بازدید 5348

ائتلاف‌ سعودی ۱۰۸ بار آتش‌بس الحدیده را نقض کرد

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دوشنبه شب اعلام کردند؛ با وجود آتش‌بس ادعایی ائتلاف سعودی، این آتش‌بس در استان الحدیده ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۸ بار نقض شده‌است.
کد خبر: ۹۷۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲ 28 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پایگاه خبری المسیره یمن، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی مناطقی در شهر الحدیده، الدریهمی، حیس و الشعب در استان الحدیده با تسلیحات نیمه سنگین و سنگین هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده بمب افکن‌های سعودی نیز در ساعات گذشته در ۱۵ نوبت استان مأرب و در ۲ نوبت استان صعده یمن را بمباران کردند.

ائتلاف سعودی جمعه گذشته (۵ اردیبهشت) پس از دو هفته از اعلام آتش‌بس ادعایی‌اش، اعلام کرد که این آتش‌بس یک ماه دیگر تمدید شده‌است.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی در ۲۱ فروردین از آتش بس دو هفته ای قابل تمدید در یمن خبر داد.

این در حالی است که یمنی‌ها بارها ائتلاف سعودی را به نقض آتش بس متهم کرده‌اند.

با اعلام این آتش‌بس بسیاری از مقام‌های یمنی نسبت به نیت عربستان در این خصوص ابراز تردید کرده‌ و معتقدند؛ این تاکتیک جدید است تا ائتلاف بتواند از آن برای تجدید قوا و جبران خسارت‌های اخیر خود استفاده کند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف تقریباً پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر