بازدید 6935
۱

عقب‌نشینی اتحادیه اروپا از اتهامات علیه چین

یک رسانه انگلیسی گزارش داده اتحادیه اروپا گزارش پیشین خود علیه چین را تعدیل کرده است.
کد خبر: ۹۷۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 28 April 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، اتحادیه اروپا گزارشی را که در آن اتهاماتی علیه چین در موضوع کرونا مطرح کرده بود تعدیل کرده است.

روزنامه گاردین دوشنبه گزارش داده «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به همین دلیل متهم شده تحت فشار از جانب پکن گزارش خود درباره انتشار اطلاعات نادرست درباره کرونا از سوی چین را تعدیل کرده است.

یک نماینده پارلمان هلند در نامه‌ای به بورل مدعی شده که گزارش اتحادیه اروپا درباره کارزار انتشار اطلاعات نادرست از سوی چین تغییر یافته و تعدیل شده است.

روزنامه گاردین نوشته در گزارش جدید که روی وب‌سایت اتحادیه اروپا قرار گرفته برخی از موارد قبلاً مطرح‌شده درباره چین حذف شده‌اند.

نماینده هلند در پارلمان اروپا از مسئول امور خارجه اتحادیه اروپا درخواست کرد درخصوص فشار پکن جهت تغییر متن گزارش اطلاع‌رسانی چین درباره شیوع ویروس کرونا توضیح دهد.
«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جهت پاسخ به ادعاهای مطرح شده در زمینه دستکاری گزارش شیوع ویروس کرونا در چین تحت فشار قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، «بارت گروتیوس» نماینده هلند در پارلمان اروپا در نامه‌ای به بورل خواستار توضیح رسمی و کامل درباره فشار پکن برای اعمال تغییر در گزارش اطلاع‌رسانی چین درباره شیوع ویروس کرونا شد.

گروتیوس به گاردین گفت، در این گزارش که روز گذشته از سوی اتحادیه اروپا منتشر شد، جزئیات مربوط به ادعاهای غلط دولت چین حذف شده‌اند.

نماینده هلند در پارلمان اروپا مدعی شد: «این آخرین باری نخواهد بود که چین در سیاست‌های داخلی اتحادیه اروپا دخالت می‌کند». وی افزود بروکسل باید این پیام روشن را ابلاغ کند که «اگر چنین چیزی صحت دارد، هرگز در آینده تکرار نخواهد شد».

با این حال این گزارش مدعی شده است: «فشار مداوم و هماهنگ توسط برخی عوامل، نظیر منابع چینی اعمال شده است تا تقصیرات مربوط به شیوع [ویروس کرونا] به شکل همه‌گیری جهانی نادیده گرفته شده و درعوض همکاری‌های دوجانبه برجسته شوند».

همچنین در این گزارش آمده است: «شواهد قابل توجهی از عملیات مخفیانه چینی‌ها در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد».

ابهام درخصوص این گزارش اتحادیه اروپا از زمانی آغاز شد که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» مدعی شد، مقامات بروکسل انتشار این گزارش را به تأخیر انداخته و آن را بازنویسی کرده‌اند.

نیویورک تایمز ادعا کرد نامه یکی از مقامات سرویس خارجی اتحادیه اروپا به همکارانش را در دست دارد که در آن آمده است: «چینی‌ها تهدید می‌کنند اگر گزارش بیرون بیاید واکنش نشان خواهند داد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
این سیاست اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها است که سعی دارن ناکارآمدی و سومدیریت و کمبودهاشون رو با مقصر جلوه دادن دیگر کشورها مخصوصا چین ، توجیه کنن. حتی اگر چین در اطلاع رسانی قصوری کرده باشه ، بازهم اروپایی‌ها در پاسخ و مدیریت در یک بحران بسیار کند و ناشیانه عمل کردن و کورونا نشان داد که رهبران اروپایی فقط در موعظه سایر کشورها ید طولایی دارند و وقتی نوبت به عمل کردن خودشون می‌رسد، بسیار ناتوان ظاهر میشن. این تهمت‌ها فقط برای کاستن فشار افکار عمومی است که خواستار توضیحی قانع کننده هستند ،در خصوص اینکه چرا تعداد قربانیان در کشورهایی مثل انگلیس با این همه ادعا در مدیریت بحران و پیشتازی در پزشکی،بالا بوده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر