بازدید 10492
۱
سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

علت عدم واریز وام به حساب ۳۴ هزار نفر پیامک می‌شود/ لیست خانوار‌های مشمول وام ۲ میلیونی را اعلام خواهیم کرد

سرپرستان خانوارهای یارانه بگیر که تسهیلات یک میلیون تومانی را دریافت نکرده اند، چنانچه تا فرداشب (یکشنبه 7 اردیبهشت ) کد ملی خود را به سیم کارتی که بنام ایشان است به سرشماره 6369 ارسال کنند، پنجشنبه مورخ 11 اردیبهشت این تسهیلات را دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۹۷۴۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱ 25 April 2020

هجدهمین روز از سال جاری، دکتر روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت خبر از مصوبه ای جدید برای حمایت از خانوارهای یارانه بگیر داد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ این حمایت ابتدا در قالب وام یک میلیون تومانی با نرخ سود 12 درصد تعیین شد؛ اما پس از انتقادات مطرح شده در خصوص نرخ سود این تسهیلات، رئیس جمهور در جلسه بعدی هیات دولت، خبر از کاهش نرخ سود به صورت قرض الحسنه داد و در نهایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای شرایط ثبت نام و بهره مندی از این وام را اعلام کرد.

اطلاعیه ای که در تاریخ بیست و ششم فروردین منتشر شد و تاکید داشت که مبلغ این تسهیلات یک میلیون تومان به صورت قرض الحسنه و در طی 30 قسط می باشد. همچنین مبلغ اقساط 35 هزار تومان است که از یارانه تیرماه سال جاری به بعد کسر خواهد شد.

اطلاعیه نشان می داد که هر سرپرست خانواده برای بهره مندی از این وام، بایستی حداکثر تا پایان روز یکشنبه 27 فروردین ماه، کد ملی خود را در پاسخ به پیام ارسال شده از سرشماره v.refahi، به شماره 6369 پیامک کند. همچنین تاکید شده بود که برای ارسال کد ملی، بایستی از طریق سیم کارت متعلق به سرپرست خانوار اقدام شود وگرنه فاقد اعتبار است.

پس از این اعلام، مشخص شد حدود 2 و نیم میلیون سرپرست، فاقد سیم کارت هستند، در نتیجه حسین میرزایی سخنگوی تسهیلات حمایتی کرونا با تاکید بر داشتن سیم کارت ثبت شده به نام سرپرست خانوار برای ارسال پیامک درخواست وام اظهار داشت: برای افرادی که فاقد سیم کارت هستند، مهلت زمانی دیگری برای ثبت نام در نظر گرفتیم. وی در این خصوص به تابناک اقتصادی گفت: این افراد اگر تا پایان روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه سیم کارت تهیه کنند و کد ملی خود را به شماره 6369 پیامک کنند، می توانند وام مورد نظر را در تاریخ پنج شنبه یازدهم اردیبهشت ماه دریافت کنند و اگر در این فرصت، بازهم عده ای موفق به تهیه سیم کارت و ارسال کد ملی نشدند، می توانند تا 18 اردیبهشت به تهیه سیم کارت به نام خود و ارسال کد ملی به شماره 6369 اقدام کنند، البته دریافت وام برای این گروه، پایان ماه مبارک رمضان خواهد بود.

اما در این میان، برخی خبرها حکایت از واریز مبلغی بیش از یک میلیون تومان داشت، موضوعی که به دستورالعمل جلسه 28 اسفندماه 98 دولت برمی گشت.  زمانی که دولت اعلام کرد به 4 میلیون خانوار با شرایط مشخص (در ادامه بیان می شود) مبلغ یک تا 2 میلیون وام با نرخ 4 درصد پرداخت خواهد کرد. در آن زمان هنوز موضوع واریز وام یک میلیونی به 25 میلیون خانوار مطرح نبود.

در این میان، مشخص شد که 4 میلیون از 25 میلیون خانوار یارانه بگیر، مبلغی بیش از یک میلیون تومان دریافت خواهند کرد. اما سازوکار انتخاب و تایید این چهار میلیون، مجزا از ارسال پیامک به شماره 6369 است. سازوکاری که بر اساس ابلاغ معاون اول رئیس جمهور، از کانال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عبور می کند. زیرا در بخشی از ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، به صراحت بیان شده است که « وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است اقشار مشمول این تصویب نامه را از طریق ثبت نام یا پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان شناسایی و جهت واریز مبلغ خرید اعتباری به بانک های عامل معرفی کند.»

بر این اساس، برای اطلاع از آخرین وضعیت شناسایی این خانوارها، موضوع را از حسین میرزایی سخنکوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا جویا شدیم. حسین میرزایی به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: چارچوب شناسایی و نهایی کردن لیست این افراد را انشالله اعلام خواهیم کرد. الان در تلاش هستیم تا فردا شب لیست گروه دوم را برای سازمان هدفمندی ارسال کنیم و در نهایت سازمان هدفمندی لیست را در اختیار بانک مرکزی قرار دهد که انشالله روز پنجشنبه مورخ 11 اردیبهشت ماه، وام یک میلیون تومانی برای گروه دوم (که از هفته گذشته تا فردا شب کد ملی خود را پیامک کنند) واریز خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: سرپرستان خانوارهای یارانه بگیر که تسهیلات یک میلیون تومانی را دریافت نکرده اند، چنانچه تا فرداشب (یکشنبه 7 اردیبهشت ) کد ملی خود را به سیم کارتی که بنام ایشان است به سرشماره 6369 ارسال کنند، پنجشنبه مورخ 11 اردیبهشت این تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی افزود: در نوبت اول یعنی پنج‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه تقاضای 17 میلیون و 153 هزار و 21 سرپرست خانوار به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شد که از این تعداد تنها وام حدود 34 هزار نفر واریز نشده است و بقیه خانواده ها، وام یک میلیونی را دریافت کرده اند.

چرا وام یک میلیونی برای عده ای واریز نشد؟

وی در خصوص چرایی عدم واریز وام به حساب بانکی حدود 34 هزار سرپرست خانودار اظهار داشت: دلیل این اتفاق به وجود مشکلاتی در حساب بانکی سرپرست خانوار مربوط می شود. دلایلی مثل مسدود بودن حساب بانکی که به اصطلاح سیستم بانکی «رد حساب» شده است و یا به دلیل مطابقت نداشتن شماره حساب با شماره ملی افراد، فعلا وام یک میلیونی واریز نشده است. در این شرایط اگر افراد مورد نظر مساله و مشکل به وجود آمده را برطرف کنند، حق این وام برایشان محفوظ است و واریز بعد از رفع مشکل، انجام خواهد شد. برای این افراد تا شنبه هفته آینده با سرشماره v.refahi پیامکی ارسال میکنیم تا علت دقیق عدم واریز و مشکل به وجود آمده به اطلاع 34 هزار سرپرست خانوار برسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام من وام یک تومانی نگرفتم حسابم درسته یارانه معبشت واریز شده وام یک میلیونی واریزنشده چرا شماره ملی هم به 6369ارسال کردن چرا ندادن من کارگرفصلی نقاش ساختمانم خواهشارسیدگی بکنیدخیلی وقته بیکارم تا خرخره بدهکارم. ممنون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل