شنوا و بینا است و این ماهى است که آن را بزرگ و گرامى داشته و او را شرافت و برترى داده‏اى‏، بر ماه هاى دیگر و این ماهى است که روزه آن را بر من واجب کرده و این ماه‏، رمضان است همان ماهى که قرآن را در آن فرو فرستادى آن قرآنى که راهنماى مردم و نشانه‏هاى روشنى از هدایت‏، و جدا ساختن (میان حق و باطل) است و قراردادى در این ماه شب قدر را و آن را بهتر از هزار ماه کردى پس اى‏، منت دارى که کسى بر تو منت ندارد منت نه بر من به آزاد ساختنم از آتش در میان آنان که‏، بر آنها منت نهى و داخل بهشتم گردان برحمتت اى مهربانترین مهربانان.»
 
 
دعای روز چهارم ماه مبارک رمضان

«اللهمّ قوّنی فیهِ على إقامَةِ أمْرِكَ واذِقْنی فیهِ حَلاوَةَ ذِكْرِكَ وأوْزِعْنی فیهِ لأداءِ شُكْرَكَ بِكَرَمِكَ واحْفَظنی فیهِ بِحِفظْكَ وسِتْرِكَ یـا أبْصَرَ النّاظرین / خدایا نیرومندم نما در آن روز به پا داشتن دستور فرمانت و بچشان در آن شیرینى یادت را و مهیا كن مرا در آن روز براى انجام سپاسگزاریت به كـرم خودت نگه دار مرا در این روز به نگاه‌داریت و پرده‌پوشى خودت اى بیناترین بینایان.»

 

 

جزء چهارم قرآن

جزء چهارم قرآن مجید را به همراه متن در تابناک می‌شنوید و می‌خوانید. جزء چهارم قرآن مشتمل بر سوره‌های: آل عمران از آیه ۹۳ تا ۲۰۰ * النساء از آیه ۱ تا ۲۳

 

 

سبحانک ربی ؛ عماد رامی

مناجات سبحانک ربی را با صدای عماد رامی خواننده سوری در تابناک می‌شنوید: «سبحانک ربی لک اخلصت طاعتی و نور وجهک انس قلبی به رحلتی...»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲
ربنا به نام استاد شجریان حک شده است شاهکاری که هیچوقت نظیر نداشته ونخواهد داشت..
ربنا فقط ربنای استاد شجریان . ربنایی که خیلی هارو به رمضان دوران جوانی و بعضی ها هم دوران کودکی میندازه . برید دست استاد رو ببوسید تا اجازه بده ربناشو پخش کنید
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
روزه داران با آگاهی از مزایایی روزه ، روزه میگیرند
شجریان مربوط به گذشته بود و خودش را سوزانده است. جوانانی هست که از شجریان خیلی بهتر می خوانند و صدایشان نیز خیلی دلنشین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
شفای عاجل برای تمامی مریضا بویژه برای شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
شاید جوانان مد نظر شما توی گزینش قبول بشن اما توی صدا !!!!
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
برادر بزرگوار علی اقا تا تفکراتی مثل شما هستند هیچ مشکلی درکشور حل نخواهد شد
میرعرب رضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
علی آقا نظرش را بیان کرد، به جای حمله به دیگران مستقل از اشاره به دیگران شما هم بنویسید....... و اهانت را ترویج نکنید
اگر روزه میگیرند پس چرا مصرف مواد غذایی 25 درصد بیشتر و اجناس 25 درصد گرانتر میشوند؟
زمان واقع بینی رسیده.
دلار چند شد؟
خانه چند شد؟
مرغ چنده؟
با شخصیت استاد شجریان کار ندارم. اما ربنای شجریان را هیچ کس نمی تونه اجرا کنه. این یک واقعیته
سید جواد ذبیحی و استاد شجریان رو جا انداختید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان