بازدید 4068
خوشبینی رئیس دوره‌ای اوپک:

قیمت نفت دو ماه دیگر ۴۰ دلاری خواهد شد

کد خبر: ۹۷۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸ 28 April 2020

رئیس دوره‌ای اوپک اعلام کرد که قیمت نفت خام در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ ( دو ماه دیگر) به ۴۰ دلار برای هر بشکه می‌رسد.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، محمد عرقاب اعلام کرد که قیمت نفت خام تا نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به ۴۰ دلار برای هر بشکه خواهد رسید.

وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که قیمت نفت در ماه مه و ژوئن همسو با اجرای توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش، موسوم به «اوپک پلاس» روند صعودی خواهد داشت و به‌طور میانگین به ۳۵ دلار برای هر بشکه خواهد رسید.

توافق اعضای ائتلاف اوپک پلاس برای مجموع کاهش تولید روزانه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ماه مه سال ۲۰۲۰ میلادی (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۹۹) برای یک بازه زمانی اولیه به‌مدت دو ماه آغاز می‌شود که پایان این بازه ۳۰ ژوئن امسال (۱۰ تیرماه ۹۹) خواهد بود، سپس برای یک بازه زمانی ۶ ماهه دیگر از یکم ژوئیه (۱۱ تیرماه ۹۹) تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ (۱۱ دی‌ماه ۹۹) کاهش عرضه روزانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه خواهد بود، سپس در بازه زمانی سوم از یکم ژانویه ۲۰۲۱ (۱۲ دی‌ماه ۹۹) تا ۳۰ آوریل ۲۰۲۲ (۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱) کاهش عرضه روزانه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه می‌شود.

رئیس دوره‌ای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و وزیر انرژی و معادن الجزایر توضیح داد که قیمت نفت با کم شدن محدودیت‌های اعمال شده در پی شیوع ویروس کرونا که سبب افزایش تقاضای بنزین می‌شود، بهبود می‌یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان