بازدید 5874

۱۵ هزار نظامی روس قرنطینه شدند

وزارت دفاع روسیه از قرنطینه نظامیان شرکت کننده در رژه جشن پیروزی که شمار آنها به ۱۵ هزار نفر میرسد، خبر داد.
کد خبر: ۹۷۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 22 April 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود خاطرنشان کرد که با وجود به تعویق افتادن رژه روز پیروزی، واحدهای نظامی که موظف بودند در رژه پیروزی شرکت کنند، میدان نظامی آلابینو در غرب مسکو محل برگزاری تمرینات این رژه را ترک نمی‌کند.

در تمرینات رژه جشن پیروزی در حومه مسکو ۱۵ هزار نظامی و ۴۰۰ دستگاه ادوات و تسلیحات شرکت داشتند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور نمی‌تواند اجازه برگزاری بزرگترین جشن روس‌ها را بدهد از این رو جشن روز پیروزی و رژه نظامی مخصوص این روز در زمان دیگری برگزار خواهد شد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه خاطرنشان شده است: مطابق با تصمیم برای تغییر تاریخ برگزاری رژه پیروزی در میدان سرخ، تمام واحدهایی که در تمرینات برای شرکت در این رژه در میدان نظامی آلابینو قرار داشتند به محل استقرار دائمی خود منتقل می‌شوند.

همه نظامیان شرکت کننده در این تمرینات، پس از استقرار در محل دائمی خود، دو هفته در قرنطینه ویژه بیماران کرونایی بسر خواهند برد.

روز پیروزی بزرگترین جشن دولتی روسیه به حساب می‌آید و کرملین به صورت سنتی در آن تلاش دارد پیروزی بر آلمان نازی را جانفشانی‌های ارتش سرخ شوروی بخواند، ضمن اینکه تازه ترین تسلیحات نظامی خود را در قالب رژه پیروزی در میدان سرخ‌ به نمایش در می‌آورد و رییس جمهور روسیه نطقی سیاسی خطاب به جامعه جهانی در آن ایراد می‌کند که معمولا با چاشنی انتقاد از غرب همراه است.

دولت روسیه هر پنج سال تلاش‌ می‌کند این جشن را در بالاترین سطح با دعوت از رهبران جهان برگزار کند و از یک سال پیش با توجه هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم و رسیدن به دوره پنج ساله در ۲۰۲۰ میلادی، پوتین از ترامپ و سایر رهبران اروپای غربی که موضعی کاملا مخالف با روسیه در بیان تاریخ پایان جنگ جهانی دوم دارند، خواسته بود ۹ ماه می (۲۰ اردیبهشت) امسال در جشن روز پیروزی در میدان سرخ شرکت کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر