بازدید 25788

آیا نوع مواجهه با اردشیر زاهدی، نقض ادعای بی‌طرفی بی بی سی نبود؟

گرایش مجریان بی بی سی فارسی، آنچنان در نگارش متن اخبار و لحن بیان متبلور می‌شود که می‌توان به وضوح گرایش سیاسی برخی از این مجریان را از همین شواهد و نه اطلاعات پشت پرده تشخیص داد.
کد خبر: ۹۷۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷ 27 April 2020

پس از آنکه اردشیر زاهدی در بی بی سی فارسی از سیاست خارجی و استراتژی نظامی ایران در قبال تهدیدات خارجی به ویژه آمریکا دفاع کرد، مجری این شبکه کوشید سخنی علیه وضع موجود ایران از زبان داماد محمدرضاشاه و سفیر پیشین ایران در آمریکا برباید؛ اقدامی که رخ نداد، ولی منجر به انتشار این گفت و گو با تیتر جانبدارانه شد و این پرسش را نیز برای ناظران رسانه‌ای پیش آورد که آیا نوع مواجهه با اردشیر زاهدی، نقض ادعای بی‌طرفی بی بی سی نبود؟

به گزارش «تابناک»؛ اردشیر زاهدی، داماد محمدرضا پهلوی و وزیر امورخارجه دوران پهلوی در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی فارسی در تداوم مواضع سال‌های اخیرش، نه تنها خط مشی سیاست خارجی و استراتژی نظامی ایران را مورد تایید قرار داد و از آن حمایت کرد، بلکه به نیکی از سردار سلیمانی به عنوان سرباز وطن یاد نمود.

او در پاسخ به این که: «مخالفت شما با تحریم، نتیجه‌ای جز تقویت جمهوری اسلامی ندارد و نوعی حمایت از جمهوری اسلامی تلقی می‌شود؛ آیا شما از جمهوری اسلامی حمایت می‌کنید» گفت: «راجع به دولت و جمهوری اسلامی هیچ وقت صحبت نکردم و نمی‌کنم، در این موضوع عقیده‌ام بوده و هست در حالی که ما در اینجا [خارج] خوش می‌گذرانیم و خوب می‌خوریم، دلم با ایرانی‌هایی است که در ایران شرایط اقتصادی مساعد و حتی دارو ندارند. آن‌ها را برادران و خواهران خودم می‌خوانم.»

آیا نوع مواجهه با اردشیر زاهدی نقض ادعای بی‌طرفی بی بی سی نبود؟

او با حمایت از سیاست خارجی ایران در قبال آمریکا گفت: «دیپلمات‌های ایران الحق و الانصاف ۵ سال زحمت کشیدند و توافقنامه‌ای را امضا کردند اما رئیس جمهور آمریکا ترامپ آمد گفت: چون رئیس‌جمهور قبلی (اوباما) که امضا کرده سیاه پوست من آن را قبول ندارم؛ این چیزها در دنیای امروز قابل قبول نیست... ایرانی‌هایی که در خارج می‌گویند بروید آنجا بمب بیندازید، به نظرم آن‌ها دیگر ایرانی نیستند و شرافتشان را فروختند و از خارج پول بگیرند.»

داماد محمدرضا شاه درباره نظامیان ایران نیز گفت: «من به قدرت ارتش ایران که برای مملکت خودش قسم خورده افتخار می‌کنم، به همین دلیل با یک ژنرالش بد بودند آن بر خلاف قوانین بین‌المللی چه کردند؟ بعد به سایرین می‌گویند شما تروریست هستید. تروریست کسانی هستند که بر خلاف قوانین ترور می‌کنند و بعد می‌گویند افتخار می‌کنیم که ترور کردیم... ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزد... ما چندین میلیارد پول برای خرید طیاره (هواپیما) و ... دادیم اما امروز ایران خودش هواپیما و زیردریایی می‌سازد، من به آن‌ها افتخار می‌کنم. وزیر خارجه آمریکا غلط می‌کند که از خلیج ع ر ب ی به جای خلیج فارس استفاده می‌کند، کجا خوانده؟ او بچه بوده. من صریح بگویم آینده ایران برای جوانان ایران است.»

این موضع گیری زاهدی باعث شد جمال موسوی مجری بی بی سی این سوال را پیش روی زاهدی بگذارد که «حمایت شما از آقای سلیمانی به این معنا نیست که شما به سمت حمایت جمهوری اسلامی کشیده شده اید؟» اما این فشار منجر به عقب نشینی زاهدی و جا زدنش در بحث نشد و تاکید کرد: «بگذارید هرکسی هرچیزی دلش می‌خواهد بگوید این سربازان و افسران و به بالا[فرماندهان] به قرآن و مملکتشان قسم خوردند و برای مملکت‌شان مقابل اسرائیل جنگیدند و از مملکتشان دفاع کردند... من به او [ قاسم سلیمانی] افتخار می‌کردم، افتخار می‌کنم و افتخار خواهم کرد، کسی که جان خودش را در راه مملکتش فدا کرد، نه کسانی که خودشان را به پول فروخته‌اند.»

آیا نوع مواجهه با اردشیر زاهدی نقض ادعای بی‌طرفی بی بی سی نبود؟

او درباره دورنمای ایران نیز گفت: «۶۰ میلیون از جمعیت امروز ایرانی، سواد دارند و ۴۰ میلیون آن‌ها مدرسه و دانشگاه رفته و یا دکتر و مهندس هستند. ۲۰ میلیون از این جمعیت خانم‌ها هستند و این سرمایه‌ای است که بسیاری از کشور‌ها آن را ندارند. من به منابع انسانی ایران افتخار می‌کنم. آینده ایران در اختیار کسانی است که اراده دارند و می‌توانند خودشان دولت را بیاورند و ببرند و ما در خارج چنین حقی را نداریم. غلط می‌کنند کسانی که تغییر حکومت در ایران را عامل پیشرفت می‌دانند. آمریکا و شرکایش مانند اسرائیل و سعودی در برابر ایران به زانو درآمدند. آن‌ها خلاف قانون سازمان ملل که خودشان در آن حضور دارند و در آنجا رای دادند عمل می‌کنند. اگر می‌خواهید علیه مردم ایران زور بگوید، من طرفدار هرکسی می‌خواهید بگویید هستم.»

او از استقلال رای ایران نیز با محوریت جوانان دفاع محکمی کرد و گفت: «دولت ایران امروز مال مردم ایران است. آن جوانان هستند که برای خودشان تصمیم می‌گیرند. ما کسانی که از ایران رفتیم، پول هم برای خودمان برداشتیم و آوردیم. حق نداریم بگوییم لنگش کن! این خلاف شرف است. من به این جوان‌ها سر تعظیم فرود می‌آورم، من به آن‌ها حسادت نمی‌کنم چرا که بیشتر از من می‌فهمند و مناسبات زندگی امروزی را هم رعایت می‌کنند حتی در مساجد ما هم امروزه کامپیوتر است. من نمی‌خواهم کسی از خارج برای ما تصمیم بگیرد.»

این نوع کوشش مجری برنامه برای واداشتن به حمله یا نقدی علیه ساختار سیاسی کنونی ایران دفاع زاهدی از راهبرد سیاسی-نظامی ایران و در نهایت درج تیتر جانبدارانه و بی‌ارتباطی با فضای کلی مصاحبه، منجر به واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی شد، به گونه‌ای که گروهی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی این اتفاق را چالشی جدی برای ادعای بی‌طرفی بی بی سی فارسی قلمداد و نقدهای جدی را به مجری و بخش خبری این شبکه فارسی زبان وارد کردند.

این نقدها به قدری گسترده بود که جمال موسوی مجبور به واکنش شد و در توییتی نوشت: «فدایی ولایت فقیه، طرفدار دوآتشه سلطنت/ هودار سرسخت مجاهدین خلق، فعال پیگیر مبارزه بدون خشونت/ دلباخته طالبان، مخالف سرسخت اسلامگرایی بنیادگرا/ راست افراطی تندرو، چپ افراطی رادیکال یا نگاهی در میانه اینها. من نه با شمایم، نه علیه شما. من بی طرفم با سئوالهایی مشخص از همه شما!»؛ ادعایی بزرگ که البته با لحن گزارش‌های بی بی سی فارسی تطابق ندارد.

واقعیت آن است که گرایش مجریان بی بی سی فارسی آنچنان در نگارش متن اخبار و لحن بیان متبلور می‌شود که می‌توان به وضوح گرایش سیاسی برخی از این مجریان را از همین شواهد و نه اطلاعات پشت پرده تشخیص داد. البته در دورانی که شبکه‌ منوتو با گرایش رادیکال سلطنت طلبی و ایران اینترنشنال متعلق به عربستان سعودی با گرایش واضح به تقویت رگه‌های تجزیه‌طلبی در ایران، ادعای بی‌طرفی می‌کنند، نباید تعجب کرد که بی‌ بی سی فارسی خود را بی‌طرف قلمداد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۶
آمریکا هم جنس خوب پیدا میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اتفاقا زاهدی نکشیده
اما زاهدی حال و حول خود را کرده
کل دنیا رو گشته
پست و مقام هم کم نداشته
پول و پله هم به میمنت گذشته کلی داره
داخل آمریکا هم زندگی راحتی داره

این چند سال رو میخواد به عنوان یک باوجدان به اصطلاح خود رو نشون بده

کسی نیست بگه آخه چرا به ایران نمیای که یارانه بگیری و حال رو ببری اگه راست میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
امریکا هم جنس خوب پیدا میشه ولی ساقی تو جنس خوب به دستت نمیرسونه
آخه وقتی تو هنوز نمیدونی زاهدی توی آمریکا نیست چرا خودت رو وارد این جور بحثا میکنی
ساقیت رو عوض کن عزیزم
شما گه ادعای بی طرفی بی بی سی را داری اول خودت کامنتها رو منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
سوال خوبی مطرح کرده.آیا واقعا تابناک،بی طرف است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
تمام بدبختی های ما از همین بی بی سی لعنتی است
خدا با کرونا انتقام ما را بگیرد
انشاالله
بی بی سی و بی طرفی؟
بی بی سی مستقیم از باکینگهام هدایت می شود.
همین که تمام صحبتهای اردشیر زاهدی را کامل و بدون سانسور پخش کردن و در خروجی سایت خبرگزاری خودشان گذاشتند , یعنی هم بیطرفند هم منصف و ازادی بیان و رسانه دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
چه روباهی، چه دمی ، چه پوستی ، باید پوست این روباه را زنده زنده کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
آخه وقتی توی پخش زنده تمام حرفای زاهدی رو بشنوی و نوع برخورد و سوالات جهتدار مجری رو ببینی و بعد هم تیتر نامربوط سایت بی بی سی رو بخونی و باز هم‌ بگی بیطرف و منصف و آزادند نمیشه چیزی گفت بجز اینکه نمیفهمی ولی کلی ادعا داری و فقط کلمات قشنگ‌ و باکلاسشون رو تکرار میکنی
امان از ادعای زیاد داشتن و در نهایت نفهمی بودن
اردشیر زاهدی، گرگ باران دیده است مشکل ما، در درجه اول، فرهنگ است فرهنگی که در آن "تقلب"، زرنگی محسوب می شود و "سخت کوشی"، لکه ننگی پاک نشدنی ست!
نکته ای دیگر که برای من حالب است اینست ایرانی هایی که به غرب سفر کردند و با مردم آنجا مراوده داشته اند وطن پرستان سرسخت تری هستند.
میگی مجریان بی بی سی؟! چرا نمیگی شبکه بی بی سی؟!! (میدونم این پیام رو پخش نمیکنی، ولی تا دیر نشذه شما رسانه های داخلی هم خودتون رو اصلاح کنید)
کسی از بی طرفی حرف میزنه که خودش بی طرف باشه
کدوم خبر و تیتر بیطرفانه بوده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
يعني كسي كه خيار نمي خوره نمي تونه در باره خيار حرف بزنه؟
گفته های آقای زاهدی درست هستند.درایران پتانسیل پیشرفت،ثروت و امکانات به وفور وجود دارد.اما مشکل بزرگ اینجاست که ما درنظام پولی و اقتصادی وتجاری ایران نیاز مبرم به مدیران شایسته و وطن پرست داریم.
هر صدای خارج از ایران ، ضد ایران است ... این را تجربۀ قرنها نشان می دهد
درود برهرایرانی شریف که محافظ خاک و ابروی میهن اش هست .باجانش یا باعلمش یا کلامش وباخدمتش به میهن
ای کاش خلخالی اردشیر زاهدی را اعدام می کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
خلخالی اشتباهات زیادی کرده است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
خلخالی کار های خوب زیادی هم داشته. یکیش اعدام هویدا بود
بی بی سی غلط کرده که بی طرفه یا من و تو . البته خیلی خبرگزاریها هم در ایران یک طرفه هستن.
اردشیر زاهدی که در زمان شاه بالاترین مناصب کشور از جمله وزیر امور خارجه و سفیر ایران در آمریکا و سفیری ایران در انگلستان را داشته است اینکه علیه حکومت شاه سخن بگوید مظهرخیانت است . و خیانت یعنی اینکه نمک بخوری و نمدان بشکنی در هر دین و مرامی نکوهیده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
تو با کسی شریک میشی قبولش داری، بعدش اون سرمایه هاتو بالا میکشه تو هم شراکت باهاش به هم میزنی، اونوقت تو میشی خائن!!!??? هیچ ربطی نداره حرف درست باید گفت البته اگه با شرف باشی.
ناشناس
| Australia |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
شما خاطرات علم را بحوانی چه خواهی گفت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
جناب ناشناس، اردشیر زاهدی اصلا در مورد حکومت‌ها صحبت نکرده که بگیم یکی رو تایید کرده و یکی رو کوبیده! ایشون فقط از وطن پرستانی نظیر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حمایت کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
نظرش رو درباره سیاست خارجی و نظامیان وطن پرستی مثل سردار سلیمانی گفته ، کجا بدشاه رو گفت؟
خیانت دشمنی وبد دهنی با مام میهنه ،
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
اردشیر زاهدی حرفی علیه حکومت شاه نزده بلکه سیاست خارجی وفرماندهان نظامی ومقام سیاسی امروز ایران را ستایش کرده،،برای وطن پرستانی چون او هر کس در راه اقتدار و پیشرفت وطن تلاش کند قابل احترام است حال آن کس شاه باشد یا یک روحان.،
با مواضع بحقی که آقای زاهدی در ۲ مصاحبه اخیرشان داشته اند، احتمال اینکه در لیست ترور موساد یا سیا رفته باشند زیاد است. باید به هر نحوی که شده از ایشان حمایت کرد ولو اینکه به ایران دعوت شوند...
خود آقای اردشیر زاهدی سفیر کبیر ایران در آمریکا در زمان پهلوی خرید هواپیمای غول پیکر مسافربری بوئینگ را از آمریکا


خریداری نمود و به ایران آورد . همین هواپیما ها تا حالا هم که 50 سال گذشته است همچنان برای کشور ایران سرویس میدهند ...

انصاف نیست که انسان حقیقت را نگوید ....

درست است که جوانان مملکت کشته شدند .........آنهم کار آمریکا بود ..........

امروز زندگی امثال اینجانب که از راه شرافتمندانه خواستیم زندگی کنیم با توجه

به شرایط اقتصادی وحشتناک نابود شده است
وقتی این شبکه ، بخش فارسی مجموعه شبکه های سلطنتی انگلیس هست چرا باید بی طرف باشه!، معلومه که بوق چی انگلستان هست ، این شاخ و دم که نداره همه می دانند
این آدم پیر شده زاهد شده و گرنه جوانی اش هر شب تو عیاشی بوده است شهناز بخاطر عیاش بودنش از او طلاق

گرفت ، الیزابت تایلور فقط یکی از معشوقه هایش بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
چه ربطی داره ، اون مسئله شخصی زندگیش بوده توی دوره جوانیش که به خودش ربط داره و این موضع گیری سیاسی مربوط به دوره پختگی و باتجربگیش
گویا شما متوجه نیستید که اگر بی بی سی طرفدار جمهوری اسلامی نبود اصلا لزومی نداشت با اردشیر زاهدی مصاحبه کنه اونم تو بخش اصلی خبر بقیه اش که چطور سوال کرد و گرایش سیاسی مجری چیه در اصل موضوع خللی وارد نمیکنه اصل پخش شدن این مصاحبه بود که به نفع جمهوری اسلامی انجام شد. اصولا بی بی سی چند سالی هست که روالش همینه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
وااای که تو چقدر منطقی حرف زدی استاد استدلال
این تیتر بی بی سی کجای حرف زاهدی بود؟
بی بی سی سرکار گذاشته
دوستاني كه اقاي زاهدي را جاسوس امريكا ميدانند ايشان ديگر 92 سالشه ازاين به بعد جاسوسي بكند كه چه شود ايراني وطن دوست ميباشد حيف است درغربت بميرد ودفن شود
فکر میکنید حرف اردشیر زاهدی یا خود رضا پهلوی برا ما سر سفره خالی مهمه؟
البته ایشان پایشان در لب گور است . و بیش از 80 سال هستند .

من هم اگر بودم امروز از دفاع میکردم . مهم این است که در زمانی که در اوج قدرت هستید از حق دفاع کنید و حقیقت

را بگویید .....نه اینکه کار از کار بگذرد . دیگر ارزشی ندارد . .................
در کل مواضع بی بی سی را تا حدودی متعادل میدانم. بی بی سی بدون اطلاع از مواضع اخیر اردشیر زاهدی به سراغ مصاحبه با ایشان نرفته. سخنان ایشان حتی برای مجریان بی بی سی نیز شوکه کننده بود.
در یک کلام بگویم اگر کلیت با هر شکلی در هر کشوری در جهت استقلال و منافع ملی و خواست عمومی حرکت کند، مورد حمایت افراد و اتباع آن کشور قرار میگیرد به خصوص که اگر مورد تهدید اجنبی هایی همچون ترامپ و بن سلمان و نتانیاهویی که هیچ بویی از دلسوزی برای مردم ایران نبرده اند، باشد. کلیت حرکت در جهت استقلال و منافع ملی مهم است وگرنه اشتباهات و ضعفها قطعا وجود دارد و راهکار رفع این نقایص تغییر به خواست فرصت طلبان و دشمنان و رقیبان خارجی آن کشور نیست. انقلاب اسلامی ایران برآمده از خواسته و متن اکثریت مردم بود و ارزشهای آن به این راحتی ها از قلب و جان مردم زدوده نخواهد شد.
گفتار صادفانه احترام صادقانه را دارد. براي او از صميم دل احترام مي گذارم و برايش سلامتي ارزو مي كنم ايكاش اينك در كنار ما مي بود
من کاری به بی بی سی ندارم چون حالم ازش بهم میخوره

ولی شما هم یه کاری کنید اردشیر زاهدی مثل امیر تتلو نشه .

از کاخ چند میلیون دلاریش هم عکس بزارید !!!!
تو اول بیا ثابت کن بی طرفی را، بعد بیا ببین آیا این نقض بوده یا نه؟
چیزی که اصلاً ثابت نشده، چطور نقض میشه؟!!!
ايران عزيز من هميشه سرافراز باشي و برقرار
حرف درست ،از زبون هر کسی بیاد بیرون بازم درسته و ذات حرف عوض نمیشه.
چقدر خوبه این آخر عمری آقای اردشیر زاهدی به ایران می اومدند
به خاطر اینکه راجع به بیست و سی کامنت گذاشتم آنرا غیرقابل انتشار کردند. این عین بی طرفی و دموکراسیه
اردشیر زاهدی به این خاطر از جمهوری اسلامی حمایت می کنه چون میدونه در اواخر عمرش هست اگر مرد جمهوری اسلامی اجازه بدهد در ایران دفن شود و گرنه این آدم همان شاه پرست است
درود به غيرت و شرفش
دم اردشير زاهدى گرم بچه تهرون اصيل
ايران بايد براى سر پمپئو و جان بولتون ضد ايرانى حروم به لقمه كه از عربستان و اسرائيل پول ميگيرن جايزه بزاره بخدا .بالاخره مسئوليتشون تموم ميشه و اونوقت بأيد رفت سراغشون
فکر نمیکنم که یک رسانه در داخل مجوز انتشار دارد،حق داشته باشد از بی طرفی رسانه های خارج از ایران حرف بزند و اظهار نظر کند.
این آقایان مثل مهاجرانی، اردشیر زاهدی، علی علیزاده، مجریان بی‌بی‌سی و دیگران که در خارج نشسته‌اند و از وضع فعلی که همه می‌دانیم فاجعه‌بار و هولناک است، دفاع می‌کنند و آن را یک بهشت کذایی و سراب دروغین جلوه می‌دهند، چرا زندگی در خارج از کشور را رها نمی‌کنند و برای مدت کوتاهی هم شده به این بهشت که مدعی آن هستند، برنمی‌گردند و مثل ما مردم عادی زندگی نمی‌کنند. چرا از مردم سؤال نمی‌شود که از وضع موجود راضی هستند یا نه؟ اگر اینها مدعی وطن‌دوستی و وطن‌پرستی هستند بیایند و به حرف مردم گوش کنند. ببینند حرف مردم چیست؟
پاسخ ها
بینام
| Canada |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
بااینکه ایران بهشت ما ایرانیان و سرزمین مادرسیت اما تفکرهای سمی امثال شماست که نه راه بلدند و نه به دیگرانی که در غربت زندگی میکند راه میدهند
اردشیر زاهدی پسر فضل لله زاهدی معروف کودتاگر 28 مرداد است کسی که حکومت مصدق را سرنگون کرد. پدرش دوباره محمدرضا پهلوی را سرکار آورد و ایشان با پارتی پدرش پست های مهمی از پهلوی گرفت تا آخر حکومت هم متنفع شدن بعد پولها رو برداشتن رفتن خارج الان هم اگه منفعتی نداشته باشن از این حرفها نمی زنند. بی بی سی هم تا پول خوب نگیره اینجور مصاحبه ای انجام ؟ نمیده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
خود مصدق هم در سرکوب رئیس علی دلواری با انگلیسی ها همکاری داشته ولی بعدا عوض شده
همه می دانند بی بی سی بطور سنتی و تاریخی طرفدار کدام فرقه در ایران است!!!!!
درود بر او و خاندانش باد
اردشیر زاهدی یک وطن دوست است و هر وطن دوستی در هر لباسی که باشد تنها به منافع ملی کشورش فکر میکند و سربازان کشورش را می ستاید. دورد بر سربازان وطن و تمام میهن دوستان ایرانی.
سلام گرگ بی طمع نیست!
من غرب هم زندگی کردم اما اگر پول داشته باشی هیچ جا ایران نمیشه
اردشیر زاهدی 91 ساله از عوامل اصلی رژیم شاه بوده و همه نظرات بالا مجترم است ولی او بیش از 40 سال است که در لوزان سویس زندگی می کند و ی در طی این 40 سال گذشته نیز اظهاراتی در خصوص دفاع از تمامیت ارضی ایران داشته بعنوان مثال هر وقت دشمنان انقلاب و کشورهای عربی منطقه و بخصوص امارات ادعای پوچ مالکیت بر جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی تتب بزرگ و تنب کوچک را مطرج می کردند او عصبانی شده و به رئیس دفتر نمایندگی ایران در سویس پبغام می داده که چرا وزارت امورخارجه پاسخ این ها را نمی دهد . او یک وطن پرست است .
بعنوان یک روانشناس باید عرض کنم که گفته های ایشون عمقی ندارد
ازگذشته زاهدی اگاهم ولی اشخاص بی وطن چرا ازاو عصبانی شداند او دم مرگ است وبه هیچ چیزی احتیاج ندارد ولی قطعا به ایران عشق می ورزد اوپیر سیاست می داند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار