بازدید 13001
۳

واکنش ترامپ به تلفات ۵۰ هزارنفری کرونا در آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا به هنگام امضای کمک ۴۸۴ میلیارد دلاری به بنگاه‌های کوچک اقتصادی، مدعی شد تعداد ۵۰ هزار جان‌باخته ناشی از کرونا در آمریکا، نتیجه عملکرد موفق دولت او بوده است.
کد خبر: ۹۷۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵ 24 April 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، با امضای روز جمعه دونالد ترامپ، این مصوبه به قانون تبدیل شد و قابلیت اجرایی دارد که بخشی از آن به بیمارستان‌ها تعلق می‌گیرد.

ترامپ این بسته حمایتی را برای بنگاه‌های کوچک اقتصادی و کارکنان آن، عالی توصیف کرد و گفت: این بسته حمایتی زندگی هزاران آمریکایی آفریقایی تبار و آمریکایی‌های اسپانیایی تبار را در بر می‌گیرد.

این بسته حمایتی که پیشتر در سنا به تصویب رسیده بود، روز پنج شنبه مورد موافقت مجلس نمایندگان قرار گرفت و برای امضا به کاخ سفید رفت.

گفته می‌شود ۳۱۰ میلیارد دلار از این بسته حمایتی برای حمایت از بنگاه‌هایی است که کمتر از ۵۰۰ کارگر دارند و به آن‌ها امکان می‌دهد که برای هشت هفته، حقوق‌ها را پرداخت کنند.

۶۰ میلیارد هم به بانک‌های متوسط و کوچک پرداخت می‌شود تا بتوانند خطوط اعتباری را نگهدارند.

پیش از این هم آمریکا برای مقابله با پیامد‌های اقتصادی ویروس کرونا، بسته حمایتی ۲.۲ تریلیون دلاری را به تصویب رسانده بود.

شرایط اقتصادی آمریکا، تعطیلی این کشور و سقوط ارزش نفت در بازار‌های جهانی، ایالت متحده آمریکا را در شرایط بسیار سخت قرار داده است و این بسته‌های حمایتی هم بدهی دولت و کسری بودجه را افزایش می‌دهند.

آمریکا تا این ساعت، نزدیک به یک میلیون نفر مبتلا به کووید-۱۹ را شناسایی کرده است و نزدیک به ۵۰ هزار نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ترامپ این میزان از مرگ‌ومیر را ناشی از عملکرد «بسیار خوب» دولت خود می‌داند که هنوز با ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده قبلی فاصله دارد.

وی در روز‌های گذشته احتمال داده بود، تنها ۶۰ هزار نفر در اثر این بیماری کشته شوند، اما اکنون که به این عدد نزدیک شده است، عدد بزرگتری را مطرح می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
ترامپ نباید بیت المال مردم جهان را فقط به مردم خودش بدهد.
ترامپ فقط بلده بکشه
دمش گرم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان